Doel bereikt, dus draai maar terug...
Doel bereikt, dus draai maar terug...
Lees ik volgend artikel http://www.nuzakelijk.nl/automotive/351 ... -land.html , dan denk ik draai maar terug of versoepel.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
Nou dan is het milieu in Nederland in ieder geval gered .....toch ?
Nu nog wachten op de eerste met de hersens van een weekdier a.k.a. politicus, die vaststelt dat de opbrengsten van de nieuwe regelgeving veel lager zijn dan verwacht ..........
Hier zijn ze ook al van in paniek geraakt: CDA: teveel subsidie op zuinige auto
Rob
Nu nog wachten op de eerste met de hersens van een weekdier a.k.a. politicus, die vaststelt dat de opbrengsten van de nieuwe regelgeving veel lager zijn dan verwacht ..........
Hier zijn ze ook al van in paniek geraakt: CDA: teveel subsidie op zuinige auto
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
Ook is gebleken dat zakelijke rijders met een plug-in hybride nooit de stekker in hun auto steken. Omdat het een plug-in is betalen ze 0% bijtelling, maar rijden in principe gewoon een benzineauto. Als je de auto dagelijks aan het stopcontact gooit kun je 1:150 rijden, nu rijden ze gemiddeld 1:20.
http://www.bnr.nl/nieuws/449457-1306/plug-in-hybride-vreet-subsidie-en-benzine
Marc
http://www.bnr.nl/nieuws/449457-1306/plug-in-hybride-vreet-subsidie-en-benzine
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
Toch hebben de maatregelen dus wel degelijk effect. Of de mrb maatregel tegen oldtimers het beoogde doel van zoveel miljoen ophaalt is natuurlijk meer dan twijfelachtig, maar de luchtkwaliteit zal zeker niet slechter worden van al die oude hokken die nu geëxporteerd worden.
De auto's die nu het land uitvliegen zijn vast niet allemaal van zwaar gedupeerde liefhebbers die hem nu echt niet meer kunnen betalen en geen stalling ruimte hebben.
Ook de overdreven subsidie op hybrides heeft een mentaliteitswijziging gebracht, kijk maar eens om je heen: het aantal kleine auto's neemt hand over hand toe op de weg. En laten we wel zijn: een Polo verbruikt nu eenmaal minder dan een dikke Passat oid.......
Niet alleen qua brandstof maar ook qua materiaal e.d.
Een grote dure auto is z'n statussymbool funtie kwijtgeraakt en soms heb je zelfs iets uit te leggen als je met een grote dikke SUV aankomt zetten. Dat vind ik op zicht niet verkeerd.
Vooral niet omdat ik het wel belangrijk vind wat een ander vindt maar nog nooit mijn handelen daarop afgestemd heb. De 130 gaat dus niet weg voor een Aygo oid.

De auto's die nu het land uitvliegen zijn vast niet allemaal van zwaar gedupeerde liefhebbers die hem nu echt niet meer kunnen betalen en geen stalling ruimte hebben.
Ook de overdreven subsidie op hybrides heeft een mentaliteitswijziging gebracht, kijk maar eens om je heen: het aantal kleine auto's neemt hand over hand toe op de weg. En laten we wel zijn: een Polo verbruikt nu eenmaal minder dan een dikke Passat oid.......
Niet alleen qua brandstof maar ook qua materiaal e.d.
Een grote dure auto is z'n statussymbool funtie kwijtgeraakt en soms heb je zelfs iets uit te leggen als je met een grote dikke SUV aankomt zetten. Dat vind ik op zicht niet verkeerd.
Vooral niet omdat ik het wel belangrijk vind wat een ander vindt maar nog nooit mijn handelen daarop afgestemd heb. De 130 gaat dus niet weg voor een Aygo oid.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
Die Aygo pas waarschijnlijk met een kleine aanpassing prima in de laadbak van je 130. Kun je in stijl naar de buitenwijken rijden en dan de binnenstad in met je toyauto 
Ik las het bericht ook en vraag me af hoe dit verder gaat. Maar als de regeling wordt teruggedraaid zal dat zeker niet door een verhoogde export komen. Misschien dat er straks iemand gaat rekenen en zegt dat de nieuwe regeling geen hout snijdt en dus niet doorgevoerd gaat worden maar dat betwijfel ik...
Ik las het bericht ook en vraag me af hoe dit verder gaat. Maar als de regeling wordt teruggedraaid zal dat zeker niet door een verhoogde export komen. Misschien dat er straks iemand gaat rekenen en zegt dat de nieuwe regeling geen hout snijdt en dus niet doorgevoerd gaat worden maar dat betwijfel ik...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
Edward schreef:Een grote dure auto is z'n statussymbool funtie kwijtgeraakt en soms heb je zelfs iets uit te leggen als je met een grote dikke SUV aankomt zetten. Dat vind ik op zicht niet verkeerd.
Tijdje terug een discussie gehad met een eigenaar/bewoner van een pand in de binnenstad van Adam.
In het gesprek kwam oa. het merk landrover en de verschillende modellen langzij.
Zijn betoog; dit soort grote auto's zijn nergens voor nodig, en al helemaal niet in een binnenstad als in Adam.
jahh....
Maar een monumentaal grachtenpand (van tig euro's) bewonen en 3 x per jaar op vakantie, dat was niet net zo niet nodig..
De gemiddelde hollander en z'n moraal heeft de standvastigheid van appelsiroop, werkelijk waar.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
tim schreef:Edward schreef:Een grote dure auto is z'n statussymbool funtie kwijtgeraakt en soms heb je zelfs iets uit te leggen als je met een grote dikke SUV aankomt zetten. Dat vind ik op zicht niet verkeerd.
Tijdje terug een discussie gehad met een eigenaar/bewoner van een pand in de binnenstad van Adam.
In het gesprek kwam oa. het merk landrover en de verschillende modellen langzij.
Zijn betoog; dit soort grote auto's zijn nergens voor nodig, en al helemaal niet in een binnenstad als in Adam.
jahh....
Maar een monumentaal grachtenpand (van tig euro's) bewonen en 3 x per jaar op vakantie, dat was niet net zo niet nodig..
De gemiddelde hollander en z'n moraal heeft de standvastigheid van appelsiroop, werkelijk waar.
Daarom rij ik ook gewoon twee van die dingen en heb ik er nog twee om aan te sleutelen, heb ik een tuin waar je een woonwijk op kwijt kunt, is mijn schuur groter dan een gemiddelde stationshal en wonen wij met z'n tweeën in een huis waar vroeger twee gezinnen en vier knechte/meiden in woonden.
Dat vind ik zelf nogal consequent.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
In dit inderdaad zeer conseqwente rijtje mis ik de 3 vakanties.. 
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
tim schreef:In dit inderdaad zeer conseqwente rijtje mis ik de 3 vakanties..
Die hebben we even wegbezuinigd aangezien de ziektewet voor mij plaatsje heeft draai ik daar zelf voor op en dan gaat het hard van je af......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Doel bereikt, dus draai maar terug...
Nou ja, dan moet die aanstaande "doe(n) Vakantie"maar het leed een beetje verzachten..

110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten