want ik kwam er vandaag achter dat ik een vrij grote speling had op een fusee. Dus ik dacht even de lagers te vervangen. Bleek een swivel ball op het onderste oor afgescheurd te zijn!
Maar nu het grote raadsel. Ik dacht dat ik te maken heb met een aangepaste Defender vooras. Aan de linker kant heb ik een fusee met twee kegellagers en een dunne onderste pin. Maar aan de rechterkant draait een dikkere onderste pin in een soort heavy duty bronzen bus. Het gat door het fusee huis is ook van een grotere diameter. Ik heb al even door de microcat gelopen. Maar ik kan geen Landrover model vinden met een heavy duty onderste pin. Is dit een aftermarket modificatie?
Vervolgens heb ik een swivel ball van onze safari auto geleend. Maar als ik alles terug zet dan blijkt de steekas maar een centimeter in de splines van het diff te vallen!
Heeft iemand vaker geconstateerd, dat een steekas slechts op de laatste centimeter pakt?
Of komt dit doordat mijn diffs, KAM limited slip diffs zijn?
Het zit me niet lekker en we rijden komend weekend de Safari Rally. Ik heb weinig zin om op de eerste proef al langs de kant te staan.