Dames/Heren,
ik ben bezig mijn 12J blok te reviseren. Voor mij is dit puur hobby. Ik heb mij zelf verdiept in de materie. Volgens de Landrover boeken moet ik de bouten van de lagerschalen krukas vervangen en die van de kop zou ik kunnen hergebruiken. Nu hoor ik ook tegensrijdige verhalen. Bouten van de lagerschalen krukas hergebruiken en de kopbouten ook. Bij de laatste alleen de onderlegringen vervangen.
Voor de bouten van de lagerschalen van de drijfstangen weet ik het niet. Oue bout/moer hergebruiken?
Kan overigens de bouten voor de lagerschalen van de krukas ook niet makkelijk vinden.
Wie kan me uit ervaring vertellen wat te doen???
Vledermouse.
Kopbouten/drijfstangbouten/lagerschaalbout
-
Vledermouse
-
Roger B.
Re: Kopbouten/drijfstangbouten/lagerschaalbout
ken die coderingen niet.... wat is dat??? een 200tdi?
bij twijfel nieuw zetten.... ga je 100 euro besparen om er dan straks misschien een geruineerd blok aan over te houden??
zeer zeker bij de lagerschalen zou ik geen risico nemen, zeker ook omdat dit fabrieksvoorschrift is.
voor mezelf zou ik de kopbouten ook nieuw zetten, ook al hoeft dat volgens voorschrift niet iedere keer
bij twijfel nieuw zetten.... ga je 100 euro besparen om er dan straks misschien een geruineerd blok aan over te houden??
zeer zeker bij de lagerschalen zou ik geen risico nemen, zeker ook omdat dit fabrieksvoorschrift is.
voor mezelf zou ik de kopbouten ook nieuw zetten, ook al hoeft dat volgens voorschrift niet iedere keer
gone
- RobStewart
Re: Kopbouten/drijfstangbouten/lagerschaalbout
Vledermouse,
You can re-use all of the bolts in the 2.5NA (12J) engine, no problem.
Rob
You can re-use all of the bolts in the 2.5NA (12J) engine, no problem.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two