Ik ben rond aan het kijken om mijn velgen te laten poedercoaten.
Heeft iemand hier toevallig een goed adresje voor?
Liefst een bedrijf dat banden eraf haalt en terug legt (en balanceert).
Een beetje in de buurt zou fijn zijn, woon zelf in Tilburg.
Poedercoaten (velgen)
Poedercoaten (velgen)
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Re: Poedercoaten (velgen)
Wat voor velgen wil je laten coaten? Metaal of niet?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
aluminium velgen (origineel Discovery2)
Maar maakt dat uit voor de coating!
Maar maakt dat uit voor de coating!
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
ik heb ooit eens stalen velgen van een series laten stralen en poedercoaten.
Voor die prijs kun je ook goede gebruikte LM velgen voor een Disco 2 kopen bij Janssen in Oosterhout.
Voor die prijs kun je ook goede gebruikte LM velgen voor een Disco 2 kopen bij Janssen in Oosterhout.
Ik ging altijd naar Induco in Oirschot. Zeer tevreden over.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Let op dat er wel dik genoeg (2lagen?) gecoat wordt anders komt het oxide door de coating.
Weet niet welke kleur je wil, maar zilvergrijs ziet er biet uit in poedercoat, bijvoorbeeld...tenminste, niet in de kleurstalen die ik voorgeschoteld kreeg
Weet niet welke kleur je wil, maar zilvergrijs ziet er biet uit in poedercoat, bijvoorbeeld...tenminste, niet in de kleurstalen die ik voorgeschoteld kreeg
gone
- RobStewart
Oh and if you get them powder coated, make sure the company that is doing it masks off the bolt holes and the rear where the wheel comes into contact with the hub.
Too many times have I seen where the wheel nuts no longer fit and damage the powder coating when first fitted and also the rear of the wheel when powder coated does not give a smooth surface which may seem trivial but now try balancing a wheel that does not sit straight on a very expensive balancing machine.
Oh and on the subject of balancing, they are always a bugger to balance after powder coating.
Rob
Too many times have I seen where the wheel nuts no longer fit and damage the powder coating when first fitted and also the rear of the wheel when powder coated does not give a smooth surface which may seem trivial but now try balancing a wheel that does not sit straight on a very expensive balancing machine.
Oh and on the subject of balancing, they are always a bugger to balance after powder coating.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Enige Induco die ik in Oirschot kan vinden is een financial Holding company.
Mis ik iets?
Bedankt voor de tip, Rob, had ik nog niet aan gedacht en het zou wel balen zijn als ik al meteen beschadingingen creeer bij het erop zetten.
Mis ik iets?
Bedankt voor de tip, Rob, had ik nog niet aan gedacht en het zou wel balen zijn als ik al meteen beschadingingen creeer bij het erop zetten.
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Ja euh, ben al dik 8 jaar weg.
Als je wilt vraag ik even aan m'n neef of de naam wellicht veranderd is, het is overgenomen. Maar ze bestaan nog wel want ze hebben mijn roofrack ook gedaan.
Edward van Vugt