voorstellen en andere avonturen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
GJ Disco 300 Tdi

voorstellen en andere avonturen.

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 24 Jun 2013, 21:44

Hallo menschen,
Bij deze zal ik me maar even voorstellen dan, en hier ga ik ook foto's etc posten van alle avonturen en andere onzin met de Disco 1, wel zo makkelijk voor de kijkers thuis..

Gert-Jan, dortenaar, rond de 30 jaar, 11 Jaar 'bij de baas".

Sinds afgelopen week een Disco 1 300Tdi uit 94 (eerste toelating 96).
Ding stond te koop in Best en voor de prijs kon ik het niet laten, zeker niet omdat alles er al op zit:

stalen bumpers,
2Inch verhoogd,
dikke stuur stang etc,
9500HS lier,
rood dak, roze motorkap, nieuwe zwarte velgen met redelijke banden.
Uiteraard roest onder de deuren (ondertussen op gelost),
En nog wat aandacht puntjes zoals preventief de vloeistoffen vervangen en aandrijving controleren. (uhuh...)
Alle off road meuk hangt er al aan en onder, nu alleen nog opknappen en genieten onderweg naar t werk en Frankrijk over een paar weken.
Dat opknappen moeten jullie niet al te ruim zien, anders verliest het karretje zn charme..

Waarom heb ik de wagen dan gekocht? Gewoon omdat het kan...
Reed voor defensie nog al eens met LaRo's rond, ook in het stoffige buitenland begin jaren 00.
Onze groene museumstukken reden daar het bekende Mercedes spul al zonder lage gearing er uit. (toen dan...)
jaren later koopt m'n maat een Defender 90, en begin ik ook stiekem te zoeken naar iets dat mijn rijstijl aan kan.
Mijn audi ging al eens onverhard omdat deze was ingeparkeerd door de jongens van 'herstel"of andere vriendelijke collega's... dat kon natuurlijk niet langer zo doorgaan...

Defenders vond ik wel wat, tot ik ontdekte dat er ook Discovery's rond rijden. Die had ik voorheen dus verward met Range Rovers, blijkbaar nooit goed gelezen wat er op de motorkap stond....
Disco's hebben toch wel wat.. en vooral die rooie disco 1 die te koop staat vlakbij mijn werk.. te mooi om waar te zijn. Meestal niet..

Tijdens een proefrit rijd de wagen heerlijk, moet ik er achter komen dat vol gas pas kan als mn lompe schoen niet het tapijt raakt aan de rechterkant, en m'n maat is ook onder de indruk van de wagen,
onderstel word goed bevonden, de motor ook, de pedalen staan ver naar links en dat is weer even wennen als er rotondes op de route liggen,
voor bestuurders achter mij is het ook wennen: trap maar eens met je linker voet vol op de rem in plaats van op het koppeling pedaal.. je mag zelf de radiators van je trekhaak vissen als het fout gaat....

Door drukte bij de baas kon ik vorige week pas de Disco ophalen.
Collega mee, collega verbaasd naar alle landrovers laten kijken, MIJN Disco aangewezen: 'dat is m" reactie: JAAAAAAAAAA VET.
Naar het werk terug gereden (tijdens de lunch pauze, nog net te doen) en het apparaat voor de deur van ons gebouw neer gezet, per ongeluk vol in het zicht, ongewassen, LAND ROVER.
Na eerste reacties van afschuw begint iedereen nu eindelijk gewend te raken aan het gevaarte, ik ontwaar zelfs dikke grijnzen als 'het ding" s'ochtends de laatste meters naar zijn plekje aflegt en resoluut het bosrandje instuurt om lekker in de schaduw uit te rusten.
Er is een mooi open plekje in het struikgewas naast ons parkeer strookje, past een Disco precies in... en onverhard uiteraard.

Op de vraag of ie veel verbruikt was het antwoord telkens: 'valt mee".
Wat blijkt: HET VALT MEE, vandaag de brandstof meter in de gaten gehouden terug naar huis, stug gewacht met tanken tot ie in de reserve ging (ik vertrouwde de brandstof meter niet zo...).
Uit eindelijk, na 788km moest ik dan eindelijk naar de pomp, nooit verwacht en er konden nog wel wat kilometers bij, al is er wel een beetje aan de brandstof pomp gemorreld door de laatste eigenaar..
ik heb tot nu toe zo'n 1000km gereden na aanschaf, met gemiddeld 100/105 km p/u. soms 120 of iets er boven, maar dan gaat de motor te veel toeren draaien naar mijn mening..

Lang verhaal voor een IK BEN NIEUW HIER post, maar er zit wel gelijk een sterk verhaal bij voor in het club blad (u vraagt, wij draaien).
tot spreeks een keer ergens bij een treffen, en anders in Nijnsel op een sleutel avondje.
(ik ben die gast die onder je wagen kruipt om te zien hoe in vredesnaam een bepaald kabeltje loopt oid, met peuk in de smoel).

mvg
Gert-Jan.
Bijlagen
photo (4).jpg
Laatst gewijzigd door GJ Disco 300 Tdi op 15 Aug 2013, 21:04, 6 keer totaal gewijzigd.
Disco 1994 300TDI

tim

Re: Eindelijk een Laro, maar even voorstellen dan..

Berichtdoor tim » 24 Jun 2013, 21:55

Gert Jan, vraagje;

als jij nou een liefdesbrief gaat schrijven, lukt dat met je 26 vakantiedagen?
afijn, mooi verhaal en leuk te lezen dat je lol hebt met een disco 1.
veel plezier ermee.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 24 Jun 2013, 22:05

tim schreef:Gert Jan, vraagje;

als jij nou een liefdesbrief gaat schrijven, lukt dat met je 26 vakantiedagen?

Geen idee, ben niet zo van de liefdes brieven, ook niet van 26 vakantie dagen.

Had je dit leuker gevonden dan:
Hoi, nieuw hier, t is een discovery, en t rijd op diesel.
toedeledokie.

maar toch bedankt voor je reactie.
Disco 1994 300TDI

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Jun 2013, 22:31

Rood dak en een roze motorkap?? Dat vraagt om een fotoke!

Oh enne, Floris is een beetje een dwaze sukkel, maar daar wen je aan. ;) Dus dan zeg ik het maar: WELKOM! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 24 Jun 2013, 23:08

Gert Jan, excuus, kwam anders over dan dat ik het bedoelde.
Nogmaals, veel plezier met de aanwinst!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 25 Jun 2013, 08:05

Hoi Gert Jan, prachtig verhaal! Ik zit ook pas net een paar dagen op dit forum, wel al jaren op de prikpagina. Ik heb ook een Discovery, volledig aangepast en verbouwd dus als je bepaalde vragen hebt......
Ik ga 'm binnenkort in de Plasti Dip zetten, Camo green. Cool! :mrgreen:

Gr, Bart van Dessel
Meijel

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 25 Jun 2013, 11:42

Eindelijk weer een D1 rijder er bij ;-) welkom!

Wat betreft die roest, niet laten doen, zelf leren lassen anders is je portemonee leeg ver voordat je het klaar hebt.

Groet
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 28 Jun 2013, 18:11

tim schreef:Gert Jan, excuus, kwam anders over dan dat ik het bedoelde.
Nogmaals, veel plezier met de aanwinst!

geen probleem, ik spoor zelf ook niet helemaal.
sarcasme is niet duidelijk te maken in geschreven teksten.

snap alleen die 26 vakantie dagen niet.. :P
Disco 1994 300TDI

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 28 Jun 2013, 18:16

Lucas van Lierop schreef:Eindelijk weer een D1 rijder er bij ;-) welkom!

Wat betreft die roest, niet laten doen, zelf leren lassen anders is je portemonee leeg ver voordat je het klaar hebt.

Groet

kosten zijn bekend, en is te overzien.
En een koets liften laat ik liever over aan iemand die weet wat ie doet.
Heb al resultaat van de lasser gezien op een andere disco, ontzettend strak werk...
Disco 1994 300TDI

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 28 Jun 2013, 18:19

bart4x4 schreef:Hoi Gert Jan, prachtig verhaal! Ik zit ook pas net een paar dagen op dit forum, wel al jaren op de prikpagina. Ik heb ook een Discovery, volledig aangepast en verbouwd dus als je bepaalde vragen hebt......
Ik ga 'm binnenkort in de Plasti Dip zetten, Camo green. Cool! :mrgreen:

Gr, Bart van Dessel
Meijel

plasti dip?
je bedoelt wrappen?

leg eens uit? misschien een idee voor na de Never Ending roest Story....
Disco 1994 300TDI

Terug naar “Nieuw op het forum”