Ik ben er helaas achter gekomen dat waarschijnlijk mijn dynamo het begeven heeft. De accu laadt niet meer bij tijdens het rijden en het metertje in het dashboard gaat tijdens het rijden van 1 kwart, weer netjes naar het midden en weer terug. De accu heb ik al eens verwisseld, maar hetzelfde effect blijft...
Tijdens mijn onderzoek kwam ik erachter dat er geen originele Land Rover dynamo inzit, helaas ontbreekt op het ding ook nog alle merk-kenmerken en nummers waaraan de dynamo te achterhalen is. Ik wil deze dus gaan vervangen door een geschikte laro-dynamo.
Mijn vraag is als volgt, wie kan me het juiste type dynamo (het liefst een typenummer) aangeven voor een Land Rover 110 3.5 V8 uit 1984.
Microcat geeft me diverse opties, verschillende van 45A en 65A;
Bijvoorbeeld de STC234 (A127-65Amp) en de RTC5683 (A127-45Amp), maar ook de RTC5086 (Alternator Battery Sensed, overigens bedankt MarcS voor de uitleg wat dit is in een andere post
Ik ben dus een beetje lost, de boeken en workshop manuals brengen ook geen licht in deze duisternis, vandaar mijn vraag aan jullie!
Alvast bedankt voor de hulp!
gr Thijs