Goedemorgen,
Ik was aan het kijken of er nog ex defensie laro's op het net waren beland en toen kwam ik dit tegen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... t%7Cfs&a=1
Er staat dat het een V8 is, nu dacht ik dat een V8 een "platte" voorkant heeft, klopt dit? Ik heb het kenteken ingevoerd bij VWE en daar kwam ook uit dat het een V8 is. Er kwam ook uit dat het een 110" zou moeten zijn..
Heeft iemand dan een engine swap gedaan?
Gr
Yaïr
V8 en "platte" voorkant
Re: V8 en "platte" voorkant
De eerste fabrieks-V8 en kwamen als 'stage one', met idd een 'platte voorkant'. Dit is een series 3, die zijn nooit als benzine V8 gemaakt. (Wel V6 benzine trouwens maar die zijn niet zo populair, wel meer verbruik maar niet meer vermogen). T is ook maar de vraag of t een Land Rover V8 is. Kan ook een andere motor zijn. Hoewel als ik kijk naar t vermogen..
Misschien uit Engeland ingevoerd als een V8.
Kan natuurlijk allemaal prima werken, waarom niet. Ik zou igg checken of ie niet warmloopt als ie moet presteren. Motorruimte is een beetje klein voor een V8.
Misschien uit Engeland ingevoerd als een V8.
Kan natuurlijk allemaal prima werken, waarom niet. Ik zou igg checken of ie niet warmloopt als ie moet presteren. Motorruimte is een beetje klein voor een V8.
andre66 schreef: (Wel V6 benzine trouwens maar die zijn niet zo populair, wel meer verbruik maar niet meer vermogen).
Euh, ik neem aan dat je de lijn 6 2,6 benzine bedoelt?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
andre66 schreef:... Motorruimte is een beetje klein voor een V8.
Not if it was originally a 2.6 6 Cylinder, the bulkhead is different and the gearbox sits further back and the 6 cylinder is physically a larger engine than the V8. This makes it ideal for a V8 conversion and a very popular one in the UK. But you are correct that it is not an original V8.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Informeer eens bij roan 4 x4 , die doen veel in voormalig engels leger spul.
ik dacht wel meer in de 90 en 110, dan in series.
en ron b te pijnacker is ook zeer vertrouwd met exleger spul
ik dacht wel meer in de 90 en 110, dan in series.
en ron b te pijnacker is ook zeer vertrouwd met exleger spul
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Bedankt voor de reacties.
Ik ga de site bekijken van roan 4x4 en de site opzoeken van ron uit pijnacker.
Ik ga de site bekijken van roan 4x4 en de site opzoeken van ron uit pijnacker.
RobStewart schreef:Not if it was originally a 2.6 6 Cylinder, the bulkhead is different and the gearbox sits further back and the 6 cylinder is physically a larger engine than the V8. This makes it ideal for a V8 conversion and a very popular one in the UK. But you are correct that it is not an original V8.
Rob
Punt is wel dat als Yair een nederlands defensie series 3 wil, dan past het dus niet omdat die origineel een 4 cilinder (diesel) hebben. Dus is je bulkhead verkeerd.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Ik wil ook geen V8, ik wilde even checken of wat ik dacht wel juist was aangezien ik er nog niet veel verstand van heb.
------