V8 en "platte" voorkant

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Yair
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 10:07
Contact:

V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor Yair » 24 Jun 2013, 07:53

Goedemorgen,

Ik was aan het kijken of er nog ex defensie laro's op het net waren beland en toen kwam ik dit tegen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... t%7Cfs&a=1

Er staat dat het een V8 is, nu dacht ik dat een V8 een "platte" voorkant heeft, klopt dit? Ik heb het kenteken ingevoerd bij VWE en daar kwam ook uit dat het een V8 is. Er kwam ook uit dat het een 110" zou moeten zijn..

Heeft iemand dan een engine swap gedaan?

Gr
Yaïr

andre66
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 Mar 2013, 18:43

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor andre66 » 24 Jun 2013, 08:17

De eerste fabrieks-V8 en kwamen als 'stage one', met idd een 'platte voorkant'. Dit is een series 3, die zijn nooit als benzine V8 gemaakt. (Wel V6 benzine trouwens maar die zijn niet zo populair, wel meer verbruik maar niet meer vermogen). T is ook maar de vraag of t een Land Rover V8 is. Kan ook een andere motor zijn. Hoewel als ik kijk naar t vermogen.. :D

Misschien uit Engeland ingevoerd als een V8.

Kan natuurlijk allemaal prima werken, waarom niet. Ik zou igg checken of ie niet warmloopt als ie moet presteren. Motorruimte is een beetje klein voor een V8.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor Edward » 24 Jun 2013, 08:39

andre66 schreef: (Wel V6 benzine trouwens maar die zijn niet zo populair, wel meer verbruik maar niet meer vermogen).


Euh, ik neem aan dat je de lijn 6 2,6 benzine bedoelt? :)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor RobStewart » 24 Jun 2013, 09:46

andre66 schreef:... Motorruimte is een beetje klein voor een V8.


Not if it was originally a 2.6 6 Cylinder, the bulkhead is different and the gearbox sits further back and the 6 cylinder is physically a larger engine than the V8. This makes it ideal for a V8 conversion and a very popular one in the UK. But you are correct that it is not an original V8.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor tim » 24 Jun 2013, 09:53

Informeer eens bij roan 4 x4 , die doen veel in voormalig engels leger spul.
ik dacht wel meer in de 90 en 110, dan in series.
en ron b te pijnacker is ook zeer vertrouwd met exleger spul
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Yair
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 10:07
Contact:

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor Yair » 24 Jun 2013, 10:20

Bedankt voor de reacties.
Ik ga de site bekijken van roan 4x4 en de site opzoeken van ron uit pijnacker.

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor piet_g » 24 Jun 2013, 10:27

RobStewart schreef:Not if it was originally a 2.6 6 Cylinder, the bulkhead is different and the gearbox sits further back and the 6 cylinder is physically a larger engine than the V8. This makes it ideal for a V8 conversion and a very popular one in the UK. But you are correct that it is not an original V8.

Rob


Punt is wel dat als Yair een nederlands defensie series 3 wil, dan past het dus niet omdat die origineel een 4 cilinder (diesel) hebben. Dus is je bulkhead verkeerd.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Yair
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 10:07
Contact:

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor Yair » 24 Jun 2013, 10:31

Ik wil ook geen V8, ik wilde even checken of wat ik dacht wel juist was aangezien ik er nog niet veel verstand van heb.

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: V8 en "platte" voorkant

Berichtdoor piet_g » 24 Jun 2013, 10:34

:D. Geen probleem.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten