de olie tempratuur meter gaat op en neer de laatste tijd.
welke olie meet hij ?
en het is dus in bochten en bij rustig rijden .
1 z'n 4 en rechtdoor 80 km/ph gaat prima en staat hij in de midden , maar als we langzaamer gaan dan schiet hij het rood voorbij.
verder stinkt er niksen is het olie pijl goed.
misschien een keer verversen met een nieuwe filtertje ?
olie temp
Re: olie temp
Je motorblokolie.
Wellicht de sensor in je blok vervangen?
Vreemd, daar je omschrijving dicht in de buurt komt van een klassiek geval olietekort in je blok.
Volledige juiste werking van de meter chekken, voor zover er daar "storingen"in kunnen optreden.
olie en filter vervangen kan nooit kwaad, maar hebben denk ik niet te maken met je huidig probleem.
Wellicht de sensor in je blok vervangen?
Vreemd, daar je omschrijving dicht in de buurt komt van een klassiek geval olietekort in je blok.
Volledige juiste werking van de meter chekken, voor zover er daar "storingen"in kunnen optreden.
olie en filter vervangen kan nooit kwaad, maar hebben denk ik niet te maken met je huidig probleem.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: olie temp
ik heb toen ik hem kocht ook eens te hete olie gehad, en toen onderweg bij gevuld en dat was dat.
nu gaat de wijzer op en neer en zo.
dus als er genoeg olie in het blok is en de water tempratuur gaat niet omhoog, die staat keurig in het midden dan kan het geen kwaad .
dan is het een geval sensor defect wat ik zelf al een vermoeden van had, het gebeurde ook ineens daarvoor was hij gewoon goed.
het is ook vooral in bochten naar links .
eigenlijk net een brandstof meter die doen ook in bochten en heuvels wel eens op en neer .
nu gaat de wijzer op en neer en zo.
dus als er genoeg olie in het blok is en de water tempratuur gaat niet omhoog, die staat keurig in het midden dan kan het geen kwaad .
dan is het een geval sensor defect wat ik zelf al een vermoeden van had, het gebeurde ook ineens daarvoor was hij gewoon goed.
het is ook vooral in bochten naar links .
eigenlijk net een brandstof meter die doen ook in bochten en heuvels wel eens op en neer .
Re: olie temp
Te heette olie..
Marcel, denk nou effe na..?!
Wat kost nou een olieverversingsbeurt? 3 flessen wijn oid..
MAW: hup, nieuwe verse olie erin, en op dat gebied ben je weer 100% safe, en je slaapt nog beter ook als bonus!
dat gedoe in de bochten suggereerd toch dat de pomp mogelijk effe droog staat te zuigen en te verpompen..
(lees toch een niet toereikend oliepeilniveau)
blijf het vreemd vinden.
nb: de oliepomp zelf heeft ook niet het eeuwige leven, lijkt mij.
informeer eens of die dingen qwa kosten een beetje te behappen zijn, als dat nou niet de wereld is is het op z'n minst te overwegen om dat preventief te vervangen.
Marcel, denk nou effe na..?!
Wat kost nou een olieverversingsbeurt? 3 flessen wijn oid..
MAW: hup, nieuwe verse olie erin, en op dat gebied ben je weer 100% safe, en je slaapt nog beter ook als bonus!
dat gedoe in de bochten suggereerd toch dat de pomp mogelijk effe droog staat te zuigen en te verpompen..
(lees toch een niet toereikend oliepeilniveau)
blijf het vreemd vinden.
nb: de oliepomp zelf heeft ook niet het eeuwige leven, lijkt mij.
informeer eens of die dingen qwa kosten een beetje te behappen zijn, als dat nou niet de wereld is is het op z'n minst te overwegen om dat preventief te vervangen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: olie temp
olie verversen is niet duur , maar er gaat wel goede kroon olie in en een nieuw filter.
als die nu gewoon bij de brezan te krijgen is dan komt dat wel goed.
olie pijl heb ik onlangs bekeken , en vanaf de aankoop heb ik er flink wat bij moeten gooien, onderweg een liter om thuis te komen en thuis nog een liter of 3 kroon erin.
hij is sinds wat is het 23 februari tot nu niet met het olie pijl gezakt, staat net onder het max streepje dus lijkt mij voldoende.
als het de sensor en wat er allemaal nog meer bij het wijzertje hoort niet is denk ik ook aan de oliepomp.
dat zal idd niet de wereld kosten maar,vanaf januari moet ik hem schorsen vanwege de nieuwe MRB regels , dus probeer ik voor die paar ritjes in de week zeg zo'n 2 a 3 niet te veel er aan te doen .
dan kan ik daarna in 5 jaar tijd alles aanpakken , dan gaat het blok er toch even uit om alles op te knappen en zo .
als die nu gewoon bij de brezan te krijgen is dan komt dat wel goed.
olie pijl heb ik onlangs bekeken , en vanaf de aankoop heb ik er flink wat bij moeten gooien, onderweg een liter om thuis te komen en thuis nog een liter of 3 kroon erin.
hij is sinds wat is het 23 februari tot nu niet met het olie pijl gezakt, staat net onder het max streepje dus lijkt mij voldoende.
als het de sensor en wat er allemaal nog meer bij het wijzertje hoort niet is denk ik ook aan de oliepomp.
dat zal idd niet de wereld kosten maar,vanaf januari moet ik hem schorsen vanwege de nieuwe MRB regels , dus probeer ik voor die paar ritjes in de week zeg zo'n 2 a 3 niet te veel er aan te doen .
dan kan ik daarna in 5 jaar tijd alles aanpakken , dan gaat het blok er toch even uit om alles op te knappen en zo .
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: olie temp
olietemperatuur te hoog wordt niet veroorzaakt door de pomp, dan zou je ook te weinig oliedruk moeten hebben.
slecht contact in bedradign/sensor of doorgeschuurde kabel lijkt me waarschijnlijker
slecht contact in bedradign/sensor of doorgeschuurde kabel lijkt me waarschijnlijker
gone
Re: olie temp
dan hou ik me daar aan vast.
Re: olie temp
apart inderdaad dat het bij vooral met bochten is, dan zou ik idd ook kijken naar de kabel. Maar dan zou dat alleen het geval zijn wanneer je weerstand van de sensor naar beneden gaat met een hogere temp. Verder vraag ik me dan af hoelang je wijzerspoel kortsluiting zou overleven omdat dan de stroom toch wel een stuk hoger word dan door de sensor.
Weet je overigens zeker dat je leidingen ook niet dicht zitten .. dus dan olie wel werkelijk rond gaat en niet alleen maar olie tegen je druksensor aangepompt word (er vanuit gaande dat je oliedruk lampje uit is en dat deze werkt). want als je rijd dan koelt de rijwind ook het nodige natuurlijk..
Word je oliekoeler trouwens ook warm? want als je olietemp zo hoog zou zijn (in werkelijkheid) dan moet die thermostaat klep naar de oliekoeler ook open gaan.
Weet je overigens zeker dat je leidingen ook niet dicht zitten .. dus dan olie wel werkelijk rond gaat en niet alleen maar olie tegen je druksensor aangepompt word (er vanuit gaande dat je oliedruk lampje uit is en dat deze werkt). want als je rijd dan koelt de rijwind ook het nodige natuurlijk..
Word je oliekoeler trouwens ook warm? want als je olietemp zo hoog zou zijn (in werkelijkheid) dan moet die thermostaat klep naar de oliekoeler ook open gaan.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: olie temp
net weer even gereden en nu deed hij het weer goed, dus een los contactje of draadbreuk zal de beste verklaring zijn , waarschijnlijk gaat hij met een paar drempels wel weer vervelend doen .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten