Hallo forumleden,
Doordat mijn Disco2 tijdelijk is geschorst heeft hij drie maanden stil gestaan, de eerste twee starte ik hem om de twee weken, dat ging goed, laatste ,maand heb ik dat niet gedaan, gevolg... lege accu.
Met startkabels, gekoppeld aan een trekker getracht te starten, hij kreeg zo te zien voldoende stroom, alleen met starten ging alles tegelijk knipperen, lampjes, binnenverlichting etc. en niet starten dus.
Wat nu? accu eruit en met een druppelader geheel laden?? of is het probleem groter?
bij voorbaat bedamt voor julllie reacties.
ps iemand ervaring met ombouwen naar grijs kenteken?
gr Ronald
startprobleem d2 na lege accu
- Thomas Td5
Re: startprobleem d2 na lege accu
Ik zou met de druppellader beginnen. Accu helemaal opladen en dan kijken of de Disco wil starten. Eventueel een andere accu pakken waarvan je weet dat die goed is en volledig opgeladen is.
Pas als dat niet werkt verder kijken wat starten nog meer tegenhoudt.
Pas als dat niet werkt verder kijken wat starten nog meer tegenhoudt.
-
Paul Highlander
Dat is normaal bij een D2 td5, als er een minimum aan volt bereikt is. Waar andere motoren op halve snelheid draaien doet de elektronica in de td5 dat niet toestaan. Dus eerst GOED opladen en lader erop laten. Paar dagen lader loslaten en met en goeie tester de amp kracht meten, volts zeggen maar de helft.
Je hebt de motor dus een aantal keer gestart zonder te rijden? Want als je de motor alleen een tijd stationair laat draaien laden de meeste dynamo's amper bij. Dus doet dat tussentijds starten meer kwaad dan goed.
Beter is dan een C-Tek (oid) ladertje eraan te hangen die de accu in goede conditie houdt.
Beter is dan een C-Tek (oid) ladertje eraan te hangen die de accu in goede conditie houdt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
ik heb één keer de accu van de D2 leeg gehad en toen was starten met startkabels geen probleem..... moet je het wel op de juiste manier doen.....
dus niet andere auto erbij, startkabels erop en starten, maar andere auto erbij met lopende motor laten staan, startkabels erop en dan een kwartiertje ofzo wachten zodat de accu in jouw auto de tijd krijgt om uit de starthulp biedende autoaccu wat bij te laden. en dan na dat kwartiertje start ie gewoon hoor.
dus niet andere auto erbij, startkabels erop en starten, maar andere auto erbij met lopende motor laten staan, startkabels erop en dan een kwartiertje ofzo wachten zodat de accu in jouw auto de tijd krijgt om uit de starthulp biedende autoaccu wat bij te laden. en dan na dat kwartiertje start ie gewoon hoor.
gone
TS Waarom zou je hem starten? Stationair op bedrijfstemperatuur laten komen, dat duurt nog wel even. De kans dat je condens in je olie krijgt wordt alleen maar groter.
OK bedankt, zal de druppellader er een paar dagen op zetten, haal wel de accu er even uit, lijkt me verstandiger.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik hou jullie op de hoogte
Gelukt!
Accu met de druppellader helemaal opgeladen, weer terug gezet,...... starten.....lopen! geweldig
Bedankt voor de reacties
Ronald
Accu met de druppellader helemaal opgeladen, weer terug gezet,...... starten.....lopen! geweldig
Bedankt voor de reacties
Ronald