crewcab 110
-
Dennis Crusio
crewcab 110
crewcab 110 is dat nou we of niet grijs kenteken, het word voor mij niet duidelijk op de site van de belastingdienst. wie schiet hem in. mijn vrouw vind de tomb raider versie gaaf! ( en ik ook
) leek mij wel een leuke bedrijfs auto!
Re: crewcab 110
Allebei!
Een crew cab wordt geleverd op grijs kenteken want een bedrijfswagen, dat kun je ook zien aan de letter-cijfercombinatie op de platen, echter: aangezien hij niet voldoet aan de inrichtingseisen voor grijs kenteken valt ie gewoon onder het gele tarief.
Een crew cab wordt geleverd op grijs kenteken want een bedrijfswagen, dat kun je ook zien aan de letter-cijfercombinatie op de platen, echter: aangezien hij niet voldoet aan de inrichtingseisen voor grijs kenteken valt ie gewoon onder het gele tarief.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
nee voldoet niet aan grijs... is wel als bedrijfsauto gekentekend maar je betaald gewoon geel, Bart heeft er zoeen, en die betaald gewoon geel begreep ik
gone
-
Dennis Crusio
duidelijk verhaal, je hebt het over de v in het kenteken toch?
Dennis Crusio schreef:duidelijk verhaal, je hebt het over de v in het kenteken toch?
Hangt van de leeftijd af. Onze 2008 130 heeft een V, de 2003 Disco een B.
Edward van Vugt
ik kan je op een blaadje geven dat ie niet voldoet; heb zelf een tomb raider, volgens de lettercombinatie vd kentekens zou ie grijs moeten zijn, en staat ook in de papieren omschreven als bedrijfswagen, maarrrrrr.....
omdat ie niet voldoet betaal je m gewoon als geel...
omdat ie niet voldoet betaal je m gewoon als geel...
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Dat ie in de papieren staat als bedrijfswagen zegt idd al helemaal niks. Al sinds enige tijd worden alle Defenders als bedrijfswagen geleverd, of ze nu op geel of grijs kenteken staan. Dat is de enige manier om het hok nog aan de regels te laten voldoen. Al zullen er nie veel Defenders meer op geel verkocht zijn aangezien ie dan duurder is dan een aangeklede D4........

Edward van Vugt
crewcab 110 (BPM-vraag bij ombouwen)
Ik pak even het oude draadje op mbt de crewcab 110.
Het volgende: wij hebben een Defender 110 X tech Commercial uit 2009. Deze staat op grijs kenteken en voldoet aan de grijs kenteken eisen zou de auto op naam van het bedrijf staan (maar is privébezit).
Het liefst zouden wij de 110 gaan ombouwen naar een 110 crew cab. Nu is de vraag: hoe zit het met de BPM als wij er op deze manier een personenwagen van maken?
Als wij de 110 naar een normale 110 personenwagen om zouden bouwen zou dit neerkomen op het betalen van een rest BPM van ruim 7500 euro - namelijk gebaseerd op de BPM van de personenuitvoering en niet op de BPM van de bedrijfswagenuitvoering. En dat willen we niet
Is dit ook het geval als we er een 110 crew cab van maken? Gezien het dan een 'grijs' kenteken blijft is dan niet de personen BPM van toepassing?
Iemand die weet hoe dit zit?
Het volgende: wij hebben een Defender 110 X tech Commercial uit 2009. Deze staat op grijs kenteken en voldoet aan de grijs kenteken eisen zou de auto op naam van het bedrijf staan (maar is privébezit).
Het liefst zouden wij de 110 gaan ombouwen naar een 110 crew cab. Nu is de vraag: hoe zit het met de BPM als wij er op deze manier een personenwagen van maken?
Als wij de 110 naar een normale 110 personenwagen om zouden bouwen zou dit neerkomen op het betalen van een rest BPM van ruim 7500 euro - namelijk gebaseerd op de BPM van de personenuitvoering en niet op de BPM van de bedrijfswagenuitvoering. En dat willen we niet
Is dit ook het geval als we er een 110 crew cab van maken? Gezien het dan een 'grijs' kenteken blijft is dan niet de personen BPM van toepassing?
Iemand die weet hoe dit zit?
-
Roger B.
nee maakt geen verschil, hooguit enig verschil in BPM tussen de "gewone" 110 en een crewcab versie waaruit je rest bpm berekend wordt
gone
Dus ondanks het grijze kenteken rest bpm obv personenwagen...?