diesellekkage bij brandstoftank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ernsts

diesellekkage bij brandstoftank

Berichtdoor ernsts » 17 Jun 2013, 22:42

Hallo,

afgelopen vrijdag na een ritje van zo'n 150 km dacht ik "wat ruik ik toch" bij het leeghalen van de auto. Eronder aan de rechterachterzijde bleek diesel van het chassis te druppelen.

Op onderzoek zag ik dat de slangklem van het rubber vulstuk op de tank erg nat was en inderdaad zat die los. Aangedraaid en het lekken is gestopt (die aan de bovenkant bij de tankopening zat ook los trouwens).

Eind goed al goed zou je zeggen, maar wat ik nu wil weten is: hoe kan een slangklem van zichzelf losser gaan zitten?? Die kende ik nog niet namelijk. Als jullie nu zeggen "welkom in de wondere wereld van Land Rover techniek" dan ben ik tevreden, maar mogelijk zeg je wel iets als: "maar daar hoort ook een pakkingkje part.nr. hupseflups tussen en als dat er uit is geschoten ben je er niet met aandraaien want dan gaat het geheid weer lekken". Dat wil ik graag weten dan dus :?:

Ook goed om te weten. Onderkant auto paar dagen eerder schoongespoten, hogedrukspuit. Daarna stilstaand geen lekkage, pas na de genoemde 150 km rijden. En nu staat ie dus weer stil, en lekt niet (meer).

Dank vast!
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

piet_g

Re: diesellekkage bij brandstoftank

Berichtdoor piet_g » 18 Jun 2013, 08:10

het zou niet moeten kunnen dat een langklem los gaat, maar er blijft gewoon de kans dat hij bijvoorbeeld niet super vast gezet was en dat de slang door de jaren is gaan werken, slinken of verdrogen. het trilt en doet toch constant namelijk.

De slang klemmen waren nog goed neem ik aan.. dus niet door draaien. want als dat eenmaal gebeurd is, dan zijn ze ook niet echt meer te vertrouwen. (anders even kijken of als hij dan echt veel zou gaan lekken gewoon een nieuwe klem er naast zetten als dat past.

pakkingen weet ik niet of die daar horen, maar dat zou in de parts manual moeten staan.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Techniek”