Sinds ik in bezit van van een defender 110 ( 1984) heb ik aalleen op LPG gereden mede omdat deze op benzine erg beroerd loopt. Gisteren heb ik een flesje cleaner in de tank gedaan en afgetankt. Sindsdien ruikt de auto sterk naar benzine en trof ik een lek aan bij de flens in de benzine tank. Ik dit dekseltje zit een sensor en er komt een slangetje naar buiten. Aan het einde van het slangetje zit een bout met een slangklem waaruit de brandstof lekt, dus in elk geval niet zoals het hoort te zijn.
Mijn vraag is wat de functie van deze slang is en hoe deze wel goed aangesloten moet zijn? Misschien ook wel de oorzaak van het slechte lopen op benzine doordat de tank vacuum trekt?
Zie foto van de constructie.
Benzinelucht defender 110
Benzinelucht defender 110
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Benzinelucht defender 110
The sender you have is PRC8463, when actually you should have PRC8707 or STC1482 (depending on if you have a low fuel light or not)
The difference is that PRC8463 has a pipe for the Diesel return which in your case has been blocked off as you have a petrol engine and now that you have filled the tank it's leaking petrol out through the return which was blocked off by the previous owner.
So I went back trough the forum and remembered you had a question about the gearbox and if I'm correct you had the 4 speed LT95 so yours originally was a V8 and the previous owner replaced the sender with the Diesel one.
Now for the poor running, how did the previous owner install the Efi system and what did they use for a fuel pump and are you running the Lucas 14-CUX EMS ?
Rob
The difference is that PRC8463 has a pipe for the Diesel return which in your case has been blocked off as you have a petrol engine and now that you have filled the tank it's leaking petrol out through the return which was blocked off by the previous owner.
So I went back trough the forum and remembered you had a question about the gearbox and if I'm correct you had the 4 speed LT95 so yours originally was a V8 and the previous owner replaced the sender with the Diesel one.
Now for the poor running, how did the previous owner install the Efi system and what did they use for a fuel pump and are you running the Lucas 14-CUX EMS ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Benzinelucht defender 110
Voorgaand bericht ging idd over de versnellings bak en koppeling dat is inmiddels opgelost. Ik heb de auto gekocht voor de fun, maar ik heb geen kenner.
Ik ben wat overbraagt door je laatste zin: 'how did the previous owner install the Efi system and what did they use for a fuel pump and are you running the Lucas 14-CUX EMS ' dus dat moet ik even uitzoeken. Waar moet ik de fuel pomp zoeken en hoe kom ik achter het Lucas nr van het injectiesysteem?
Ik zal overigens wel een soortgelijk afgestopt slanggetje op het blok zitten, zie foto.
Ik ben wat overbraagt door je laatste zin: 'how did the previous owner install the Efi system and what did they use for a fuel pump and are you running the Lucas 14-CUX EMS ' dus dat moet ik even uitzoeken. Waar moet ik de fuel pomp zoeken en hoe kom ik achter het Lucas nr van het injectiesysteem?
Ik zal overigens wel een soortgelijk afgestopt slanggetje op het blok zitten, zie foto.
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Benzinelucht defender 110
Ok, it's easy, you still have the original tank so there must be an external fuel pump that runs at about 4 Bar.
The Injectors have to be wired into an EMS (Engine Management System) otherwise they would not fire.
And the little pipe that is blocked off, that's the return for the Efi system that should go back to the other pipe on the tank that is now leaking which came from the diesel system flotter
So, in my humble opinion, to resolve your problem you need a pipe that runs from Photo 1 to Photo 2.
Rob
The Injectors have to be wired into an EMS (Engine Management System) otherwise they would not fire.
And the little pipe that is blocked off, that's the return for the Efi system that should go back to the other pipe on the tank that is now leaking which came from the diesel system flotter
So, in my humble opinion, to resolve your problem you need a pipe that runs from Photo 1 to Photo 2.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Benzinelucht defender 110
Dat lijkt simpel op te lossen dan. Maar wat is de functie van de ontbrekende slang? Heeft het te maken met het slecht lopen op benzine?
Wat is de beste oplossing voor deze connectie, een rvs buisje, slang of ander materiaal?
Wat is de beste oplossing voor deze connectie, een rvs buisje, slang of ander materiaal?
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Benzinelucht defender 110
OK, we go back to basics.
You have a high pressure fuel pump that feeds the fuel rail that runs around your injectors. The injectors are fired by the EMS. However they do not use the entire 4 Bar at one go, unless you are on full chat at 6,500rpm and approaching 240kph.
So the excess fuel needs to go somewhere, so it bleeds back to the tank via a flexible hose that normally drops into the top of the tank.
However you do not have an Efi tank (Same problem I had on the 110 HCPU) and then you need to manufacture a flexible hose (fuel resistant) that goes from Photo 2 to Photo 1. That pipe in Photo 2 does come off the fuel rail ?
Job done.
I'd still love to know how the 14CUX is attached, I did it but would love to see if it was the same as it was a total and complete twat to do.
Rob
You have a high pressure fuel pump that feeds the fuel rail that runs around your injectors. The injectors are fired by the EMS. However they do not use the entire 4 Bar at one go, unless you are on full chat at 6,500rpm and approaching 240kph.
So the excess fuel needs to go somewhere, so it bleeds back to the tank via a flexible hose that normally drops into the top of the tank.
However you do not have an Efi tank (Same problem I had on the 110 HCPU) and then you need to manufacture a flexible hose (fuel resistant) that goes from Photo 2 to Photo 1. That pipe in Photo 2 does come off the fuel rail ?
Job done.
I'd still love to know how the 14CUX is attached, I did it but would love to see if it was the same as it was a total and complete twat to do.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Benzinelucht defender 110
Maybe another diagram would help.
You have 2 inlets and one return. I think I may have confused the issue by wrongly identifying your blocked pipe which is a vacuum hose and re looking at the photo is attached to the plenum chamber and not the fuel rail.
So what you are looking for is where the hoses that go from Number 19 go to ?
Rob
You have 2 inlets and one return. I think I may have confused the issue by wrongly identifying your blocked pipe which is a vacuum hose and re looking at the photo is attached to the plenum chamber and not the fuel rail.
So what you are looking for is where the hoses that go from Number 19 go to ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Benzinelucht defender 110
Hallo,
De afgedopte slang op de plenum is niet de return slang voor de brandstof, maar de vacuumslang voor de rembekrachtiger.
De slang voor de brandstof is zoals in de exploded view is inderdaad de nummer 19.
In de bijgevoegde foto's is te zien hoe het hoort te zitten op het blok.
Het slechte lopen kan heel goed liggen aan een te hoge druk op de fuel rail, deze wordt geregeld met een vacuumslangetje wat op de achterzijde van de plenum zit.
Het kan goed zijn dat deze lek of is of gewoon los ligt.
De afgedopte slang op de plenum is niet de return slang voor de brandstof, maar de vacuumslang voor de rembekrachtiger.
De slang voor de brandstof is zoals in de exploded view is inderdaad de nummer 19.
In de bijgevoegde foto's is te zien hoe het hoort te zitten op het blok.
Het slechte lopen kan heel goed liggen aan een te hoge druk op de fuel rail, deze wordt geregeld met een vacuumslangetje wat op de achterzijde van de plenum zit.
Het kan goed zijn dat deze lek of is of gewoon los ligt.
Re: Benzinelucht defender 110
Ok, nr 19 is geïdentificeerd, zie foto. Aan de ene zijde is niets verbonden en de slang aan de andere kant ( nr 21) gaat naar een huisje ( filter? ) op de andere foto.
Overigens gaat de eerste start van de dag ( op LPG) ook steeds moeizamer. Ik sta nu elk ochtend wel een minuut te hinniken voor de auto aanslaat. Ik heb de verdeler kap en rotor vervangen, maar dat brengt niet heel veel verbetering.
Overigens gaat de eerste start van de dag ( op LPG) ook steeds moeizamer. Ik sta nu elk ochtend wel een minuut te hinniken voor de auto aanslaat. Ik heb de verdeler kap en rotor vervangen, maar dat brengt niet heel veel verbetering.
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten