wat past er in mijn lw 88 ?
en wat komt er bij kijken , hij is nu 24 volt , kan dat blijven of moet dat ook anders.
ik wil niet hi tech modern en zo, gewoon mechanisch .
benzine motor.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: benzine motor.
2,25 Benzine, piece of piss to fit and you can leave the ontsteking 12v as that what it is on the 24v versions too.
I've been asked this question several times recently. Would anyone be interested in an article on "How to Convert" for either the Magazine or the Kennisbank with Part Numbers etc etc. Specifically we are talking about 2,25 Diesel to 2,25 Benzine.
Last one I did was 11 months ago and I have photos etc.
Rob
I've been asked this question several times recently. Would anyone be interested in an article on "How to Convert" for either the Magazine or the Kennisbank with Part Numbers etc etc. Specifically we are talking about 2,25 Diesel to 2,25 Benzine.
Last one I did was 11 months ago and I have photos etc.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: benzine motor.
oke, dat klinkt goed, maar ik moet dus als ik je engels goed begrijp wel om naar 12 v voor de ontsteking?
en welk merk motor?
waar zitten ze vaak in, of heb jij ze te koop staan?
met andere woorden wat en waar koop ik zo'n 2.5 benzine
ik zie het niet zitten om mijn hobby voor 5 jaar te schorsen .
en welk merk motor?
waar zitten ze vaak in, of heb jij ze te koop staan?
met andere woorden wat en waar koop ik zo'n 2.5 benzine
ik zie het niet zitten om mijn hobby voor 5 jaar te schorsen .
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: benzine motor.
The 24v 2,25 Benzine ontsteking uses a stepped down 12v system so you can use the same and not with the expensive military distributor or spark plugs like I have.
Motor Land Rover 2,25 Benzine, the 2,5 will fit but it takes a bit more work.
Where to buy, well as the belasting laws have now changed I guess everyone who has one will now charge a little more than a crate of "Hartog Jan" that Martine paid last year for his. I wish I had a supply of Benzine motors
Rob
Motor Land Rover 2,25 Benzine, the 2,5 will fit but it takes a bit more work.
Where to buy, well as the belasting laws have now changed I guess everyone who has one will now charge a little more than a crate of "Hartog Jan" that Martine paid last year for his. I wish I had a supply of Benzine motors
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: benzine motor.
de series werden in benzine met die motor geleverd (ook lightweigts zijn er met die motor)
wat Rob over de 12v ontsteking zegt is dat die 12volt is, OOK in 24v voertuigen met die motor.... dus niet dat je om moet bouwen naar 12 volt....
nou kun je je afvragen als je ombouwt naar een andere motor (12volt) of er dan nog veel om te bouwen is naar 12 volt
wat Rob over de 12v ontsteking zegt is dat die 12volt is, OOK in 24v voertuigen met die motor.... dus niet dat je om moet bouwen naar 12 volt....
nou kun je je afvragen als je ombouwt naar een andere motor (12volt) of er dan nog veel om te bouwen is naar 12 volt
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: benzine motor.
Roger B. schreef:wat Rob over de 12v ontsteking zegt is dat die 12volt is, OOK in 24v voertuigen met die motor.... dus niet dat je om moet bouwen naar 12 volt....
We are talking about a single 12v positive feed to the bobine that is all. All the other items, Generator, Starter Motor, Lighting etc etc can stay as they are. You do not need to convert anything.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: benzine motor.
dat is mooi, ik had net een omvormer voor de mio gekocht 
Re: benzine motor.
dus nu nog een motor .
liefst met inruil van de diesel
liefst met inruil van de diesel
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: benzine motor.
Marcel.S schreef:dus nu nog een motor .
liefst met inruil van de diesel
I think you will find there is a queue, the conversion is the easiest part, sourcing the engine is going to be a nightmare.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: benzine motor.
hmmm hier is misschien een handeltje mogelijk ...
Heb hier een paar 2,25 dieselblokjes ... een ervan ombouwen naar benzine (inclusief een kennisbank/home workshop artikel
) en die dan inruilen voor een ander dieselblokje om het hele verhaal nog een keer mee te doen....
kan wel zomaar naar €1000,- tot €1500,- euro per blok oplopen bij gebruik van nieuwe onderdelen. Een nieuwe voor loodvrije benzine geschikte kop komt al op ca €600,-
groetjes, Fenna
Heb hier een paar 2,25 dieselblokjes ... een ervan ombouwen naar benzine (inclusief een kennisbank/home workshop artikel
kan wel zomaar naar €1000,- tot €1500,- euro per blok oplopen bij gebruik van nieuwe onderdelen. Een nieuwe voor loodvrije benzine geschikte kop komt al op ca €600,-
groetjes, Fenna

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten