Ik heb een grijs kenteken Defender 90 en wil een roof rack expedition imperiaal VPLDR0063 of een G4 expedition rack van Safety Devices monteren, alleen de dakverhoging is een belemmering. (De imperiaal heeft bij een niet verhoogd dak ca. 2 cm tussenruimte).
Heeft iemand ervaring met het eventueel aanpassen van de imperiaal?
edwin selissen
roof rack op grijs kenteken
roof rack op grijs kenteken
One Life, Live It
Re: roof rack op grijs kenteken
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wellicht vast voorsorterend op optie B. Ik heb een Hannibal roofrack voor een discovery dat prima past op mijn 90 met grijs kenteken verhoging. Geldt wellicht ook voor andere merken van de wat meer rechte roofracks. Dit wel een heel speciefiek model dat de daklijn meer volgt.
Hopelijk heeft nog iemand tips voor je om met dit type aan de slag te kunnen.
Gr Willem
Hopelijk heeft nog iemand tips voor je om met dit type aan de slag te kunnen.
Gr Willem
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Ach, als je iemand kunt vinden die overal een stukje tussen zit tot je op de juiste hoogte komt, komt het roofrack gewoon iets hoger boven het dak.
Of alleen de achterkant aanpassen om het pausmobiel dakje heen zou ook nog kunnen...
Iemand met een lasapparaat die er zin en tijd voor heeft lijkt me genoeg. Maar wordt wel een prijzig roofrack dan denk ik, als degene die het aanpast ook nog een rekening schrijft en niet tegen kratjebier/whiskey/vriendenprijs-tarief.
Denk dat een Frontrunner/Hannibal/etc goedkoper zullen zijn.
Of alleen de achterkant aanpassen om het pausmobiel dakje heen zou ook nog kunnen...
Iemand met een lasapparaat die er zin en tijd voor heeft lijkt me genoeg. Maar wordt wel een prijzig roofrack dan denk ik, als degene die het aanpast ook nog een rekening schrijft en niet tegen kratjebier/whiskey/vriendenprijs-tarief.
Denk dat een Frontrunner/Hannibal/etc goedkoper zullen zijn.
Het ziet eruit als of er zo'n plastic coating op zit. Of is het gepoeder coated? Want dan wordt lassen of verbouwen een ander verhaal. Heb je er nog meer werk aan.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Kun je 'm wel gelijk beter behandelen dan die plastic troep. Maar ja, dat moet er dan ook weer eerst af natuurlijk...
Waarom zou je gaan lassen en slijpen aan een goed roofrack? Zo'n ding zit met klemmen aan de goot vastgezet. Er is geen meesterbrein voor nodig om een klem te maken die tussen de klem van het rack en de goot komt. Op die manier kun je het rack zoveel liften als je wilt en blijft het rack verkoopbaar en origineel.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Kwam deze auto tegen, waar ze het roofrack ook aangepast hebben voor het grijs kenteken dak:

Ik heb een Hannibal roofrack......en grijs kenteken.
Hannibal verkoop standaard hogere pootjes welke in je goot staan.
Achterzijde, bij pausbult, 1 cm tussenruimte.
Dus.....pootjes aanpassen lijkt mij de beste oplossing
Groet
Hannibal verkoop standaard hogere pootjes welke in je goot staan.
Achterzijde, bij pausbult, 1 cm tussenruimte.
Dus.....pootjes aanpassen lijkt mij de beste oplossing
Groet
Om het verhaal compleet te maken, kwam ook nog een G4 roofrack tegen op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... er-90.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... er-90.html