Heren,
Heb vorig jaar mijn egr-afgedopt.
Nu wil ik een uitlaatgastemperatuursensor installeren en dacht ik ineens de egr cooler eruit te halen.
Wat doe ik met de in/uitgaande koelleidingen? Ik dacht deze gewoon aan elkaar te verbinden maar het lijkt mij dat deze een verschillende maat hebben?
groeten
egr cooler verwijderen
Re: egr cooler verwijderen
Hoi,
Ik heb pas ook gezocht hoe je de EGR koeler netjes weghaalt. Heb het zelf niet gedaan, dus het volgende is wat ik er over heb kunnen vinden:
Makkelijkst is om de twee slangen te verbinden, moet je een verbindingsstuk fabriceren.
Andere mogelijkheid is om het koelcircuit aan te passen naar de versie zonder EGR koeler. De slang die vanaf het 4 wegstuk bij het koelvloeistof reservoir komt vervalt dan en de andere slang zou dan op de radiator moeten. Op de radiator zit onderaan een loze aansluitng die je moet openboren.
Succes, ik laat zelf alles maar zitten.
De vacuumleidingen en ventielen zitten er tenslotte ook nog.
Martin
Ik heb pas ook gezocht hoe je de EGR koeler netjes weghaalt. Heb het zelf niet gedaan, dus het volgende is wat ik er over heb kunnen vinden:
Makkelijkst is om de twee slangen te verbinden, moet je een verbindingsstuk fabriceren.
Andere mogelijkheid is om het koelcircuit aan te passen naar de versie zonder EGR koeler. De slang die vanaf het 4 wegstuk bij het koelvloeistof reservoir komt vervalt dan en de andere slang zou dan op de radiator moeten. Op de radiator zit onderaan een loze aansluitng die je moet openboren.
Succes, ik laat zelf alles maar zitten.
Martin
2003 Defender 110 HT TD5
2004 Defender 110 SW TD5
2004 Defender 110 SW TD5
-
Roger B.
Re: egr cooler verwijderen
zit die koeler in de weg, lekt ie of geeft ie anderszins problemen?
Nee? lekker laten zitten.
Ja?
makkelijkst is de slangen verbinden, moeilijker is de genoemde verbouwing naar versie zonder koeler
voor verbinden van slangen kun je eens bij een lpg inbouwer vragen, die hebben vaak zat van die slangpilaartjes ook in allerlei verloopmaatjes
Nee? lekker laten zitten.
Ja?
makkelijkst is de slangen verbinden, moeilijker is de genoemde verbouwing naar versie zonder koeler
voor verbinden van slangen kun je eens bij een lpg inbouwer vragen, die hebben vaak zat van die slangpilaartjes ook in allerlei verloopmaatjes
gone