Opklapbare side steps 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Quink

Opklapbare side steps 110

Berichtdoor Quink » 22 Mei 2013, 13:36

Om dat de side steps op onze 110 toch tamelijk "crispy" beginnen te worden wil ik nieuwe gaan plaatsen. Ik heb ff wat gegoogled, en het lijkt allemaal vrij eenvoudig. Alleen, er zijn originele LR side steps, en aftermarket verkrijgbaar.

Voor zover ik kan zien verschillen ze alleen in zoverre dat je bij de LR steps het LR logo in het rubber hebt staan. Da's wel leuk, maar geen tweemaal zo duur leuk. Vandaar mijn vraag: kan ik net zo goed die aftermarket dingen nemen qua stevigheid? Of zijn de originele toch beter?

(Ik weet het antwoord denk ik al, maar voor de zekerheid toch maar vragen). ;)

VeeTee

Re: Opklapbare side steps 110

Berichtdoor VeeTee » 22 Mei 2013, 13:55

Quink schreef:(Ik weet het antwoord denk ik al, maar voor de zekerheid toch maar vragen). ;)

Precies. Je vermoeden is correct. ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Dixo

Berichtdoor Dixo » 22 Mei 2013, 14:56

Zou lekker een paar aftermarket of goede gebruikte nemen, en welke van de twee het ook wordt die goed behandelen. Dan houden ze het vast langer uit dan degene die er nu opzitten.

In het terrein rij je ze er zo af trouwens, als je plannen hebt in die richting kun je beter iets nemen wat de sills vervangt en tegelijk ook als opstap kan fungeren. Al is dat qua hoogte natuurlijk altijd hoger dan die standaard stepjes.

Quink

Berichtdoor Quink » 22 Mei 2013, 15:03

Dixo schreef:Dan houden ze het vast langer uit dan degene die er nu opzitten.

Dat zou mooi zijn! De huidige zitten er pas sinds 1985 op. :mrgreen:

Qua terreinrijden: staat niet echt op de planning, hoogstens was modderige weggetjes en wat grasveldjes. ;)

Maar aftermarket zal dus het beste zijn. Vond ook nog een site waar ze de rubberen bedekking van die steps verkochten, met het LR teken er op. Bijna 40 GBP.... :shock:

JVos

Berichtdoor JVos » 23 Mei 2013, 11:08

Ik heb er nog 4 liggen, zeker niet nieuw meer (verre van dat) maar met een beetje inspanning nog wel iets van te maken. Ze hebben in ieder geval we de rubbers met logo, dus als je wil zou je de rubbers gewoon over kunnen zetten.

Voor een kratje Jupiler en een flesje wijn voor de vrouw, mag je ze op komen halen.

Groeten,

Jasper

Quink

Berichtdoor Quink » 23 Mei 2013, 23:54

Ik heb inmiddels nieuwe besteld, dus ga geen gebruik maken van je aanbod, maar iig wel bedankt, zeer vriendelijk!

sjaakseries109

Berichtdoor sjaakseries109 » 26 Mei 2013, 15:39

JVos schreef:Ik heb er nog 4 liggen, zeker niet nieuw meer (verre van dat) maar met een beetje inspanning nog wel iets van te maken. Ze hebben in ieder geval we de rubbers met logo, dus als je wil zou je de rubbers gewoon over kunnen zetten.

Voor een kratje Jupiler en een flesje wijn voor de vrouw, mag je ze op komen halen.

Groeten,

Jasper

Jasper,

mijn schoonzoon zoekt nog stepjes voor zijn project.
heb je ze nog en mag hij ze overnemen?
zal helaas wel versturen worden want we wonen aan de andere kant van Nederland. lukt dat?
ik kon je (nog) geen pb sturen ivm nieuwe registratie maar mijn email is sjaakwillaro apestaart gmail.com

Sjaak (was eerst sjaak109)

Terug naar “Techniek”