D2 A/C drain

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roamer

D2 A/C drain

Berichtdoor Roamer » 19 Mei 2013, 13:34

Luitjes,

Passagierskant is af en toe een voetendouche. Heb gelezen dat dit kan komen door verstopte nipples van de drain pipe. Gekeken, maar de mijne heeft wel de pipes, maar niet de nipples die er in schijnen te horen. Ook gelezen dat indien nipples niet aanwezig zooi dieper in het systeem kan komen. Is nu de oplossing met een ijzerdraadje iets dieper poeren?
Ander ding is dat hoogst waarschijnlijk de koppeling van de A/C compressor naar z'n grootje gaat. (te horen aan het piepen, weggaan naar inspuiten WD40 en daarna weer terug te keren)
Het kan ook zijn dat het iets anders is, if so hoor ik het graag.

Percy
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Roger B.

Re: D2 A/C drain

Berichtdoor Roger B. » 19 Mei 2013, 13:44

die tuitjes zitten aan de onderkant van het voertuig vlak onder de bodemplaat.

ik denk niet dat er zonder de tuitjes veel troep echt ver het slangetje in komt. De slangetjes gaan vooraan in de middentunnel door de vloer, daar kan de leiding ook los liggen (maar dan vaak natte vloerbekleding, niet druipen vanonder het dashboardkastje.)

Heb je die voetendouche ook als je met airco gereden hebt na een lange droogteperiode? of juist meer als het (ge)regent (heeft)?
gone

Roamer

Berichtdoor Roamer » 19 Mei 2013, 14:40

Mja, da's een beetje moeilijk. Hij heeft met de laatste warme dagen van een week of 2 geleden voor het eerst moeten werken (neem ik aan) en toen gebeurde het voor het eerst. Maar inderdaad ook nadat het had geregend, (en dus de airco dus ook niet heeft hoeven te werken) maar niet altijd.
Heb net de temp. op "Lo" gezet, werkt hartstikke koel, dus werkt wel. Onder de auto aan de drains gevoeld en ik voelde wel dat er lucht uit werd geblazen. Lijkt me dat er dan geen blokkade zit.
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Mei 2013, 14:52

als het REGEN en niet AIRCO afhankelijk is.... dan zou het kunnen dat de afvoeren van je paravan verstopt zitten en er dus een laag water in je paravan komt te staan die dan je luchtinlaat in stromen kan...

in de paravan (de ruimte onder de motorkap direct onder de voorruit) links en rechts zit een gat dat het water je spatbord in moet laten lopen, (een gevolg hiervan is ook dat er in je spatbord tussen wiel en deur onderaan een dikke laag drab en bladeren zal liggen ( ff (binnen)scherm demonteren en de zooi verwijderen) als dat hoog genoeg komt kan dat ook nog zorgen voor lekkage naar binnen.) hier kan door blad en modder een blokkade gevormd worden waardoor er in de paravan water komt te staan.
gone

Terug naar “Techniek”