Zoals in een eerder bericht gemeld heb ik helaas pech gehad met de voorste aandrijfas. Tijdens de veldreparatie uiteindelijk de as er onderuit gekregen. Op advies van iemand die hetzelfde meegemaakt had hebben we toen een klein boutje wat voorkant (bovenzijde) op de tussenbak zit een slagje gedraaid en de tussenbak in de diff.lock te zetten zijn we toch weer thuis gekomen.
Stel dat de achterste aandrijfas er tussenuit moet en er moet toch gereden worden met de Disco hoe gaat het dan? Zit er b.v. een zelfde boutje wat aan de voorkant(bovenzijde) van de tussenbak zit ook aan de achterkant? OF werkt het voor de achterste op een andere manier en zo ja hoe dan?
Morgen ga ik namelijk de voorste (nieuwe) as monteren en wil gelijk de achterste controleren of de kruisjes vervangen moeten worden. Als dit nodig is (daar ga ik wel van uit) heb ik wel tijd om de as te demonteren maar waarschijnlijk niet meer om ook de kruisjes te vervangen. Dat moet op een andere dag gebeuren.
Andere vraag hierover. Hoe lang is het eigenlijk verantwoord om met de Disco zo rond te rijden? Vooral langdurig in de diff.lock, kan dat kwaad?
Wederom en zoals altijd bedankt voor de input! Bij elke vraag wordt ik weer wijzer
Grt Arjan
Oh het is een Disco '96 met een 300tdi. Welke versnellings- en tussenbak? Ehm hoe kom ik dat te weten?