roadbook brabant

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Dennis Crusio

roadbook brabant

Berichtdoor Dennis Crusio » 14 Mei 2013, 21:46

wie heeft er een leuke on en off roadroute te leen voor het pingsterweekend in brabant. we hebben de smaak te pakken door het landrover weekend! mensen die zich aan willen sluiten zijn welkom! soort after party hahahahaha

gr dennis

Dennis Crusio

Re: roadbook brabant

Berichtdoor Dennis Crusio » 17 Mei 2013, 19:00

omdat er zoveel reactie,s komen. hebben we een trip master gekocht en gaan we er maar een zelf uitzetten. kan ff duren wat ben echt een leek daarin maar als ik een leuke route heb bied ik hem aan op dit forum. en wie hem dan rijden wilt kan hem dan rijden zonder kosten.

Gerard

Berichtdoor Gerard » 17 Mei 2013, 19:53

Dennis Crusio schreef:omdat er zoveel reactie,s komen. hebben we een trip master gekocht en gaan we er maar een zelf uitzetten. kan ff duren wat ben echt een leek daarin maar als ik een leuke route heb bied ik hem aan op dit forum. en wie hem dan rijden wilt kan hem dan rijden zonder kosten.

Brabant is zo'n beetje de laatste provincie waar je -legaal- nog behoorlijke stukjes onverhard kan rijden.
Daar gaan we spaarzaam mee om; dat doe je bij voorkeur in zo klein mogelijke groepjes, zonder overlast en zonder er al teveel ruchtbaarheid aan te geven. Daarom krijg je hier ook niet snel reacties op je oproep, want wij willen daar over een paar jaar nog steeds kunnen rijden ... ;-)

Dat is ook een reden dat de LRCH uitgereikte roadbooks terugvraagt na een rit. En ik weet wel dat je tegenwoordig zo'n rit eenvoudig vastlegt met gps/tablet/smarphone, maar het idee is toch massaal gebruik achteraf en soms misbruik tegen te gaan.

Gerard

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 21 Mei 2013, 16:42

hoi Gerard,

ik mag er wel vanuit gaan dat we hier als laro rijders hieronder elkaar er discreet mee omgaan! en niet als iemand een leuke route heeft als een stel bavianen te keer gaan. dit kan je ook in je roadbook zetten door heel simpel aan te geven: snelheid aanpassen! eer de groene code en blijf op het pad wat is aangegeven.
voor bagerberen zijn er weer ander terreinen beschikbaar.

wij zijn van plan een leuke on en offroad route uit te zetten waar we ondernemers bij zullen betrekken door leuke cafe,s en eet gelegenheden er ook bij aan te geven. dan snijd het mes aan twee kanten! dit viel mij wel op in roadbooks dat de plaatselijke cafe,s waar je langskwam er niet van op de hoogte waren en er niet op in konden spellen met zo,n 150 mogelijke klanten per dag (dit is een ziekelijke afwijking van mij als ondernemer dat ik overal mogelijkheden en kansen zie, het is dus niet als negatieve feedback bedoeld of wat dan ook) dit is eigenlijk bij alle roadbooks. dit leek mij wel origineel om te gaan doen.

verder is mij wel opgevallen dat er veel mensen kijken maar geen reactie plaatsen.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 21 Mei 2013, 16:51

Dennis, je mag daar inderdaad wel vanuit gaan, maar wat gerard (waarschijnlijk) ook bedoeld is dat dit forum ook open is voor iedereen. Dus dat betekend dat een dergelijke route dus ook in zoekresultaten op google gaat verschijnen.

Ben het met je eens dat je er vanuit moet kunnen gaan dat mensen er netjes mee om moeten kunnen gaan, maar helaas is het tegendeel al te vaak bewezen, iets wat ook terug te vinden is in de palen en afsluitingen in de bossen. Overigens is dat ook niet allemaal te linken aan land rover of 4x4 wagens, want je hebt ook nog de cross motoren en de quads die vaak ook nog makkelijk om de paaltjes heen kunnen.

maar vandaar de vraag / opmerking om het niet op het forum te posten, maar het maar kleinschalig te versturen.

Maar goed, verder rijd ik zelf gewoon een kant op, heb geen GPS tracker in de auto, maar weet de paden meestal op gevoel terug te vinden en anders vind ik vast wel weer een nieuw pad.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Mei 2013, 17:23

Dennis Crusio schreef:hoi Gerard,

ik mag er wel vanuit gaan dat we hier als laro rijders hieronder elkaar er discreet mee omgaan! en niet als iemand een leuke route heeft als een stel bavianen te keer gaan. dit kan je ook in je roadbook zetten door heel simpel aan te geven: snelheid aanpassen! eer de groene code en blijf op het pad wat is aangegeven.
voor bagerberen zijn er weer ander terreinen beschikbaar. .

De LRCH doet heel veel moeite om de deelnemers aan haar ritten in het gareel te houden en de mogelijkheid tot klachten achteraf door omwonenden zoveel mogelijk te voorkomen....

en zelfs binnen onze vereniging zijn er lieden die zich tijdens zo'n rit dan toch moeten misdragen....

ik ben er al meerdere keren getuige van geweest dat men zich tijdens een LRCH rit in meer of mindere mate misdroeg....... met als uitschieter twee series die het niet snel genoeg ging en dus door het akkerland naast het pad waarover de route liep, een rijtje andere deelnemers volgas ploegend inhaalden.....

dus NEE, blijkbaar mag je er niet van uit gaan dat je mede laro rijders discreet met dit soort roadbooks om zullen gaan....
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 21 Mei 2013, 21:39

Helaas inderdaad, maar moet toch Roger gelijk geven.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Mei 2013, 21:45

Helaas dat er zulk soort lieden ook binnen de LRCH rondzwerven, of Helaas dat je MIJ gelijk moet geven? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 21 Mei 2013, 22:05

Beide uiteraard :lol:

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 21 Mei 2013, 22:16

duidelijk verhaal! word dus niet openbaar! maar hanteer dan gewoon de gewenste regels van de lrch. ik zal het voor onze leden beschikbaar stellen en dan alleen als men met een kleine groep rijd.

wel goed dat ik vooraf gewaarschuwd ben anders is mijn plezier van mijn werk maar voor korte duur hahahahaha en dat is nu niet de bedoeling!

wel klote dat het zo moet, het kan zo leuk zijn toch!

laat het wel weten wanneer hij klaar is.

Terug naar “Reizen”