127/130 SW

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MichielG
Berichten: 180
Lid geworden op: 05 Jul 2011, 21:50

127/130 SW

Berichtdoor MichielG » 12 Mei 2013, 20:07

Hallo,

Zit er aan te twijfelen om aan zoiets te beginnen.
Afbeelding

Vroeger werden ze gemaakt door een 110 te verlengen en dat is misschien wel leuk om dan ook te doen.
Ik heb een en ander gegoogled maar welke parts er gebruikt worden en welke gemaakt moeten worden is lastig uit te vinden.
Als iemand iets weet of heeft van specificaties dan hoor ik het graag!

Groet Michiel

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Ron63 » 12 Mei 2013, 20:39

Een klant van Van Maaren in Katwijk heeft dit afgelopen jaar gedaan, misschien kunnen ze je op weg helpen.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2013, 20:53

Waarom zou je een 110 verlengen als je een 1330 NL spec zou kunt kopen? Dak en achterwanden eraf en de een 110 hard top bovenbouw aanpassen en een 110 en 90 dak samenvoegen tot 1 lang dak.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Roger B. » 12 Mei 2013, 20:57

bovendien is ELKE 127/130 gemaakt door een 110 te verlengen..... :lol: :lol: :lol:

Tim (floris) heeft een heel topic gehad en is met plannen in de weer om een 11o om te bouwen naar 130..
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2013, 21:04

Roger B. schreef:bovendien is ELKE 127/130 gemaakt door een 110 te verlengen..... :lol: :lol: :lol:

Tim (floris) heeft een heel topic gehad en is met plannen in de weer om een 11o om te bouwen naar 130..


Klopt, maar als je het zelf doet kun je langs de RDW om te labelen etc. Pas je alleen de opbouw aan dan moet je nog steeds langs de RDW, maar is het wel een stuk simpeler. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

MichielG
Berichten: 180
Lid geworden op: 05 Jul 2011, 21:50

Re: 127/130 SW

Berichtdoor MichielG » 12 Mei 2013, 21:27

Roger B. schreef:bovendien is ELKE 127/130 gemaakt door een 110 te verlengen..... :lol: :lol: :lol:

Tim (floris) heeft een heel topic gehad en is met plannen in de weer om een 11o om te bouwen naar 130..


Ah mooi !, echter zal ik wel te dom zijn om de zoek functie te bedienen want ik krijg er weinig uit :/ Wat doe ik fout?

Bedankt voor de tip Ron, misschien dat ik even contact opneem met die jongens.

Als je iemand weet die zo een ding heeft zou dat natuurlijk ook helemaal tof zijn.

Groeten Michiel

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Roger B. » 12 Mei 2013, 21:47

denk dat dat een kroegtopic geweest is, daarvan zijn er, meen ik, een boel verwijderd destijds met overstap naar andere forumsoftware
gone

Lucas van Lierop
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Lucas van Lierop » 13 Mei 2013, 10:34

Ja vet!, doen :-)

Nog een vraagje ga je dan gewoon voor geel MRB betalen? (wat ik waarsch ook een keer ga doen voor mijn D123)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: 127/130 SW

Berichtdoor Landmarcs » 13 Mei 2013, 11:23

Lucas van Lierop schreef:Ja vet!, doen :-)

Nog een vraagje ga je dan gewoon voor geel MRB betalen? (wat ik waarsch ook een keer ga doen voor mijn D123)


Een 130 5-deurs-HardTop kan gewoon op grijs. Een streched 3-deurs-HardTop kan ook, maar dat lijkt mij onhandig lang, een gewone 110 HT is al aardig lang.
Als d'r maar één zitrij in zit, en een (ver)hoog(d) dak -- bij een 130 is het hoogteverschil tussen lichte opening van de deur en het dak achter wellicht al genoeg omdat de auto altijd wat voorover staat, en dan dus een 30 cm schot op de juiste plek (dwz max 115? cm van de achterkant van het stuur. Een volledig schok kan natuurlijk ook.
O ja, wellicht moet er links een stukje van het raam in de tweede deur zwart gemaakt. Als je hieraan voldoet dan is ie gewoon grijs

Groeten MarcS

PS De bovenaan getoonde [52-BG-KF] is vlgs de RDW een 1104C LIGHT 4X4 UTILITY met een wielbasis van 127 inch.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 13 Mei 2013, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: 127/130 SW

Berichtdoor tim » 13 Mei 2013, 11:26

"van een 110ht een 127/130 maken "

helaas is het oorspronkelijk topic niet meeverhuisd ten tijde van forummutatie.

In grote lijnen: RDW, RDW en nog eens RDW.
dan, al je benodigde delen gaan verzamelen.
dan 2, veel laselectrodes en slijpschijfjes kopen.
Laatst gewijzigd door tim op 13 Mei 2013, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten