Tijdje geleden had ik hier aangegeven dat ik 'ergens' een probleem had in de aandrijving.
Bij accelereren kwam nl een flink gebrom als extra aanvulling op de kakofonie van geluiden erbij....
Vraag:
In mijn WPHB staat dit niet afgebeeld. Ik weet dus nog geen part-nummer en ook niet waar ik deze asap vandaan kan halen zodat ik toch nog met onze ModderBumper naar het Jubileum kan gaan. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Dank!!
Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof
Honde CB 750 F4 => Plof
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Dat is een flex disk
Bij padock zijn ze te koop maar dan heb je hem nu niet meer op tijd verwacht ik.
http://www.paddockspares.com/tvf100010b ... pling.html
Denk dat je hem bij vis landrover of elk ander Nederlandse landrover onderdelen boer wel sneller kan krijgen.
Bij padock zijn ze te koop maar dan heb je hem nu niet meer op tijd verwacht ik.
http://www.paddockspares.com/tvf100010b ... pling.html
Denk dat je hem bij vis landrover of elk ander Nederlandse landrover onderdelen boer wel sneller kan krijgen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Hardyschijf heet ie, voor jou, Tom, Ligt ie het dichtst bij voorradig in Hilversum bij ACS of in Tynaarlo bij Geba, kost kleine 85 euro. (TVF100010) 
Die bus in het midden zul jij gezien de staat van je huidige Hardyschijf geheid nodig hebben, deze zit in de cardanas. Weet alleen niet meer of die nu standaard bij de schijf zat, of dat ie apart was...(effe checken en navragen dus)
Ook denk ik dat de centreerpen in het midden van de flens van het differentieel beschadigd zal zijn, en dus ook vervangen moet (kleine 17 euro, ook bij ACS in Hilversum en bij Geba in Tynaarlo voorradig) Centreerpen was voorheen FTC3707, maar is ook een nieuwer nummer van, die ligt bij beiden, maar weet niet welk nummer het geworden is
De centreerpen heeft een gat met schroefdraad daaraan trek je hem met een slagtrekker zo uit de flens, de nieuwe tik je er met een kunststof hamer zo weer in.
De bus in de cardan onder de auto vandaan (bij montage 4 nieuwe nyloc moertjes 3/8UNF nodig)
as in de bankschroef, een lange bout (head first) met een carrosserieschijf (die net in het gat past)in de bus steken en met een beitel het uitstekende randje op 3 evenredig over de omtrek van de bus verdeelde plekken naar binnen slaan tot aan de bout. Nu kun je met een slagtrekker de bus aan de bout uit de as trekken. De nieuwe bus tik je er met een kunststof hamer eveneens zo in.
Mooi klusje, morgen op de stoep bij ACS staan wachten tot ze open gaan... centreerpen, hardyschijfset, nylocmoertjes kopen, uurtje klussen en met Modderbumper naar het jubileum!

Die bus in het midden zul jij gezien de staat van je huidige Hardyschijf geheid nodig hebben, deze zit in de cardanas. Weet alleen niet meer of die nu standaard bij de schijf zat, of dat ie apart was...(effe checken en navragen dus)
Ook denk ik dat de centreerpen in het midden van de flens van het differentieel beschadigd zal zijn, en dus ook vervangen moet (kleine 17 euro, ook bij ACS in Hilversum en bij Geba in Tynaarlo voorradig) Centreerpen was voorheen FTC3707, maar is ook een nieuwer nummer van, die ligt bij beiden, maar weet niet welk nummer het geworden is
De centreerpen heeft een gat met schroefdraad daaraan trek je hem met een slagtrekker zo uit de flens, de nieuwe tik je er met een kunststof hamer zo weer in.
De bus in de cardan onder de auto vandaan (bij montage 4 nieuwe nyloc moertjes 3/8UNF nodig)
as in de bankschroef, een lange bout (head first) met een carrosserieschijf (die net in het gat past)in de bus steken en met een beitel het uitstekende randje op 3 evenredig over de omtrek van de bus verdeelde plekken naar binnen slaan tot aan de bout. Nu kun je met een slagtrekker de bus aan de bout uit de as trekken. De nieuwe bus tik je er met een kunststof hamer eveneens zo in.
Mooi klusje, morgen op de stoep bij ACS staan wachten tot ze open gaan... centreerpen, hardyschijfset, nylocmoertjes kopen, uurtje klussen en met Modderbumper naar het jubileum!
gone
-
Disco RonL
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06 Feb 2007, 22:37
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
ik heb 2 hardy schijven liggen (1 nieuw en 1 gebruikt), ook bouten en centreer stuk
maar niet de nijlon bus voor in de cardan. wel een cardan met bus erin (gebruikt).
omgeving Den haag.
mag weg voor weinig
maar niet de nijlon bus voor in de cardan. wel een cardan met bus erin (gebruikt).
omgeving Den haag.
mag weg voor weinig
The difference between men and boys is the price of their toys 
___________________________
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
___________________________
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Wauw, Ronald,
Dat is erg gaaf! Zeker daar ik niet het juiste gereedschap heb. Dus die Cardan...
Kan ik die morgen (maandag) ochtend op komen halen?
Ben me OV, dat wel
Dat is erg gaaf! Zeker daar ik niet het juiste gereedschap heb. Dus die Cardan...
Kan ik die morgen (maandag) ochtend op komen halen?
Ben me OV, dat wel
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof
Honde CB 750 F4 => Plof
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Ahh Tom, gewoon heen rijden kan Ronald je gelijk even helpen om te wisselen. Weet je gelijk of dat het was 
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
As demonteren
m10 of m12 moeren over de draadeindjes bij de handremtrommel en moertjes terug erop
middendiff locken en rijden.....
m10 of m12 moeren over de draadeindjes bij de handremtrommel en moertjes terug erop
middendiff locken en rijden.....
gone
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Ok, Ik heb alles eraf kunnen halen.
Ik weet zeker dat ik de engelse maat voor de handremtrommel-moertjes heb, ergens....
Nah, is de werkbank en het rondslingerende gereedschap ook meteen opgeruimd.
Gelukkig heeft mijn buurman een Harley en dus ook een gereedschapkistje met engelse maten
9/16 had ik nodig.
Dat rubber is echt aan gort, hoop dat ik morgen het juiste spul kan krijgen. Ik heb nl het vermoeden dat hetgeen hier is weergegeven niet het juiste is.
Er zat flink wat ruimte tussen het asje en dat zwarte plastic-achtige 'glijbus'.
Ben super-groen met dit soort dingen (beginnende landroverrijder) en weet dus nog niet goed waar ik op moet letten.
Heb zojuist even een ritje ermee gemaakt. Was even stoeien om Diff-lock - High Gear in te stellen.
Zo te horen heeft mijn tussen diff ook wat meer aandacht nodig, maar goed, hij reed, en zonder dat gebrom!
Ik weet zeker dat ik de engelse maat voor de handremtrommel-moertjes heb, ergens....
Nah, is de werkbank en het rondslingerende gereedschap ook meteen opgeruimd.
Gelukkig heeft mijn buurman een Harley en dus ook een gereedschapkistje met engelse maten
9/16 had ik nodig.
Dat rubber is echt aan gort, hoop dat ik morgen het juiste spul kan krijgen. Ik heb nl het vermoeden dat hetgeen hier is weergegeven niet het juiste is.
Er zat flink wat ruimte tussen het asje en dat zwarte plastic-achtige 'glijbus'.
Ben super-groen met dit soort dingen (beginnende landroverrijder) en weet dus nog niet goed waar ik op moet letten.
Heb zojuist even een ritje ermee gemaakt. Was even stoeien om Diff-lock - High Gear in te stellen.
Zo te horen heeft mijn tussen diff ook wat meer aandacht nodig, maar goed, hij reed, en zonder dat gebrom!
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof
Honde CB 750 F4 => Plof
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
sow...de as heeft ook wel aardige klappen gehad van de boutjes van de andere flens.... ik zou die as van Ron nemen en de jouwe lekker aan de oud ijzer handel verkopen 
waarom denk je dat het hier genoemde niet is wat je nodig hebt?
een hardyschijfset, die bus die in de cardan zit (zit in de as die je bij Ron kunt halen) en de centreerpen in de flens van het diff.... (die hoort glad en chroomkleurig te zijn)
als je nou nogeens die 3/8 unf boutjes niet met een 9/16" sleutel kunt losdraaien omdat die niet beschikbaar is.... 14mm past ook

waarom denk je dat het hier genoemde niet is wat je nodig hebt?
een hardyschijfset, die bus die in de cardan zit (zit in de as die je bij Ron kunt halen) en de centreerpen in de flens van het diff.... (die hoort glad en chroomkleurig te zijn)
als je nou nogeens die 3/8 unf boutjes niet met een 9/16" sleutel kunt losdraaien omdat die niet beschikbaar is.... 14mm past ook
gone
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Wellicht ook maar meteen investeren in een werkplaatshandboek en het hoofdstukje "onderhoud" even goed doorlezen. Want dit is niet van 'even' met gebrom rijden.... 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten