standaard voor offroad krik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
piet_g

standaard voor offroad krik

Berichtdoor piet_g » 24 Apr 2013, 23:49

De laatste dagen (nou ja de weken omdat het alleen in de avonduren was :P) ben ik aan het knutselen geweest om onze offroad achter op de laro te kunnen zetten. Beetje hobbyen met metaal, een slijptol en een lasapparaat :D

Ter inspiratie het resultaat. De standaard klemt in de dakgoot en zit met draad eind vast aan onze bumperette. de krik staat alleen aan de bovenkant vast, maar staat aan de onderkant over een paar pennen. Verder heb ik een beugel er aan gemaakt voor onze 27MC antenne

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Johnny

Re: standaard voor offroad krik

Berichtdoor Johnny » 24 Apr 2013, 23:58

Rij jij hem als landbouw voertuig?
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2013, 00:06

ja.. zo hebben we hem gekocht.
is niet altijd even prakties zo kort op de grens.. want hij is op dit moment alleen in nederland verzekerd op weg.

en ergens naar toe gaan kost iets meer tijd door al die dorpen en binnendoorwegen :D
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

tim

Berichtdoor tim » 25 Apr 2013, 00:29

Piet, is het niet zo dat je dan - 0fficieel - moet kunnen aantonen dat je de kortste route rijd van je huis naar je landbouwgrond/plek/werkgebied?
Ik heb zoiets ooit vernomen van ron (bolleboom), zijn zoon niels (16 jaar)rijdt in een 110 ook als landbouwvoertuig rond.

ik geloof een beetje vergelijkbaar met wapens tijdens het transport van die jongens. Verplicht de kortste route tussen huis en schietvereniging.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Apr 2013, 00:31

Weet niet of ik die steun zelf in die kleur zou lakken.... maar praktisch is er niks mis met de beugel...

twee opmerkingen

- realiseer je dat er lieden zijn die zo'n hi-jack graag hebben, maar niet willen kopen, en zoals je beugel nu is er dus zo vanaf draaien.... ergens een hangslot als beveiliging??

- die dingen roesten als een gek, als je die krik dag in dag uit achterop de auto hebt staan heb je grote kans dat ie niet goed werkt tegen de tijd dat ie nodig is met alle risico's van dien, dus of alleen bij offroad meenemen, en verder droog opslaan, of het mechaniek heel goed ingevet houden
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2013, 07:40

@Tim, Ja ik heb wel eens van die regels gehoord, maar goed.. ik heb geen land (woon in de stad) dus dat is zowiezo al discutabel. Die laro van de zoon van ron bolleboom staat zover ik van ron begreep niet op landbouw voertuig maar langzaamtransport voertuig voor transport tussen vestigingen. Maar goed, het is een beetje op de randjes van de regels lopen. Eigenlijk moet de laro terug op kenteken, maar moeten even kijken nu met de nieuwe MRB regels aangezien hij van 81 is.

@Roger, De kleur is de grondverf. Maar ik heb hem niet afgelakt omdat die verf ook moet uitharden (tenminste dat is mij vaak verteld). Ik ben me we van bewust dat niet iedereen die zo'n ding heeft hem gekocht hoeft te hebben en dat ze buiten roesten.. deze beugel is puur voor als we het terrein in schieten. De rest van de tijd ligt tie gewoon in de laro. Op dit moment zitten er ook geen hangsloten op die er voor zouden kunnen zorgen dat hij goed vast staat. overigens zou dat ook geen superklus zijn om dat te maken, ook daar heb ik genoeg ideeën voor gezien :D.
------

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 09:37

Die regels van dat je alleen van bedrijfspand naar pand of van akker naar akker mag rijden wordt alleen gehandhaafd bij jongeren. Dat is om te voorkomen dat alle boeren met slecht weer met de trekker of vrachtwagen naar school gaan zoals wij vroeger deden. Dan stonden er in de winter meer trekkers ed dan fietsen en brommers! :lol: :lol:

Maar als je als oudere man/ vrouw zo rondrijdt heb je geen probleem.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”