Op initiatief van Auto-Motor Klassiek:
1 mei gaat de tweede kamer een definitief voorstel doen over de vrijstelling MRB op oldtimers. We weten allemaal dat het er niet goed uitziet voor ons oldtimerbezitters. Helaas blijkt de minister ‘doof’ voor alle argumenten en wil hij kostte wat kost de beoogde 156 miljoen euro binnenharken, die hij zonder nadenken op de begroting heeft gezet.
Het mag niet gebeuren dat dit plan doorgaat. Het voorstel is om minister Weekers massaal te mailen. Geen haat- of dreigmails, daar schieten we niets mee op. Wel verhalen vol passie, emotie en verdriet. Wat betekent jouw oldtimer voor je? Wat is de situatie en wat gebeurt er als er MRB betaald moet worden? Moet je de auto dan verkopen? Is hij dan nog wel te verkopen? Wat betekent het voor jouw bedrijf? Laat hem weten wat er gebeurt als dit ondoordachte plan doorgaat. En wel voor komende maandag 22 april wegens komende ontwikkelingen.
Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl Cc deze mail naar Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt. fbashir@sp.nl
Bron: [www.amklassiek.nl]
Artikel komt van Prikkerspagina http://landrover.startpagina.nl/prikbord/16502118/emails-aan-weekers#msg-16502118
Emails aan Weekers
Re: Emails aan Weekers
Misschien ook van de andere partijen in de Tweede Kamer de fractiespecialisten voor dit onderwerp in de CC zetten?
Re: Emails aan Weekers
ALS je al de illusie hebt dat e-mails gelezen worden en ook nog zouden helpen dan stuur je die uiteraard NIET naar Weekers maar aan de kamerleden. Die hebben er voor gezorgd dat het plan niet al doorgevoerd is en zij zijn de enigen die Weekers en het kabinet kunnen laten rekenen op werkelijke cijfers.
Maar maak je geen illusie, zo democratisch is ons land nu ook weer niet.........
Maar maak je geen illusie, zo democratisch is ons land nu ook weer niet.........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Emails aan Weekers
Das een manier van benaderen Edward, maar niets doen helpt natuurlijk gegarandeerd niet...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re: Emails aan Weekers
Voor wie nog wat feiten mooi op een rij wil hebben:
http://cortonville.com/erics-garage/sma ... d+verstand
http://cortonville.com/erics-garage/sma ... d+verstand
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Emails aan Weekers
weet je.. een getal / verschil is langs twee kanten te becijferen. De feiten zijn overal en nergens duidelijk te vinden, maar het is de optel som van welke gegevens je allemaal mee neemt en de presentatie van de cijfers die een groot verschil maken.
Ik kan bijvoorbeeld aangeven dat iets (bijvoorbeeld een import van oldtimers) met tientallen procenten is gestegen ten opzichte van vorig jaar, maar als je vanuit de andere kant kijkt en zegt dat het maar 1 procent is van het grotere getal (bijvoorbeeld de totale import) dan heb je allebei gelijk, maar zet je je vergelijking af tegen een ander 0 punt.
of wat je ook ziet is dat we vaak van iets negatiefs aangeven hoeveel er bij gekomen is, maar vergeten aan te geven dat er via een ander kanaal meer weg gegaan is.. oftewel per saldo is het totaal afgenomen, maar dat was niet het nieuws dat men wilde brengen / zien.
Ik kan bijvoorbeeld aangeven dat iets (bijvoorbeeld een import van oldtimers) met tientallen procenten is gestegen ten opzichte van vorig jaar, maar als je vanuit de andere kant kijkt en zegt dat het maar 1 procent is van het grotere getal (bijvoorbeeld de totale import) dan heb je allebei gelijk, maar zet je je vergelijking af tegen een ander 0 punt.
of wat je ook ziet is dat we vaak van iets negatiefs aangeven hoeveel er bij gekomen is, maar vergeten aan te geven dat er via een ander kanaal meer weg gegaan is.. oftewel per saldo is het totaal afgenomen, maar dat was niet het nieuws dat men wilde brengen / zien.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: Emails aan Weekers
piet_g schreef:weet je.. een getal / verschil is langs twee kanten te becijferen. De feiten zijn overal en nergens duidelijk te vinden, maar het is de optel som van welke gegevens je allemaal mee neemt en de presentatie van de cijfers die een groot verschil maken.
Ik kan bijvoorbeeld aangeven dat iets (bijvoorbeeld een import van oldtimers) met tientallen procenten is gestegen ten opzichte van vorig jaar, maar als je vanuit de andere kant kijkt en zegt dat het maar 1 procent is van het grotere getal (bijvoorbeeld de totale import) dan heb je allebei gelijk, maar zet je je vergelijking af tegen een ander 0 punt.
of wat je ook ziet is dat we vaak van iets negatiefs aangeven hoeveel er bij gekomen is, maar vergeten aan te geven dat er via een ander kanaal meer weg gegaan is.. oftewel per saldo is het totaal afgenomen, maar dat was niet het nieuws dat men wilde brengen / zien.
Gegeven is dat Den Haag roept dat het een milieumaatregel is maar tegelijkertijd aangeeft dat de kosten van een aanpassing niet bij de maatschappij mogen worden neergelegd........
Dat klinkt niet alleen als een dubbele agenda.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Emails aan Weekers
ja dat laatste had ik idd ook tussen alle regels heel duidelijk gelezen.. maar aan de andere kant had ik het hele milieu aspect nooit geloofd, dus stond er niet van te kijken..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: Emails aan Weekers
Voor mezelf heb ik de varianten van Weekers doorgerekend en de bevindingen naar hem gemaild met een cc aan Bashir.
Puntje bij paaltje: elke variant gaat me geld kosten en elke variant levert hem, met wat legale creätiviteit van mijn kant, minder MRB op dan hij reeds heeft ingeboekt voor mijn 109 D. Enkele varianten zullen juist resulteren in het dagelijkse gebruik van de 109, omdat ik die echt niet weg doe. Als er een auto uit gaat bij mij, is het het peugje voor dagelijkse ritjes.......
groetjes, Fenna
Puntje bij paaltje: elke variant gaat me geld kosten en elke variant levert hem, met wat legale creätiviteit van mijn kant, minder MRB op dan hij reeds heeft ingeboekt voor mijn 109 D. Enkele varianten zullen juist resulteren in het dagelijkse gebruik van de 109, omdat ik die echt niet weg doe. Als er een auto uit gaat bij mij, is het het peugje voor dagelijkse ritjes.......
groetjes, Fenna

-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: Emails aan Weekers
fenix, dit is ook mijn gevalletje! ik blijf de laro gewoon tuffen en stop eerder met andere hobby,s en auto,s dan ik hem weg doe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten