wie o wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dennis Crusio

wie o wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Berichtdoor Dennis Crusio » 19 Apr 2013, 17:25

wie o wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen.
ik heb bij paddock spares een stel rock sliders gekocht en wilde deze eronder gaan monteren.
wat blijkt nu, ik heb een ex leger met van die opberg ruimtes aan de zijkant van de 110 ( met van die luikjes aan de buiten kant) deze ruimtes wil ik graag behouden omdat ik daar mooi mijn sleeplint en toebehoren in op kan bergen. ook wil ik graag de rock sliders eronder monteren.
hierdoor zitten de opberg ruimtes in de weg. nu heb ik goed onder de wagen gekeken en daar zit een soort strip onder geschroefd waardoor de rock slider eigenlijk niet ver genoeg naar achter kan. heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dat opgelost?

het is een 110 van 1986 200 tdi, drie deurs ( anders heeft hij die opberg vakken niet hahahaha)

Dennis Crusio

Landmarcs

Re: wie o wie heeft enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Berichtdoor Landmarcs » 19 Apr 2013, 18:29

Dennis,

Zoals Edward in de kroeg al opmerkte: een fotootje doet wonderen (sommige opmerkingen in de Kroeg kan je niet serieus genoeg nemen, andere ... neem je beter met wat zout).
Verder is het goed "mee te nemen" in je pasvorm-verhaal dat Rock Sliders vaak niet gelijk aan de buitenkant van het plaatwerk gemonteerd worden, maar meestal iets verder naar buiten zitten. Deze montage heeft allerlei goede redenen: 1º de "outriggers" zijn niet altijd even lang, 2º het plaatwerk vaak verre van recht is, en 3º iets naar buiten geeft ook wat extra bescherming als je eens ergens te dicht langs komt.

Groeten MarcS

PS Ik hoop dat de Paddock Rock Sliders ook een extra balk hebben die je dwars op het chassis schroeft. In ieder geval bij een gewone HardTop zit er achter geen vast punt/outrigger, zo'n balk geeft dan de benodigde stevigheid. Militaire 110 hebben evenwel soms andere outriggers dus ook dat is effe sjekke.

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 19 Apr 2013, 19:11

hoi Marc, foto,s volgen dat vond ik wel een goed idee. het feit dat ze naar buiten komen is juist het probleem zeg maar. ik heb alle bevestiging punten alleen zitten die deurtjes in de weg of ik moet de "sliders"voor de oplettende onder ons meer naar binnen zien te krijgen. als ik dit doe loop ik tegen de strip aan onder de auto. kort om ze zouden wel passen maar wil ze strak tegen de body. de deurtjes in korten is ook geen optie dan moet er teveel af en verlies ik mijn waterdichtheid van de kasten ( voor zo ver je over waterdicht kan gaan spreken). ik wil ze er echt op zetten omdat daar ook nog extra opkrik punten in zitten die ik weer goed kan gebruiken als ik vast zit hahahaha

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Apr 2013, 19:19

Bij de meeste rocksliders moet de strip onder de deuren, de sills, weggehaald worden en daar komt de slider voor in de plaats. Ik heb bij een militaire Def nog geen dingen gezien die in de weg zitten. Hooguit een enkele keer een steun van de bergkast, maar die kan vervallen als de bevestiging van de rok/treeslider daar onderdoor loopt.

Ik heb ook geen idee of iedere miltaire Def hetzelfde is? Ik ken alleen de Rijnland Defs, Wolfs en Titonen. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Apr 2013, 19:45

De NL Mariniers-Wolf ziet er zo uit:

Afbeelding 2.jpg
Afbeelding 2.jpg (51.93 KiB) 5637 keer bekeken

Da's in ieder geval anders als ik ken van een standaard 110.

Groeten MarcS

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 19 Apr 2013, 20:22

de onderkant ziet er bij mij net anders uit hij heeft twee dwars stukken ipv drie ik hoop dat mijn foto er bij staat

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 19 Apr 2013, 20:27

maar op de foto is wel het probleempje te zien. de extra berg ruimte steekt onder de skills door waardoor de sliders niet hoog genoeg kunnen komen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Apr 2013, 20:56

Dennis Crusio schreef:maar op de foto is wel het probleempje te zien. de extra berg ruimte steekt onder de sills door waardoor de sliders niet hoog genoeg kunnen komen.

Zijn het niet alleen de deurtjes die naar beneden steken ?
Zo ja, dan kan de die deurtjes natuurlijk inkorten, als de rock-sliders dan een deur-dikte (de dikte ter hoogte van het afgezaagde) uitsteken dan blijven de lockers min of meer dicht, dwz niet minder dicht als ze voorheen waren.

Groeten MarcS

PS De driedubbele outriggers zijn waarschijnlijk een type-kenmerk van het verzwaarde Wolf-chassis.

tinus

Berichtdoor tinus » 19 Apr 2013, 22:45

Ik heb zelf ook van rockdliders gemonteerd, maar net zoals bij mijn vorige heb ik ze toch moeten verbouwen om ze mooi passend te krijgen. Strip doorgeslepen die hem op de achterste crossmember vastzet ,even goed uitlijnen en vastlassen. Daarna laten stralen en poedercoaten.
Meestal lijkt dat spul uit in de gevangenis gemaakt, zo ''goed'' als de passing is, maar met een beetje doorzettingsvermogen en handigheid kom je een heel eind.
Martin

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Apr 2013, 23:14

Als de deur idd van de bergkist idd zo laag zit dat ie voor de sills uitkomt heb je een probleem dat niet simpel op te lossen is. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Dan moet je of de deur iets hoger kunnen zetten of iets van de deur af kunnen halen of een uitsparing in de slider maken.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”