Aandrijfas Disco 1

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Arjan287

Aandrijfas Disco 1

Berichtdoor Arjan287 » 19 Apr 2013, 10:16

Hallo allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende probleem. Afgelopen zondag heb ik de voorste aandrijfas van mijn Disco kapot gereden. Gezien de slijtage die op de kruiskoppelingen (heten die zo?) zaten zat het er al een keer aan te komen. Maar toen we een kort en steil hellinkje op moesten, het net niet redde en tijdens het terug uit rollen (in de 1e versnelling) toch nog de koppeling op lieten komen en teveel gas gaven was het teveel van het goede :oops: Oké de eerlijk gebied me te zeggen dat mijn lieftallige echtgenote achter het stuur zat maar daar praten we maar niet meer over. ;) Dankszij teamwork van vrienden (ter plekke en telefonisch) toch nog met 2 wielaandrijving thuis gekomen.

Anyway na wat zoeken op I.Net ben ik al zover dat ik of de kruiskoppelingen kan vervangen of de complete as. Maar nu hoe kom ik aan de onderdelennummers zodat ik kan gaan kijken wat & waar ze te bestellen. Bij Paddock kwam ik op de complete aandrijfas tegen (FRC8386) voor € 70 (ex. BTW en TNT) maar dat lijkt me wel heel erg goedkoop waardoor ik twijfel of het wel de juiste is.

Weet iemand wat het juiste nummer is van deze aandrijfas en bijbehorende bouten & moeren? Of heeft iemand er nog een goede liggen die ik kan overnemen?

Alvast bedankt voor de input!

grt. Arjan
Yeah eindelijk mijn eigen Discovery!!

1996 300tdi ES

Edward

Re: Aandrijfas Disco 1

Berichtdoor Edward » 19 Apr 2013, 10:41

FRC8386 Zou het moeten zijn. Als je naar http://lrparts.net.ru/ gaat en dan op "in English" klikt en dan op Land Rover Microcat klikt kun je links in de balk je auto model selecteren en alle onderdeel nummers zo opzoeken.

Ik kopieer die nummers dan naar bv de Paddock site en dan kom je idd uit op 59,50 in ponden. :)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Arjan287

Berichtdoor Arjan287 » 19 Apr 2013, 11:39

@Edward, thx voor de link, nog wel een klein probleempje ermee. Zodra ik Disco 1 selecteer en van daaruit verder klik verschijnen de volgende tekeningen onder in mijn beeld. Maar dusdanig dat ik er alleen maar een randje van kan zien. Ze zijn net klikbaar maar dan schuift de volgende tekening nog verder naar onder. Het is net alsof mijn beeldscherm te klein is. Op een ander beeldscherm het zelfde effect. Hoe is dat bij jou en heb je eventueel daarvoor een oplossing?

Aandrijfas klopt inderdaad, kreeg net ook een mailtje terug van Paddock dat het de juiste is. Check, dubbel check en bestellen maar :P

1996 300tdi ES

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Apr 2013, 12:18

Euh, jongeh! Ik ben nou net zover dat ik die Apple frietpan van mezelf een beetje snap. :oops: :oops:

Als ik foto's wil verkleinen om te posten mail ik ze naar m'n telefoon en weer terug omdat m'n telefoon dan vraagt hoe groot de foto moet zijn. :roll: Dus DAT zijn dingen waar ik echt geen ruk verstand van heb. En ook niet WIL hebben trouwens. :lol: :lol:

Maar de as is besteld en daar ging het om. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 19 Apr 2013, 20:50

Arjan287 schreef:Weet iemand wat het juiste nummer is van deze aandrijfas en bijbehorende bouten & moeren?

FRC8386 was the correct number, however this has been superceded to TVB100610. The bolts are 509045P and the Nuts are NZ606041L

TVB100610.jpg

The new version TVB100610 is €67.59 ex BTW from Paddocks it does come in a Blue Box :roll: The Hardy Spicer / GKN original one would be about €120,00.

TVB100610-PROPSHAFT-FRONT-HD.jpg

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 19 Apr 2013, 21:30

Arjan287 schreef:@Edward, thx voor de link, nog wel een klein probleempje ermee. Zodra ik Disco 1 selecteer en van daaruit verder klik verschijnen de volgende tekeningen onder in mijn beeld. Maar dusdanig dat ik er alleen maar een randje van kan zien. Ze zijn net klikbaar maar dan schuift de volgende tekening nog verder naar onder. Het is net alsof mijn beeldscherm te klein is. Op een ander beeldscherm het zelfde effect. Hoe is dat bij jou en heb je eventueel daarvoor een oplossing?

Aandrijfas klopt inderdaad, kreeg net ook een mailtje terug van Paddock dat het de juiste is. Check, dubbel check en bestellen maar :P

Windows even in compatibility mode zetten dmv het icoontje in de adresregel. (gescheurde papier icoon)
Dan werkt het prima.

Gerrit
On the 8th day god invented duct tape.....

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 19 Apr 2013, 22:05

Arjan287 schreef:
Gezien de slijtage die op de kruiskoppelingen (heten die zo?) zaten zat het er al een keer aan te komen.

de eerlijk gebied me te zeggen dat mijn lieftallige echtgenote achter het stuur zat maar daar praten we maar niet meer over.

Je had dus al geconstateerd dat er speling op de kruisjes zat,en gezien jouw verwoording ook al behoorlijke speling.

Je had dan dus beter al veel eerder nieuwe kruisjes kunnen monteren ipv door rijden tot het te laat was.

Dit lijkt me dus niet de schuld van je lieftallige echtgenote maar echt van jezelf. ;)

Arjan287

Berichtdoor Arjan287 » 20 Apr 2013, 13:51

The new version TVB100610 is €67.59 ex BTW from Paddocks it does come in a Blue Box :roll: The Hardy Spicer / GKN original one would be about €120,00.

Rob

Oké die van Paddock is dus niet origineel? Maar hoe verhoudt de kwaliteit zich dan tot de GKN? Bijna het dubbele in prijs = ook bijna 2 keer zo goed? (he ben maar een simpele boeren jongen)

1996 300tdi ES

Arjan287

Berichtdoor Arjan287 » 20 Apr 2013, 13:52

Windows even in compatibility mode zetten dmv het icoontje in de adresregel. (gescheurde papier icoon)
Dan werkt het prima.

Gerrit

Thx Gerrit werkt perfect!

1996 300tdi ES

Arjan287

Berichtdoor Arjan287 » 20 Apr 2013, 13:54

Eric Tol schreef:
Arjan287 schreef:
Gezien de slijtage die op de kruiskoppelingen (heten die zo?) zaten zat het er al een keer aan te komen.

de eerlijk gebied me te zeggen dat mijn lieftallige echtgenote achter het stuur zat maar daar praten we maar niet meer over.

Je had dus al geconstateerd dat er speling op de kruisjes zat,en gezien jouw verwoording ook al behoorlijke speling.

Je had dan dus beter al veel eerder nieuwe kruisjes kunnen monteren ipv door rijden tot het te laat was.

Dit lijkt me dus niet de schuld van je lieftallige echtgenote maar echt van jezelf. ;)

Eh eh ik had nog niet gezien dat er speling opzat, alleen de slijtage toen de as er onderuit was was goed zichtbaar...Damn zeg kan mijn echtgenote ook nergens de schuld van geven :oops:

1996 300tdi ES

Terug naar “Techniek”