Past een Rover differentieel van een 90 of 110 ook in een as van een series 3 ?
Sander
differentieel vervangen
differentieel vervangen
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: differentieel vervangen
Dat moet passen maar de overbrengingsverhouding is anders: dus je moet er dan twee vervangen en een motor hebben die het trekken kan.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Re: differentieel vervangen
Dat ik dan voor en achter moet begrijp ik, maar waar het mij om gaat is of de steekassen in het differentieel passen.
Aan het vermogen zal het niet liggen, maar denk dat ik veel toeren maak met LT77 op een standaard series differentieel.
Sander
Aan het vermogen zal het niet liggen, maar denk dat ik veel toeren maak met LT77 op een standaard series differentieel.
Sander
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: differentieel vervangen
Goedenavond Sander,
Wat betreft de effecten op de toerentallen is het het handigst om de Ascroft-ratio-calculator < http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html > in te vullen. Als je een en ander vergelijkt met de standaard-set-up weet je wat er gebeurt en dan is het aan jou om in te schatten of het motortje het trekt.
Mbt de steekassen: d'r zijn vast specialisten op dit terrein alhier.
Groeten MarcS
Wat betreft de effecten op de toerentallen is het het handigst om de Ascroft-ratio-calculator < http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html > in te vullen. Als je een en ander vergelijkt met de standaard-set-up weet je wat er gebeurt en dan is het aan jou om in te schatten of het motortje het trekt.
Mbt de steekassen: d'r zijn vast specialisten op dit terrein alhier.
Groeten MarcS
Re: differentieel vervangen
heb je op dit moment ook een rover as onder je series of een salsbury? die zijn ook nog anders, alleen geen idee of dat dan je diferentieel ook helemaal anders is. de as zelf in ieder geval wel.
ook mbt het aantal spines dat je as heeft. heb je op dit moment een 24 of een 10(gokje) spines? Zou dat een probleem geven met minder spines toch meer een difirentieel met een grotere overbrenging er in?
ook mbt het aantal spines dat je as heeft. heb je op dit moment een 24 of een 10(gokje) spines? Zou dat een probleem geven met minder spines toch meer een difirentieel met een grotere overbrenging er in?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: differentieel vervangen
salisbury as heeft toch een diff dat in de as opgebouwd wordt? een rover diff pak je compleet uit de as.....
10splines steekassen/diff kunnen niet vervangen worden door 24 splines uiteraard wel samen, maar niet een van beide
10splines steekassen/diff kunnen niet vervangen worden door 24 splines uiteraard wel samen, maar niet een van beide
gone
Re: differentieel vervangen
Ik zal binnenkort de steekassen eens naar buiten trekken om te kijken of deze 10 of 24 splines zijn in het diffetentieel van mijn series.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Re: differentieel vervangen
Serie diffs zijn altijd 10 splines. De vroege serie steekassen zijn 10 spline aan beide zijden(dus ook aan de meenemer kant).
Ergens ten tijde van de serie 3 zijn ze over gegaan op 24 spline aan de meenemer kant maar in het diff zitten dan ook 10 splines.
Een RRC diff heeft ook altijd 10 splines dacht ik. Pas bij de Defender zijn ze over gestapt op 24 spline diffs.
Een 10 spline RRC/90/110 diff past zo in jou serie as. Geen probleem. Ik heb hier nog wel een 10 spline RRC diff liggen als je interesse hebt.
Groet,
Eric.
Ergens ten tijde van de serie 3 zijn ze over gegaan op 24 spline aan de meenemer kant maar in het diff zitten dan ook 10 splines.
Een RRC diff heeft ook altijd 10 splines dacht ik. Pas bij de Defender zijn ze over gestapt op 24 spline diffs.
Een 10 spline RRC/90/110 diff past zo in jou serie as. Geen probleem. Ik heb hier nog wel een 10 spline RRC diff liggen als je interesse hebt.
Groet,
Eric.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten