Mijn Discovery Td5 automaat uit 2001 wil niet starten, hij doet niks meer en op het dasboard knipperen de lampjes M en S.
Het probleem is begonnen nadat ik een andere auto heb gestart mbv startkabels.
Een kwartier daarna startte hij weer, en in de weken daarna deed het probleem zich soms voor, maar nu start hij niet meer. Heb de accu al los gehad, zekeringen en relais nagelopen, maar hij start nog steeds niet.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Mvg,
Ronald Strik
Discovery Td5 start niet
-
Roger B.
Re: Discovery Td5 start niet
accu...
denk dat je accu het probleem is, of in elk geval de door de auto geregistreerde accuspanning.
Als je met startkabels een andere auto met lopende motor aan de disco hangt, doet ie het dan wel?
denk dat je accu het probleem is, of in elk geval de door de auto geregistreerde accuspanning.
Als je met startkabels een andere auto met lopende motor aan de disco hangt, doet ie het dan wel?
gone
Ik heb dat deze middag geprobeerd, maar hij deed het nog niet, het lijkt mij dat het misschien in de bak zit, dat de auto "denkt" dat hij in drive staat, want als ik de bak in d zet beginnen de rode lichtjes opzij van de hendel te knipperen terwijl ze constant branden al de bak op P staat.
-
Roger B.
dan zou je verwachten dat je misschien met een paar keer de handel door alle keuzes te bewegen de auto wel zou kunnen starten in de P of de N
ik begrijp dat ie dus echt niet START, de de startmotor draait niet.... vaak zegt men start niet, maar bedoeld slaat niet aan..
ik begrijp dat ie dus echt niet START, de de startmotor draait niet.... vaak zegt men start niet, maar bedoeld slaat niet aan..
gone
Nee, de startmotor draait niet rond, heb de hendel ook op en neer bewogen maar hij doet niks, ook niet in neutraal, en de binnenverlichting brandt gewoon fel en vermindert niet als je probeert te starten
- RobStewart
Ron,
It's the selectie schakelaar on the gearbox (UHB100190 see below) it's a common problem.
On the display on the dashboard does it say P-R-N-D-3-2 ? and when you wiggle the lever ?
As soon as you get the P or N on the dashboard and the red lampje on the selection lever start it.
Replace it, clear the faults and it will work again perfectly.
Oh and a Land Rover one is € 457,45, from Budget Parts € 421,00 and from Mr Paddock in England €396,28.
Rob
It's the selectie schakelaar on the gearbox (UHB100190 see below) it's a common problem.
On the display on the dashboard does it say P-R-N-D-3-2 ? and when you wiggle the lever ?
As soon as you get the P or N on the dashboard and the red lampje on the selection lever start it.
Replace it, clear the faults and it will work again perfectly.
Oh and a Land Rover one is € 457,45, from Budget Parts € 421,00 and from Mr Paddock in England €396,28.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hij start weer, het probleem zit hem zeer waarschijnlijk in de startrelais,
mijn schoonbroer gaat die van de week schoonmaken, hij vermoedt omdat de wagen niet elke week rijdt
(heb in totaal 5 wagens
dat die een beetje roest of vuil is van binnen,
in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
mijn schoonbroer gaat die van de week schoonmaken, hij vermoedt omdat de wagen niet elke week rijdt
(heb in totaal 5 wagens
in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
- RobStewart
Ron Td5 schreef:Hij start weer, het probleem zit hem zeer waarschijnlijk in de startrelais
When you say the startrelais do you mean the yellow one (YWB10027L) that is in the engine compartment zekeringkast in which case you can swap it for the ruitensproier one and confirm it, as it is the same relais, or do you mean the solenoid on the starter itself which normally goes click.
In either case you would not get the M&S lampjes or the flashing red LEDs next to the gear lever.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hello Rob, het is inderdaad de solenoid aan de starter die het probleem veroorzaakt en niet het gele relais, de wagen loopt te weinig, heb er 40.0000 km meegereden in 6 jaar tijd.