Dat noemt zich dan autoliefhebbers.....
Waarom Top Gear geen autoprogramma te noemen is...
Waarom Top Gear geen autoprogramma te noemen is...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Waarom Top Gear geen autoprogramma te noemen is...
Is er nog iemand die dacht dat Top gear over auto's ging dan???
Is gewoon vermakelijke TV zonder inhoud toch?
Is gewoon vermakelijke TV zonder inhoud toch?
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
wou net zeggen.. meestal kijk ik het gewoon om te zien wat ze nu weer aan het uitspoken zijn, want de meeste auto's waar hun in rijden kan ik niet betalen en zijn ook niet prakties (tenminste buiten dan die oranje tank van een tijd geleden
)..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- Thomas Td5
En als we even doorlezen staat dit onderaan het artikel:
Het zouden lekke banden zijn en Land Rover bevestigd dit.
Toch moet ik zeggen dat als je gaat off-roaden met 20 inch of meer velgen je gek bent. Bij de Driving Experience moeten ze wel, maar bij een RRS zag ik toen al dat de velgen flinke krassen hadden opgelopen.
Update: Volgens Top Gear gaat het hier niet om 11 velgen, maar om 5 lekke banden. Dit aantal is inclusief de auto’s van het filmteam. Land Rover bevestigt dit. Volgens hen is het niet ongewoon dat de standaard M&S banden tijdens zwaar offroad werk een keer lek raken. Er werd juist gekozen om de pers, in dit geval Top Gear, met “gewone” rubbers te laten rijden in plaats van speciale offroad versies om een zo realistisch mogelijke indruk te maken. Klassiek gevalletje van overenthousiaste vertegenwoordiger en een jaloerse journalist.
Toch moet ik zeggen dat als je gaat off-roaden met 20 inch of meer velgen je gek bent. Bij de Driving Experience moeten ze wel, maar bij een RRS zag ik toen al dat de velgen flinke krassen hadden opgelopen.
Thomas Td5 schreef:En als we even doorlezen staat dit onderaan het artikel:Update: Volgens Top Gear gaat het hier niet om 11 velgen, maar om 5 lekke banden. Dit aantal is inclusief de auto’s van het filmteam. Land Rover bevestigt dit. Volgens hen is het niet ongewoon dat de standaard M&S banden tijdens zwaar offroad werk een keer lek raken. Er werd juist gekozen om de pers, in dit geval Top Gear, met “gewone” rubbers te laten rijden in plaats van speciale offroad versies om een zo realistisch mogelijke indruk te maken. Klassiek gevalletje van overenthousiaste vertegenwoordiger en een jaloerse journalist.
Dat val best mee. Heb heel veel off road gereden op 19 inch wielen, dan kun je nog een mud monteren, en daar gebeurt eigenlijk niks mee.
Vergeet ook niet dat op de L405 zo'n achterlijk grote wielkasten zitten dat de band best een maatje hoger kan.
Edward van Vugt
Top Gear is toch 100% vermaak en niet echt een serieus auto programma (ik kijk het trouwens graag). Er zijn enkele afleveringen waarin je bij de "special" afleveringen zoals in Bolivia met de RRC en de Toyota LC in een paar shots de volledige karavaan van support voertuigen ziet. Daar rijd praktisch een volledige mobiele werkplaats achteraan.
@Piet_G: dat oranje gevaarte waar jij het over hebt (de Marauder) gaat denk ik net niet passen in jouw achtertuin
(zie profiel foto
)
Groeten
Dennis
@Piet_G: dat oranje gevaarte waar jij het over hebt (de Marauder) gaat denk ik net niet passen in jouw achtertuin
Groeten
Dennis
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Tuurlijk past dat wel.. steekt alleen een beetje uit en de schutting overleeft het niet
..
maar deze kun je ook overal parkeren, zie hem maar eens weg te slepen
maar deze kun je ook overal parkeren, zie hem maar eens weg te slepen
------
- Thomas Td5
Edward schreef:Dat val best mee. Heb heel veel off road gereden op 19 inch wielen, dan kun je nog een mud monteren, en daar gebeurt eigenlijk niks mee.
Vergeet ook niet dat op de L405 zo'n achterlijk grote wielkasten zitten dat de band best een maatje hoger kan.
Je kan gelukkig wel off-road banden nu krijgen voor grotere velgen, dat is niet zo zeer het probleem. Maar meer velg is kwetsbaarder.
Tevens als je nauwelijks band hebt lijdt het comfort er ook wel wat onder. Dingen als snelheidsdrempels zijn ineens een stuk harder, net als gaten e.d. in de weg.
Als je al met je Range off road gaat kan er best een setje extra velgen af, dus dat het op straat minder rijdt is irrelevant. Verder is het niet zo simpel als jij doet voorkomen. Een hogere band op een kleinere velg heeft veel meer afwijkende eigenschappen tov een lagere band op een grotere velg en een velgbeschadiging is wel de minst interessante daarvan.
Maar voor de meesten is het kiezen van een band zo al lastig genoeg, laat staan dat de velgmaat nog mee overwogen moet worden......
Maar voor de meesten is het kiezen van een band zo al lastig genoeg, laat staan dat de velgmaat nog mee overwogen moet worden......
Edward van Vugt
- Thomas Td5
Edward schreef:Maar voor de meesten is het kiezen van een band zo al lastig genoeg, laat staan dat de velgmaat nog mee overwogen moet worden......
Nou, ik overweeg velg maat alleen in die zin van welke banden zijn er leverbaar voor die velg. Verder niet eigenlijk.
Of die grote velgen mooi staan is persoonlijk.