Doet diesel dat?
Lees, als diesel in je tank en een schuin opgedraaide tankdop.
Sinds het bezit van die 110 heb ik voor het eerst op een normale manier mijn tankdop op de nek, dus gewoon dicht en op slot.
Maar voor m'n gevoel loopt ie wel zuiniger.
Ik moet het nog meten/uitrekenen, maar vroeg het me af of een mogelijke dieselverdamping dermate kan uitmaken.
Diesel verdamping?
Diesel verdamping?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Thomas Td5
Re: Diesel verdamping?
Het lijkt mij dat diesel onder normale omstandigheden in een tank niet verdampt. Het kookpunt van diesel ligt op 150 graden celcius. Daarnaast zal diesel erg langzaam verdampen door de chemische samenstelling. Benzine daarentegen zal sneller verdampen dan diesel.
Dank thomas.
Dat benzine een stuk vluchtiger is tov diesel is me bekent.
Ik wacht nog even andere reacties af.
Dat benzine een stuk vluchtiger is tov diesel is me bekent.
Ik wacht nog even andere reacties af.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
bij een scheefgedraaide dop is met volle tank verliezen van diesel in die iets "sportief" genomen Bocht
gone
Ik ben de uberpadvinder, Hopman Bert en Akeela Josee hebben mij opgedragen me behoedzaam in het verkeer te gedragen.
Dus, auf die weise keine verlies...
Dus, auf die weise keine verlies...
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
ja, vast...... dan gebeurt het in benauwende hellingshoeken tijdens het terreinrijden.

gone
- Thomas Td5
Je weet zeker dat de buurman niet stiekem je diesel aftapt? Zonder afgesloten dop erg makkelijk.
Maar serieus, diesel zal niet uit je tank verdampen. Niet onder normale omstandigheden. En al zou het, het kan niet met liters tegelijk uit je vulgat dampen.
Een diesel Defender rijdt meestal zo 1 op 10. (Mits je niets trekt, of iets zwaars achterin hebt liggen.) Misschien is je rechter voet minder zwaar geworden.
Maar serieus, diesel zal niet uit je tank verdampen. Niet onder normale omstandigheden. En al zou het, het kan niet met liters tegelijk uit je vulgat dampen.
Een diesel Defender rijdt meestal zo 1 op 10. (Mits je niets trekt, of iets zwaars achterin hebt liggen.) Misschien is je rechter voet minder zwaar geworden.
-
Roger B.
is je tank niet gewoon lek (ja, voor oudere defenders met stalen tank is dat "gewoon" )
gone
Thomas, Roger,
niets van dit alles, morgenochtend weer volgooien, maar zeer ws een verbruik van 1: 10.
Ik dacht een normale waarde voor een 110 met 200 tdi.
Alleen ik heb dat ding deze maand nu 3 jaar en voor het eerst heb ik het feitelijk eens kunnen meten.
Onlangs vergat ik bij een pomp weer eens m'n dop, en bij budget voor de 3 de keer weer een nieuwe gekocht.
Deze ditmaal deed wel wat de vorige 2 ook beloofde maar niet deden, nm een werkende ontluchting (in de dop dus).
Dus voor het eerst sinds die 3 jaar rij ik nu rond met een gesloten en goed functionerende ontluchtigende dop.
Afijn,verder alles okee, dus geen lekke tank oid.
Anaway, dank voor het meedenken.
niets van dit alles, morgenochtend weer volgooien, maar zeer ws een verbruik van 1: 10.
Ik dacht een normale waarde voor een 110 met 200 tdi.
Alleen ik heb dat ding deze maand nu 3 jaar en voor het eerst heb ik het feitelijk eens kunnen meten.
Onlangs vergat ik bij een pomp weer eens m'n dop, en bij budget voor de 3 de keer weer een nieuwe gekocht.
Deze ditmaal deed wel wat de vorige 2 ook beloofde maar niet deden, nm een werkende ontluchting (in de dop dus).
Dus voor het eerst sinds die 3 jaar rij ik nu rond met een gesloten en goed functionerende ontluchtigende dop.
Afijn,verder alles okee, dus geen lekke tank oid.
Anaway, dank voor het meedenken.
110 HT 200 Tdi 1989.