oliefilter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ronald93

oliefilter

Berichtdoor ronald93 » 09 Apr 2013, 06:40

Bij de motor ruil zit er op het (nieuwe ) blok vanaf het carter een aansluiting naar het oliefilter, dit wilde ik eraf halen. Wat is de functie van deze extra aansluiting, op het oude blok zit het niet,
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

piet_g

Re: oliefilter

Berichtdoor piet_g » 09 Apr 2013, 09:19

Ronald,

heb je er wat foto's van? wat voor ruilblok heb je er overigens in gelegd?

Als het een 2.25 diesel is, dan kun je wel eens de retour van de oliekoeler in het vizier gekregen hebben welke in ieder geval op defensie blokken zat.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

ronald93

Berichtdoor ronald93 » 09 Apr 2013, 12:11

hoi piet. Het is een 2.25 benzine blok. Foto's weet ik niet te plaatsen. Maar is een standaard blok.
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

piet_g

Berichtdoor piet_g » 09 Apr 2013, 12:33

Dit is een foto welke ik gemaakt heb van onze diesel net voor hij er uit ging. Staat de leiding er toevallig op hier?
Dat blok op de voorgrond is het thermostaat waar onze oliekoeler op afgetakt werd.

KLIK hier voor de afbeelding
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

ronald93

Berichtdoor ronald93 » 09 Apr 2013, 18:05

Ik denk dat het temaken heeft met militaire blokken, men is er niet over te spreken. Dus ik haal het er af, :mrgreen:
Piet, jou blok is een diesel. bij mijn benzine zit alleen een flexslang van oliekoeler naar carter.
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

piet_g

Berichtdoor piet_g » 09 Apr 2013, 21:57

ja dat laatste wist ik.. maar ging voor het beeld :D

belangrijkste is dat je er uit bent ;)
------

ronald93

Berichtdoor ronald93 » 09 Apr 2013, 22:23

piet_g schreef:maar ging voor het beeld :D

belangrijkste is dat je er uit bent ;)

heb m vanavond eerst er nog maar opgezet en aangesloten . auto staat niet op de brug . dus de rest aansluiten paar liter olie er in . stuk rijden en olie er weer uit . en op de brug kan ik gemakkelijker het parterpannetje er onder uit halen . :D :D :D

als nog iemand denkt , wat een kl..t haal ie de extra aansluiting er af , hoor ik het graag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

Terug naar “Techniek”