Hoezo, engelse troep gaat stuk?? alles wat stuk gaat aan mijn P38DSE is van Duitse makelij...
Dit keer is het de BOSCH inspuitpomp.... op een ritje van 400km mis ik 10 a 15 liter tov wat de boordcomputer aangeeft wat er verbruikt zou zijn..... Voordeeltje, de aanhanger roest niet meer voorlopig(nadeel is die olievlek er onder bij de volgende regenbui) En nee, dat is niks wat alleen bij de Range Rover voorkomt, het is een volledig "normaal" verschijnsel dat blijkbaar veelvuldig voorkomt bij deze motor (ook in de opel omega en ook in de BMW's waar deze motor gebruikt is)
Maar goed.... wat doet het er allemaal toe, het moet opgelost worden....
uiteraard moet je e.e.a. verwijderen voordat je eventueel kunt zien wat er exact aan de hand is, maar afgaande op de ervaringen die ik op internet lees een k#tklus met afstelproblematiek als toetje....
Iemand die de pomp van een DSE al eens voorzien heeft van nieuwe pakkingen ivm lekkage? en mij kan vertellen welke problematiek ik tegen kom en wat de oplossing daarvoor is, en wat ik aan special tools nodig ga hebben?
hij lekt (P38 DSE)
-
Roger B.
hij lekt (P38 DSE)
gone
Re: hij lekt (P38 DSE)
Hey Roger,
Al eens over de grens mee gelezen? De rijden in Engeland naar verhouding veel meer RR die ook gebruikt worden door " hobbyisten/thuissluitelaars " wellicht kun je daar mee vinden.
Al eens over de grens mee gelezen? De rijden in Engeland naar verhouding veel meer RR die ook gebruikt worden door " hobbyisten/thuissluitelaars " wellicht kun je daar mee vinden.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
Ben Gerrits
Brandstofpomp afstellen stelt echt niets voor.
Maar is het niet de brandstof afsluiter die lekt.
Normaal gaat er niet veel stuk aan een M51 en helemaal niet een lekkende brandstofpomp.
Maar goed als je toch een pomp moet vervangen ben je binnen een uur weer onderweg
.
je moet alleen wel het speciale gereedschap hebben.
Wat je nodig heb aan speciaal gereedschap is een pen voor in het vliegwiel een tool om de pompas uit het distri tandwiel te drukken en het tandwiel op zijn plaats te houden en een meetklok met stift om de pomp af te stellen.
Gr Ben
Normaal gaat er niet veel stuk aan een M51 en helemaal niet een lekkende brandstofpomp.
Maar goed als je toch een pomp moet vervangen ben je binnen een uur weer onderweg
Wat je nodig heb aan speciaal gereedschap is een pen voor in het vliegwiel een tool om de pompas uit het distri tandwiel te drukken en het tandwiel op zijn plaats te houden en een meetklok met stift om de pomp af te stellen.
Gr Ben
Roger B. schreef:op een ritje van 400km mis ik 10 a 15 liter tov wat de boordcomputer aangeeft wat er verbruikt zou zijn.....
Nog nooit in geen enkele auto heb ik ooit een computer meegemaakt die adequate verbruikscijfers gaf. Die liegen net zo hard als de fabrikant bij de opgave van het verbruik in de folder.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
normaal klopt het vrij redelijk hoor, en zoals ik zei, de ambulance roest voorlopig niet meer, net zoals de onderkant van de DSE
normaal geeft het ding aan dat ie 11,5-12 l/100 gemiddeld draait en rij ik pakweg 700km op pakweg 85 a 90 liter
normaal geeft het ding aan dat ie 11,5-12 l/100 gemiddeld draait en rij ik pakweg 700km op pakweg 85 a 90 liter
gone
-
Roger B.
Ben Gerrits schreef:Brandstofpomp afstellen stelt echt niets voor.
Maar goed als je toch een pomp moet vervangen ben je binnen een uur weer onderweg.
Gr Ben
om te zien wat er lekt moet het inlaatspruitstuk er af, en daar heb ik pakkingen voor nodig, dus was geen werkje voor het paasweekend (heb die pakkingen niet liggen) Helaas is ie nu weer dagelijks in gebruik dus kan ik er pas zaterdag naar kijken.
Als ik op internet zoek dan komt lekken aan de dichtingen van het elektronische stuurblok en het deksel veelvuldig voor bij de E34 (zelfde motor heb ik altijd begrepen) die pakkingen vervangen ze gewoon op de motor, wordt pomp niet voor uitgebouwd.
en ja, dat je die ring nodig hebt om het tandwiel op zijn plek te houden weet ik, en die heb ik niet, dus zelf uitbouwen wordt hem niet
gone
-
Roger B.
Opgelost....
Vandaag met een kennis die het bij zijn 5-series al vaker aan de hand gehad heeft opgelost.... gelijk retourleidingen trok ze helemaal aan stukken zonder veel kracht) en gloeikaarsen (liep kort na koude start wat slecht, een bleek stuk) meegenomen.....
wat ik ook gelezen had op diverse fora, dat de auto zuiniger liep als voor de lekkage en beter liep...
Op terugweg effe geplankt in DLD op de autobahn.... 182 op de teller waar ie eerst niet boven de 175 kwam en na boordcomputer-reset 60km op cruisecontrolle 120km/uur een gemiddeld verbruik van 8,2 lit/100..... dat was eerst rond de 9,8.... die boordcomputer kan best liegen, maar dat verschil liegt ie niet lijkt me....
al met al..... voor 90 euri materiaal weer een stuk opgeknapt
Vandaag met een kennis die het bij zijn 5-series al vaker aan de hand gehad heeft opgelost.... gelijk retourleidingen trok ze helemaal aan stukken zonder veel kracht) en gloeikaarsen (liep kort na koude start wat slecht, een bleek stuk) meegenomen.....
wat ik ook gelezen had op diverse fora, dat de auto zuiniger liep als voor de lekkage en beter liep...
Op terugweg effe geplankt in DLD op de autobahn.... 182 op de teller waar ie eerst niet boven de 175 kwam en na boordcomputer-reset 60km op cruisecontrolle 120km/uur een gemiddeld verbruik van 8,2 lit/100..... dat was eerst rond de 9,8.... die boordcomputer kan best liegen, maar dat verschil liegt ie niet lijkt me....
al met al..... voor 90 euri materiaal weer een stuk opgeknapt
gone
-
Ben Gerrits
Zie je nou wel dat die duitse troep simpel te maken is en dat je vooral niet moet stressen.
Brandstofpompen gaan niet stuk behalve op div fora.
Maar goed alle problemen opgelost en weer lekker cruise.
Gr Ben
Brandstofpompen gaan niet stuk behalve op div fora.
Maar goed alle problemen opgelost en weer lekker cruise.
Gr Ben