Disco2 naar grijskenteken ombouwen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ronald61

Disco2 naar grijskenteken ombouwen

Berichtdoor ronald61 » 18 Mar 2013, 14:03

Hallo Allemaal,
Ik heb toch maar besloten mijn disco2 om te bouwen naar grijskenteken, dan kan ik hem op mijn bedrijf zetten en is dan stukken goedkoper.
Heeft iemand hier ervaring mee????, Bedrijven genoeg, maar ik denk dat we het zelf wel kunnen. Wie kan mij helpen met tips en truck?
Dank jullie wel

Thomas Td5

Re: Disco2 naar grijskenteken ombouwen

Berichtdoor Thomas Td5 » 18 Mar 2013, 18:31

Grofweg: achterbank verwijderen (eventueel 3e zitrij), gordels verwijderen, schot plaatsen (30cm) en je moet de ruiten achter verwijderen en door ondoorzichtige panelen vervangen. Die achterste zijruiten en de alpine raampjes zijn geplakt. Dit lijkt mij het lastigste, je moet ervoor zorgen dat als je de ondoorzichtige panelen plaatst je geen waterlekkage maakt.

Daarna op naar de RDW voor omkeuren.

Qua wegenbelasting zal het schelen, maar let wel dat bijtelling onveranderd blijft. Afhankelijk van de leeftijd van je Disco krijg je nog wat BPM terug.

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Mar 2013, 18:54

Thomas Td5 schreef:let wel dat bijtelling onveranderd blijft.

De 130 tel ik bij inclusief bpm, maar de Disco ex bpm. Dat heeft met de leeftijd te maken.

De bijtelling zal dus wel omlaag gaan, tenzij het moment van grijs keuren telt en niet het bouwjaar maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Even navragen dus.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

christd77

Berichtdoor christd77 » 18 Mar 2013, 19:12

Ik heb nog een schotje voor je en een achterruitje voor de linkerachterdeur en als je wil ruilen we dat voor jou gordels en jou linker achter ruitje ( heb net m,n auto omgebouwd van grijs naar geel.)
Boem is hoo!

christd77

Berichtdoor christd77 » 18 Mar 2013, 19:22

Wat je zou kunen doen trouwens is je ruiten laten zitten achter en die beplakken met heel dunne alu plaat heb ik een keer gedaan met ombouw dit is makkelijk en erg netjes en ze zien het toch niet ( moet je het van binnen natuurlijk wel met vloerbedekking afwerken.
Boem is hoo!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Mar 2013, 19:36

nee, dat mag niet, het glas moet vervangen worden door vast ondoorzichtig materiaal.

je mag zelfs geen glas over de dichte metalen zijkant plakken bij transporters en dergelijke
gone

christd77

Berichtdoor christd77 » 18 Mar 2013, 19:39

Ik weet dat het niet mag maar als je dat netjes doet zie je het niet!
Ik heb een keer m,n ruiten zelfs geschuurd en d,r ma met speciale glasgrond gespoten en erna met goede grove bodemshutz
En d,r na netjes mat zwart spuiten.
Die gasten bij de RDW zijn niet zo slim...
Boem is hoo!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Mar 2013, 19:46

toch lullig als oom douanier bij een controle er tegen tikt en oordeelt dat het gklas is en je niet voldoet aan de inrichtingseis voor grijs.... en je een boete oplegt waar je even bij moet gaan zitten...... en dat dan komt omdat je ooit op een forum verteld kreeg dat je het zo moest ombouwen.........
gone

christd77

Berichtdoor christd77 » 18 Mar 2013, 19:50

Tja.....
Ik ben nog NOOIT gestopt door een douanier en volgens mij kijken die naar andere dingen...
Boem is hoo!

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Mar 2013, 21:42

christd77 schreef:Tja.....
Ik ben nog NOOIT gestopt door een douanier en volgens mij kijken die naar andere dingen...

Er zijn jaarrond regelmatig her en der in het land totaalcontroles met alle instanties daarbij aanwezig. Die weten alles, want alles staat in het systeem. :shock: :shock:

De pakkans zal best gering zijn, maar als je wagen niet grijs is is hij geel. Dus bpm aftikken, mrb bijleggen vanaf dat de wagen op naam staat en het laagste bedrag mag je nogmaals aftikken als boete.

Een ombouwset voor grijs koop je voor 250 euri inclusief alle panelen, aangepast raamframe linkerdeur, glas en al. Wat zou je dan in godsnaam gaan kutten met dun alu op maat maken?????
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”