Stralen&galvaniseren chassis 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Josbo

Stralen&galvaniseren chassis 110

Berichtdoor Josbo » 12 Mar 2013, 15:55

Goede middag,

ik ben mijn 110 aan het demonteren ivm de bekende slechte achterbalk etc, nu overweeg ik het chassis te laten stralen en galvaniseren.

iemand ervaring met straal en galvaniseer bedrijven? liefst in regio waalwijk noordbrabant.
toevallig ook nog iemand met enig idee van prijzen? of is het slimmer om dat meteen een nieuw chassis te kopen.

ik laat me graag adviseren door de ervaringsdeskundige
hopelijk kan ik dan snel weer rijden, nu moet ik helaas zonder auto naar de beekse bergen, maar gelukkig genoeg te zien :roll:

mvg

Jos

Roger B.

Re: Stralen&galvaniseren chassis 110

Berichtdoor Roger B. » 12 Mar 2013, 17:38

verplaatst naar "techniek" vanuit "aangeboden"

probeer er aub voor te zorgen dat een onderwerp gestart wordt in het juiste subforum
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 17:57

Met stralen hoop je (denk ik) te bereiken dat de roest en andere rotzooi van het chassis af is voordat je gaat galvaniseren. Maar hoe wil je de binnenkant van de balken schoon krijgen?

Ik weet dat Edward het niet met me eens is maar persoonlijk zou ik voor een nieuw chassis gaan. Dan weet je zeker(der) dat alles goed zit...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 12 Mar 2013, 18:05

De overweging is lastig, maar er is laswerk (kun je dit zelf?) en de binnenkant van de kokers kun je niet stralen. Dus als de prijs van een nieuw frame redelijk is in verhouding met lassen, stralen en galvaniseren zou ik voor een nieuw chassis gaan.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Dixo

Berichtdoor Dixo » 12 Mar 2013, 18:21

Hoe ver is de demontage al gevorderd? Als je eventueel een nieuw chassis overweegt zou ik adviseren eerst met de RDW in overleg te gaan. Wellicht wil men de auto van tevoren zien.

Zou persoonlijk erg kritisch kijken naar de staat van het chassis, door het stralen vallen er een hoop door de mand.

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mar 2013, 19:32

Echt in de buurt van Waalwijk kom ik nooit, dus daar weet ik niks. Maar een goede straler is Habraken in Best en verzinken doe ik vaak bij Verzinkerij Meerveldhoven in Veldhoven.

Wil je de binnenkant ook schoon hebben dan kun je ontlakken overwegen bij TCI Ceaning in Tilburg.

Nou weet ik nie veel nie want ik heb pas een chassis of 30 gelast en gerepareerd, maar de binnenkant mankeert meestal verbazend weinig. Als die zo slecht zou zijn dat ie gestraald moet worden is het chassis idd te slecht om te repareren. Maar meestal zijn het maar een paar slecht plekken bij de outtriggers en is de achterbalk rot.

Overigens las ik nooit een originele achterbalk terug, maar een in eigen beheer geproduceerd exemplaar. De originele is het lassen niet waard. Ook al galvaniseer je hem, dan nog is het een te zwak inferieur prul.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 19:46

Edward schreef:Nou weet ik nie veel nie

Grijns, alsof dat je oooooit tegen heeft gehouden :lol: :lol: :lol:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 12 Mar 2013, 20:01

Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Josbo

Berichtdoor Josbo » 13 Mar 2013, 09:01

Roger, sorry dat t in het verkeerde subform terecht is gekomen, foutje :oops:
bedankt voor het rechtzetten.

iedereen bedankt voor de reacties super,

Lassen kan ik wel zelf, gelukkig
adresjes in best en Einhoven zijn nog redelijk in de buurt dus dat moet lukken.
ik krijg de indruk dat Edward al vaker met dit bijltje bezig is geweest, zijn die homemade balken van jou ook in de handel ;)

weet iemand welke richtprijzen ik kan aanhouden voor ontlakken stralen en verzinken?
ik zal de link ook eens napluizen op info.

rdw informeren voor ik eventueel een nieuw(te duur) chassis ga aanschaffen doe ik zeker.

voorlopig moet ik nog t een en ander demonteren

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Mar 2013, 10:04

Stralen is een beetje willekeurig, gewoon prijs opvragen over de telefoon. Zeker bij Habraken weten ze wel wat een LandRover chassis is. Daar kunnen ze ook ontlakken hoorde ik gister van een maat....

Verzinken kost een dagprijs per kilo te verzinken materiaal. Meestal rond de 70 cent. Dus het gewicht van je chassis (doe gelijk het schutbord ook) maal de dagprijs. Ook hier gewoon even bellen voor de actuele prijs.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”