Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor Roger » 07 Mar 2013, 16:03

Mijn TD5 Defender 2003 met 167000 km heeft met koude motor n probleem.
Ik kom bijna de heuvel niet meer op.
Het probleem is niet constant maar wel nieuw.
Soms zelfs met warme motor.
Ik heb sinds kort de LMM losgekoppeld en het probleem lijkt dan minder.
Maar sluit ik hem weer aan rijdt ie ook weer perfect.
Een vaag probleem, ik weet het.

Heeft een TD5 een soort choke of een klep??

Harnas onder kleppendeksel is vervangen en de stekkers blijven mooi droog.
LAM in inlaatspruitstuk blijft schoon na afdoppen EGR.
Turbo lijkt dik in orde.
Brandstofpomp giert wel (echter doet dit al 80.000 km)
Zou het debiet van de brandstofpomp het probleem kunnen zijn??
Zijn er meer sensoren die ik zou kunnen schoonmaken?

Ik heb gezocht op forum maar kom niks tegen.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor Roger B. » 07 Mar 2013, 17:09

domme vraag.....storingsgeheugen uitlezen, rijdend signalen loggen?

al gedaan?
gone

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor Roger » 07 Mar 2013, 17:16

Ja zou ik moeten doen, maar heb niet zo'n geval.

Moet ik toch maar eens aanschaffen denk ik inderdaad.

Heb het gevoel dat het inderdaad iets electronisch is.

:o
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Gebruikersavatar
B@rt
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 Okt 2007, 00:44

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor B@rt » 07 Mar 2013, 17:30

luchtfilter ook schoon? kan zijn dat ie geen adem krijgt, ecu regelt het dan evengoed zodanig bij dat je verder nergens iets aan merkt..
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor Roger » 07 Mar 2013, 17:49

Is K&N.
Moet om de 50.000 gebeuren.

Heb t maar even gedaan om alles uit te sluiten, maar leek schoon.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor conny » 08 Mar 2013, 11:22

Ik heb ook een tijd met een K&N rondgereden; die moet je om de zoveel tijd uitspoelen, laten drogen en weer in olieen. Zo werken die dingen nu eenmaal; gaat de rest van je leven mee.
1 nadeel: dat filter is dus oliedoordrenkt, dat vindt je sensor niet leuk die in de luchtinlaat zit (MAF) die komt NA dat luchtfilter en dat ding raakt op die manier heel snel vervuild.

info Engels forum: schijnt niet echt goed schoon te maken te zijn met remmenreiniger of iets dergelijks, dus moet je vernieuwen en dan ook nog eens een keer een originele, want aftermarket schijnt ook problematisch te zijn.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor Edward » 08 Mar 2013, 11:34

Als je zoveel olie op je K&N giet doe je echt wel iets verkeerd. :shock: :shock:

Dat uitlezen heeft ook niet veel nut, want een foutcode waar je wat mee kunt zul je niet vinden.

De onze doet het ook, begon met een dood gaspedaal gedurende een paar seconden en is nu verergert naar blijven haken op en een bepaald toerental. Dat is nu nog op te lossen door vol gas te gaan rijden, dan trekt ie na even tegen dat toerental gehangen te hebben er ineens doorheen en is het weg. :roll: :roll:

Tot de volgende keer starten, of dat nu na 5 minuten is of een nacht. We rijden nu, nog meer dan vroeger, overal plankgas weg. :lol: :lol:

De oplossing heb ik nog niet voor je. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re: Vermogensverlies TD5. Meedenken gevraagd

Berichtdoor Roger » 08 Mar 2013, 12:11

Ok dank je Gerard.

Dat is het inderdaad wel een beetje.

Dus uitlezen schiet ik weinig mee op. Kan ik me de 350€ besparen dus.
Hoewel een Nanocom me op zich wel handig lijkt om eens te zien wat er allemaal gebeurt.

Inderdaad plank ik ook maar om er 'doorheen' te schieten.
Vaak is herstarten na enige seconden de motor uitzetten ook een solutie.
Denk dat de ECU dan reset ofzo.

Bijft een raadsel af en toe waarom een TD5 soms reageert zoals ie reageert.
Denk dat een 300 tdi iets constanter rijdt/reageert door ontbreken van een computer.
Ik blijf vermoeden dat een afwijkende waarde (door een beetje vocht in de ochtend oid) op een van de sensoren de ECU dusdanig kan beinvloeden dat het blok daarna anders (lees slechter) loopt.

Maar goed, dat is boerenverstand.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten