Het is nog even wachten op de lightbar deze staat in bestelling dus dan maar vast even met de banden aan de gang.
De 11 naar de vakantiebeurs en het liefst dan al met de nieuwe banden,
Wat een keuzes om gek van te worden.
mijn wensen:
**** Het mag er best goed uitzien
**** Breed is niet lelijk
**** 235 is niet echt breed
Nou kortom jullie hebben hem wel door. ik weet inmiddels ook dat breed niet altijd beter is maar het staat nu eenmaal zo geweldig mooi vind ik.
De huidige banden zijn de General Grabers 235 die standaard onder de Defender zijn geleverd.
En zou deze graag willen wisselen voor ik denk 265 die volgens mij onder de boost velgen zouden moeten passen.
Nou ben ik niet zo goed in het omrekenen maar volgens mij is de 235/85 toch niet hoger dan de 265/75 of heb ik het mis.
wil ook het liefst geen concessies doen in de hoogte.
http://www.topbanden.com/goedkope-banden/banden-goodyear-wrangler-duratrac-265-75-r16-4x4-p286114.html

Bovenstaande band kom ik regelmatig tegen voor een redelijke prijs van rond de 140 euro.
In het verleden gereden (in mijn Korando) met BF Goodrich All Terrain T/A KO
265/75 R16 123Q gereden, leuk om te zien maar niet echt geweldig in de modder had ik het gevoel.
Heb best wat op het Internet afgezocht, ook in de grensstreek met Duitsland.
Als jullie nog tips hebben over ene goedkope leverancier hoor ik dit natuurlijk ook graag.
Uiteindelijk blijven er 4 van mijn huidige banden over (voor nog zeer goed achter redelijk)
De voorbanden zijn als eens vervangen 15K geleden. misschien is hier ook nog vraag naar.