Ik heb vandaag olie ververst, en zag wat witte sludge in de opening vd vuldop zitten. Aan de pijlstok is niks te zien,
en de afgetapte olie zag netjes koffiebruin. Is dit dan gewoon een gevalletje van condens van het lange staan?
Ook uit de uitlaat stond te druppen, maar dan geen koelvloeistof maar gewoon schone waterdamp.
Btw, ik heb vd week wel even de hele motor schoongespoten, dus zit er soms ergens een onluchting/whatever
waar wat water onder het kleppendeksel heeft kunnen komen?
witte sludge
Re: witte sludge
Als de witte drap onder de dop wegblijft dan zal het schoonspuiten de oorzaak zijn geweest. Als het terugkomt, moet je toch ernstig gaan denken aan je koppakking. Dus regelmatig even checken, dat is wat ik zou doen..... Succes ermee!
Laro 90 2,5td 1985
-
Roger B.
en zoeken in google geeft ook een berg leesvoer dat je exact verteld wat white sludge is, waar het vandaan kan komen eb hoe het verholpen wordt
gone
Ik ben wel vergeten erbij te vertellen dat de auto al heel lang stil staat, dus wellicht dat het toch gewoon condens is?
Ik heb hem wel eens een uurje warm laten draaien, en dat was ergens in september, en toen liep hij niet heet of zo.
En als de witte sludge veroorzaakt is door een lekke kop, dan moet de motorolie toch ook met koelwater vermengd worden
en wit of in elk geval cremé kleurig uitslaan? Ook heb ik de radiator er eergisteren uitgehad omdat ik dan beter bij de
stuurbekrachtiging pomp kon komen, en met het aftappen daarvan, kwam er alleen maar mooie en schone koelvloeistof
uitlopen.
Ik heb hem wel eens een uurje warm laten draaien, en dat was ergens in september, en toen liep hij niet heet of zo.
En als de witte sludge veroorzaakt is door een lekke kop, dan moet de motorolie toch ook met koelwater vermengd worden
en wit of in elk geval cremé kleurig uitslaan? Ook heb ik de radiator er eergisteren uitgehad omdat ik dan beter bij de
stuurbekrachtiging pomp kon komen, en met het aftappen daarvan, kwam er alleen maar mooie en schone koelvloeistof
uitlopen.
Roger B. schreef:en zoeken in google geeft ook een berg leesvoer dat je exact verteld wat white sludge is, waar het vandaan kan komen eb hoe het verholpen wordt
Of je slaat die berg leesvoer over en neem je gewoon de korte weg door de vraag op het forum te plaatsen, want voor hetzelfde geld is het bij landrover
een gekend euvel, waar ik geen weet van heb, en ik wellicht na uren zoeken pas achter zou komen, en ik dan via deze weg een kans maak om
er op een snelle manier achter te komen, onder het mom van, nee heb je en ja kun je krijgen. En dit forumgedeelte is er toch voor om vragen te stellen,
en is antwoord geven toch niet veplicht? Ik kom op veel forums, en snap ik best dat vaak dezelfde vragen voorbij komen, en als je daar dan geen zin in hebt, dan sla je die toch gewoon over?
- JoostKenya
Van mij mag je gewoon vragen stellen.
De witte sludge kan ook heel goed komen door een lekkende afdekplaat onder het inlaatspruitstuk.
Het hoeft helemaal niet meteen lekke koppakkingen te betekenen.
Ga eerst maar eens rijden en kijk of de sludge minder wordt.
De witte sludge kan ook heel goed komen door een lekkende afdekplaat onder het inlaatspruitstuk.
om Roger
een beetje te sparen ben ik even gaan kijken voor je op diverse fora. Vaak is de sludge oorzaak van condens in motorblok, oorzaak korte stukjes rijden. Na 20 min rijden is alles pas echt op temperatuur.......
Je hebt gelijk dat je zo de vraag stelt. Ik zou hetzelfde doen, we hebben niet allemaal de zin en tijd om hele dagen op het net te zoeken naar oplossingen.
Je hebt gelijk dat je zo de vraag stelt. Ik zou hetzelfde doen, we hebben niet allemaal de zin en tijd om hele dagen op het net te zoeken naar oplossingen.
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
JoostKenya schreef:Van mij mag je gewoon vragen stellen.
Ik kan voorlopig geen stuk gaan rijden omdat de auto opgeknapt word en er nog geen apk en verzekering op zit, maar toch bedankt
voor je tip.
robb schreef:om Rogereen beetje te sparen ben ik even gaan kijken voor je op diverse fora. Vaak is de sludge oorzaak van condens in motorblok, oorzaak korte stukjes rijden. Na 20 min rijden is alles pas echt op temperatuur.......
Bij elk type motor kan het best een andere oorzaak hebben, vandaar ik dan hier de vraag stel, omdat ik dan meteen bij de juiste mensen zit.
Verder domineer ik deze afgelopen week wel dit forumgedeelte omdat ik een hoop vragen gesteld heb, maar het maakt toch niks uit
of ene retep, pietje of klaas de vraag stelt? Soms stel ik dezelfde vragen op meerdere forums, want zoveel mensen, zoveel meningen,
en dan kan ik die meningen allemaal op een hoop gooien en dan kijken welke antwoorden het meest in een richting wijzen, en hecht ik meer
waarde aan de mening van een range rover rijder, dan van een toyota eigenaar.