Hallo allemaal,
Ik heb een roof lightbar gekocht en wil deze eerdaags in orde gaan maken en natuurlijk aansluiten.
Op de ene of andere manier moet ik dus vanaf het dak de Defender in zien te komen.
Het waterdicht maken en houden lijkt me het grootste probleem.
Voordat ik nu weer het wiel opnieuw ga uitvinden ben ik even benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.
http://www.elektronica-online.nl/content.php?cat_id=3001&hoofdcat=Auto%20-%20Fiets%20-%20Scooter&subcat=Aansluit%20Materiaal%20Auto&subsubcat=Tules%20(doorvoertules)&PHPSESSID=aa1311283e44c496738ba13065e1c871
hier boven had ik de Rubber Tule gevonden dat lijkt de oplossing maar weet niet hoe dit zit in de winter met vriezen en dan weer water doorlaten.
Kabeldoorvoer dak
Re: Kabeldoorvoer dak
Je zou ook kunnen overwegen de doorvoer en een stekker te combineren. Dan kan de lightbar ook makkelijk los mocht dat nodig zijn. Dus zoiets:
https://shop.landreiziger.nl/waterdicht ... ekker.html met https://shop.landreiziger.nl/waterdicht ... l-bus.html
Gr Willem
https://shop.landreiziger.nl/waterdicht ... ekker.html met https://shop.landreiziger.nl/waterdicht ... l-bus.html
Gr Willem
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
-
Roger B.
Mlampie schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een roof lightbar gekocht en wil deze eerdaags in orde gaan maken en natuurlijk aansluiten.
Op de ene of andere manier moet ik dus vanaf het dak de Defender in zien te komen.
Het waterdicht maken en houden lijkt me het grootste probleem.
Voordat ik nu weer het wiel opnieuw ga uitvinden ben ik even benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.
http://www.elektronica-online.nl/content.php?cat_id=3001&hoofdcat=Auto%20-%20Fiets%20-%20Scooter&subcat=Aansluit%20Materiaal%20Auto&subsubcat=Tules%20(doorvoertules)&PHPSESSID=aa1311283e44c496738ba13065e1c871
hier boven had ik de Rubber Tule gevonden dat lijkt de oplossing maar weet niet hoe dit zit in de winter met vriezen en dan weer water doorlaten.
al die rubbertule-oplossingen zijn niet echt waterdicht, alleen die wartels, mits goed met kit gemonteerd wellicht wel.
een stekker zoals willem opperde (ook in de watersport worden deze veel gebruikt) werkt vaak veel beter, en je kunt de lightbar nog eenvoudig demonteren
gone
Heb je een snorkel? Ik laat de draad in een zwart dun pvc pijpje tegen de snorkel aan naar beneden lopen, komt op de wing uit, en zo onder de motorkap naar binnen. Op het roofrack een waterdichte verdeeldoos, daar kan het ook los mocht het rack er af moeten.
Even een fotootje gemaakt ter verduidelijking:
Even een fotootje gemaakt ter verduidelijking:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
- vandestraatweg
Hierbij twee foto´s
foto 1 kabelhuls gewoon met polymax lang de voorruit gelijmd en net als veetee onder de motorkap (was een tijdelijke oplossing maar zit al weer drie jaar)
foto 2 waterdicht stopcontact (uit zeilwinkel). Is voor daktent maar kan ook andere dingen in pluggen
Johan
foto 1 kabelhuls gewoon met polymax lang de voorruit gelijmd en net als veetee onder de motorkap (was een tijdelijke oplossing maar zit al weer drie jaar)
foto 2 waterdicht stopcontact (uit zeilwinkel). Is voor daktent maar kan ook andere dingen in pluggen
Johan
Neem even contact op met Martin, die is zich op Facebook toevallig heel druk aan het maken (terecht) over het broddelwerk van een "concullega". Als Martin het maakt (of je adviseert en jij doet wat hij zegt) weet je zeker dat het goed zit 
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
R1200C schreef:Neem even contact op met Martin, die is zich op Facebook toevallig heel druk aan het maken (terecht) over het broddelwerk van een "concullega". Als Martin het maakt (of je adviseert en jij doet wat hij zegt) weet je zeker dat het goed zit
Dat stond al in 't eerste antwoord...
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
VeeTee schreef:R1200C schreef:Neem even contact op met Martin, die is zich op Facebook toevallig heel druk aan het maken (terecht) over het broddelwerk van een "concullega". Als Martin het maakt (of je adviseert en jij doet wat hij zegt) weet je zeker dat het goed zit
Dat stond al in 't eerste antwoord...
Dat bedoel ik Vincent, iemand leest er over heen en jij wijst hem er fijntjes even op! Wees gerust laatste keer hoor
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Waarom een doorvoer? Gaat best zo! (foto is gejat van Martin die dit niet de manier vind!)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
JanTD5 schreef:Dat bedoel ik Vincent, iemand leest er over heen en jij wijst hem er fijntjes even op! Wees gerust laatste keer hoorEn no offence
![]()
Groeten Jan
Goed, je hebt gelijk. Ik zal me in de toekomst inhouden. Wat niet verlet laat dat ik me vaak enorm stoor aan het feit dat er vaak zo slecht gelezen wordt...
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <