geen trekkracht diesel in de bergen
geen trekkracht diesel in de bergen
Wie kan mij uitleggen waarom mijn lr zichzelf lijkt te verzuipen als ie de berg op moet rijden? 
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Misschien kan je iets meer informatie geven? Bijvoorbeeld welk type Land Rover je hebt, welke motor etc. etc..
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Ja, dat is natuurlijk handig. Sorry.
Ik heb een 110 uit 85 met een nissan blok. 6 cilinder zonder turbo. een 2.8 liter. Ik kan nergens een manual vinden over dit blok. Ik heb al bedacht dat het wellicht in het inspruitsysteem zit, maar ik weet niet hoe ik hier achter kan komen en hoe ik het dan kan gaan verhelpen. Lastig is het wel
Ik heb een 110 uit 85 met een nissan blok. 6 cilinder zonder turbo. een 2.8 liter. Ik kan nergens een manual vinden over dit blok. Ik heb al bedacht dat het wellicht in het inspruitsysteem zit, maar ik weet niet hoe ik hier achter kan komen en hoe ik het dan kan gaan verhelpen. Lastig is het wel
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
denk dat je beter een nissan patrol forum kunt zoeken, daar komt die motor vandaan, al heeft ie daar volgens mij altijd ene turbo, het kan dus ook de motor uit een Nissan Laurell zijn, die had geen turbo, verder zelfde motor.
gone
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Waarschijnlijk praten we hier over het blok wat oa geplaatst is in de nissan patrol l 160/260 serie, voorganger van de nissan patrol gr, die in grote lijnen hetzelfde blok had , maar dan met turbo
Hans Bolink te Bathmen(overijssel) is een specialist in deze type's , mocht je info willen hebben.
Hans Bolink te Bathmen(overijssel) is een specialist in deze type's , mocht je info willen hebben.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Tim,
Top dank je wel, ik ga contact met hem zoeken!!
Groet,
Sim
Top dank je wel, ik ga contact met hem zoeken!!
Groet,
Sim
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Succes aldaar, prima kerel die Hans, man van z'n woord.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Heeft niets te maken met Land Rover, Nissan of Toyota; er zit niet genoeg zuurstof daarboven in de bergen! Die auto is gewoon aan het stikken. Ter illustratie; duw even je handige combootje 100 m dat bergpaadje op
Dan krijg je een beetje een idee hoe slecht het dieseltje het heeft.
Weinig aan te doen en die blauwe pluim verdwijnt vanzelf weer als je terug in het dal bent.
Misschien dat moderne hightech auto's er een oplossing voor hebben, maar te weinig zuurstof, blijft toch te weinig zuurstof. Ik zou niet weten hoe je de auto daar aan moet laten passen.
Weinig aan te doen en die blauwe pluim verdwijnt vanzelf weer als je terug in het dal bent.
Misschien dat moderne hightech auto's er een oplossing voor hebben, maar te weinig zuurstof, blijft toch te weinig zuurstof. Ik zou niet weten hoe je de auto daar aan moet laten passen.
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
conny schreef:Heeft niets te maken met Land Rover, Nissan of Toyota; er zit niet genoeg zuurstof daarboven in de bergen! Die auto is gewoon aan het stikken. Ter illustratie; duw even je handige combootje 100 m dat bergpaadje opDan krijg je een beetje een idee hoe slecht het dieseltje het heeft.
Weinig aan te doen en die blauwe pluim verdwijnt vanzelf weer als je terug in het dal bent.![]()
Misschien dat moderne hightech auto's er een oplossing voor hebben, maar te weinig zuurstof, blijft toch te weinig zuurstof. Ik zou niet weten hoe je de auto daar aan moet laten passen.
Dat zal best zo zijn op een heule hoge berg, maar in Europa heb ik nog op geen enkele berg nooit last gehad.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: geen trekkracht diesel in de bergen
Denk inderdaad ook niet dat dit direct een gevolg is van te weinig zuurstof, tenzij ie de top van de mount Everest ermee bereikt heeft. Rijstijl welllicht beetje aanpassen. Iets later opschakelen helpt wellicht. Beetje hoger in de toeren rijden bij bergop.
Ik moet hier in Frankrijk ongeveer 400 meter omhoog om thuis te komen. In een lagere versnelling geen probleem, maar in z'n 4 bergop heeft mijn getunede TD5 het onder de 60 km/uur ook wat moeilijker.

Ik moet hier in Frankrijk ongeveer 400 meter omhoog om thuis te komen. In een lagere versnelling geen probleem, maar in z'n 4 bergop heeft mijn getunede TD5 het onder de 60 km/uur ook wat moeilijker.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten