Ik heb dus vorige week vrijdag m,n disco 2 td5 gekocht, fantastische auto!!
Maar als ik s,ochtends start of soms laat in de avond als de motor koud is.
Dan geef ik gas maar de motor reageert er niet op!
Dis is alleen de eerste 5 a 20 seconde.
Daarna doet hij het perfect.
Wat zou dit kunnen zijn?
Mvg Chris
D2 td5 komt niet op gang eerste 20 sec
D2 td5 komt niet op gang eerste 20 sec
Boem is hoo!
Re: D2 td5 komt niet op gang eerste 20 sec
laat me raden, je hoort de turbo dan natuurlijk ook bijna niet werken... is redelijk normaal bij deze temperaturen als de olie nog koud is.. komt veelal ook door de turbo als deze nog is voorzien van koude olie, heeft gewoon even nodig dan om op toeren te komen..
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Okok dat klinkt idd logisch!
Ik dacht ook al zoiets!
Ik ga volgende week olie vervangen wat gooi je er het best in?
Ik dacht ook al zoiets!
Ik ga volgende week olie vervangen wat gooi je er het best in?
Boem is hoo!
zou je even in de boekjes na moeten kijken, kan nu zo snel even niet bedenken welke olie dat er wordt aanbevolen. zelf heb ik mn defender td5 op 15w40 lopen.
B@rt
Zitten weinig boekjes bij.
Ik ga deze week eff een haynes scoren.
Ik ga deze week eff een haynes scoren.
Boem is hoo!
Land Rover raadt volgens mij 5W30 aan voor de Td5
En een Haynes heb ik hier nog liggen, voor 15 euro (inclusief verzenden) is die voor jou zie http://link.marktplaats.nl/614552650
En een Haynes heb ik hier nog liggen, voor 15 euro (inclusief verzenden) is die voor jou zie http://link.marktplaats.nl/614552650
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Klinkt als wat die van ons ook doet. Is absoluut niet normaal. Er reageert bij ons helemaal niks op het gas, dat is gedurende een 20 25 seconden gewoon helemaal dood. Ze loopt dan ook niet mooi rond.
Diagnose geeft alleen aan dat er veel foutmeldingen aan de voorzijde van het blok zijn maar niks concreets. Ik wacht wel af tot het erger wordt zodat ik wat kan uitlezen......
Diagnose geeft alleen aan dat er veel foutmeldingen aan de voorzijde van het blok zijn maar niks concreets. Ik wacht wel af tot het erger wordt zodat ik wat kan uitlezen......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Hoe begon het hier idd reageert niet op gas.
Maar het is zeker geen 25 sec meer 10.
Heb je dit al lang (sinds koop)
Maar het is zeker geen 25 sec meer 10.
Heb je dit al lang (sinds koop)
Boem is hoo!
zie net na edward zijn bericht dat ik er wat vluchtig over heb gelezen, ik had begrepen dat ie slecht reageerde dus traag op gang kwam, maar zoals ik nu begrijp doet ie dus echt helemaal nul niets?....
dan zou ik idd eens kijken of er wat uit te lezen is, potmeter die aan het gaspedaal gekoppeld is, is meen ik wel een bekender kwaaltje dat die wel eens graag willen hemelen.
dan zou ik idd eens kijken of er wat uit te lezen is, potmeter die aan het gaspedaal gekoppeld is, is meen ik wel een bekender kwaaltje dat die wel eens graag willen hemelen.
B@rt
B@rt schreef:zie net na edward zijn bericht dat ik er wat vluchtig over heb gelezen, ik had begrepen dat ie slecht reageerde dus traag op gang kwam, maar zoals ik nu begrijp doet ie dus echt helemaal nul niets?....
Maar als het die van het gaspedaal is waarom dan alleen die eerste paar seconden? Verder nergens last van.
Laatst liep de temp meter ineens een beetje op om daarna dood onderin te gaan liggen met een rood lampje bij de temp meter aan. Gestopt bij een pomp en gekeken naar het koelvloeistofniveau maar daar was niks mis mee. Weer gestart en nu al weken (ongeveer 1800 km) nergens geen last van.
Heb er hier al eerder naar gevraagd, maar toen kwamen er helemaal geen reacties.
Edward van Vugt