Ik heb de voorste cardan van mijn Def Td5 vervangen voor een versie met dubbele kruiskoppeling.
Hiervoor moest de flens van de transfergearbox vervangen worden.
Nu heb ik het idee dat deze zwaarder draait dan voorheen.
Een proefritje vanmiddag leerde dat het trillen (afkomstig van verhoging) nu over is. Dus dat is in ieder geval gelukt.
Heeft iemand enig idee hoe ik kan controleren of alles goed werkt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Erno
Hoe zwaar mag transfergearbox draaien?
Re: Hoe zwaar mag transfergearbox draaien?
wat versta je onder zwaar, heb je de flens op het juiste moment aangetrokken, of kun je met een momentsleutel ongeveer "aftasten" waar je hem ergens rondgedraaid krijgt? wordt het huis duidelijk merkbaar warm of veel warmer als je een stukje gereden hebt?
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re: Hoe zwaar mag transfergearbox draaien?
tja....wat is zwaar...
Ik weet dat sommige tussenbakken soms zwaar kunnen draaien......maar waar het werkelijk om gaat, is de speling....
Heeft hij al of niet speling......
Er zijn geen gegevens bekend over hoe ''zwaar'' een tussenbak draaien mag...
Waarschijnlijk zat de bak nog onder de auto....en als hij nog ingeschakeld was, dan heb je misschien wel met het draaien aan de flens, ook de hoofdbak gedraaid. (als deze in zijn neutraal stond)
Wat ik eens bij een 200 heb gehad, is dat de onderste slang van de intercooler gescheurd was. Daardoor ontsnapte lucht, en liep hij voor geen meter....wel rijden, ook wel kracht....maar veel trillingen....
######commerciele uiting verwijderd door moderator, net als in ander topic######
Groet
Sander
Ik weet dat sommige tussenbakken soms zwaar kunnen draaien......maar waar het werkelijk om gaat, is de speling....
Heeft hij al of niet speling......
Er zijn geen gegevens bekend over hoe ''zwaar'' een tussenbak draaien mag...
Waarschijnlijk zat de bak nog onder de auto....en als hij nog ingeschakeld was, dan heb je misschien wel met het draaien aan de flens, ook de hoofdbak gedraaid. (als deze in zijn neutraal stond)
Wat ik eens bij een 200 heb gehad, is dat de onderste slang van de intercooler gescheurd was. Daardoor ontsnapte lucht, en liep hij voor geen meter....wel rijden, ook wel kracht....maar veel trillingen....
######commerciele uiting verwijderd door moderator, net als in ander topic######
Groet
Sander