Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 15:01

Ik heb een Rr 3.5 efi uit 85' en op de benzinedrukregelaar zit dmv een t-stuk een schakelaar verbonden die een maakcontact geeft als er geen vacuum is.
Weet iemand wat dat ding voor is?
Bijlagen
2013-01-19-312a.jpg
Laatst gewijzigd door retep op 03 Feb 2013, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor Roger B. » 03 Feb 2013, 15:06

wat voor symbool stond er op het lampje dat aan de schakelaar hoort te hangen? wellicht is het voor je rembekrachtiger, dat je weet wanneer die wegvalt?
gone

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 15:09

Roger B. schreef:wat voor symbool stond er op het lampje dat aan de schakelaar hoort te hangen? wellicht is het voor je rembekrachtiger, dat je weet wanneer die wegvalt?

Op het dashbord gaat geen lampje branden, vandaar ik het ook met een los testlampje heb geconroleert.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor Roger B. » 03 Feb 2013, 15:38

was ie wel ergens op aangesloten dan?
gone

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 15:46

Roger B. schreef:was ie wel ergens op aangesloten dan?

het zit aangesloten op 2 draadjes die in de kabelboom zitten verwerkt.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor Roger B. » 03 Feb 2013, 15:51

schema beschikbaar van een RRC uit die periode?? dan uit schema halen wat er aan de andere kant zit, wellicht lampje stuk in je tellerunit?
gone

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 15:56

Roger B. schreef:schema beschikbaar van een RRC uit die periode?? dan uit schema halen wat er aan de andere kant zit, wellicht lampje stuk in je tellerunit?

Ik kan bijna niks vinden over deze eerste efi systemen, want hier zitten bv de injectors nog niet rechtstreeks op de fuelrail aangesloten maar dmv slangetjes, dus toch nog even iets anders dan bv een 87ér efi

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 16:01

ik wel een foto gevonden van een gedemonteerd blok waar het goed te zien is.
Zie de rode pijl linksonder op de foto
Bijlagen
100_2101.jpg

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 17:10

Eindelijk gevonden, en dat na weken zoeken!
Het is een over run fuel cut off switch. Nou nog uitzoeken hoe het precies werkt, en of dat de reden is waarom de auto niet op benzine wil lopen.
Btw, is er ook een manier dat ik de topictitel kan aanpassen? Want dit is slechts een onderdeel van het probleem waarom de auto niet op benzine wil lopen.
Hij start wel, maar loopt dan zeer beroerd, en slaat dan ook na een paar seconden weer af.
ik heb de brandstofdrukregelaar er al afgehad en doorgeblazen met perslucht, en dat ging pas bij een bar of 3, dus die werkt wel, en blijft het systeem ook netjes
op druk staan als het contact weer uit staat, dus de aan en afvoer van benzine zit wel goed. Verder dacht ik dat het wellicht aan de computer zou kunnen liggen,
want die schijnen onbetrouwbaar te zijn van deze eerste efi's. Ik heb die dan ook onder de stoel vandaan getrokken en opengemaakt, maar die ziet er uit als nieuw,
en lijkt het dan ook wel of er een soort van blanke laklaag over de hele inhoud is gespoten, dus geen geoxideerde contacten of soldeersels te zien , maar ik ben dan ook verder
geen electronica specialist.
Hij loopt wel goed op lpg. Maakt niet uit of het 10 graden vriest, starten en lopen, zonder het gas aan te raken.
Verder zit er wel een ouderwetse "flapper" op, dus zo'n luchtmassameter, en die zou wel eens een backfire te verwerken hebben gekregen, dus kan die ook kapot zijn.
(Even ter verduidelijking, ik heb de auto zo gekocht, dus dat hij niet op benzine loopt.) En wet iemand dan of de motor dan toch moet kunnen lopen, ook al is dat beroerd,
of gaat dat echt niet zonder die flapper, en is dat ding dan niet op een of andere manier door te meten?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: waar dient dit ding voor?

Berichtdoor Roger B. » 03 Feb 2013, 17:19

een benzinemotor heeft volgens mij de luchtmeter nodig, de flapper is een luchtvolume meter. Ook bij (teveel) valse lucht zal ie afslaan trouwens. bekijk ook de stationair regeling eens.

topictitel kun je wijzigen door je eerste bericht te wijzigen, en daar de titel aan te passen (durf niet te zeggen of dat altijd kan, of maar beperkte tijd na het posten)
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten