Gezocht op 'remklauw' op het forum maar zag geen posts in die richting:
Is het aan te raden om bij vervanging van een remklauw beide kanten tegelijk te vervangen of geldt deze symetrische vervanging alleen voor slijtage delen zoals remblokken, remschijven e.d.?
Remklauw aan beide kanten vervangen?
-
Arthur 110
-
Roger B.
Re: Remklauw aan beide kanten vervangen?
als de niet te vervangen klauw in orde is, zou het niet mogen uitmaken als je er maar één vervangt.
waarom vervangen en niet nieuwe zuigertjes en rubbers erin?
waarom vervangen en niet nieuwe zuigertjes en rubbers erin?
gone
-
Arthur 110
Ik zie op tegen het gefriemel met rubbertjes. Bovendien heb je al een nieuwe remklauw voor 70 EUR.
Als hij er af is ga ik op mijn gemak eens proberen of ik hem gereviseerd had kunnen krijgen, heb dat nog nooit gedaan en zag op tegen de 4 moersleutel aanduiding in de Haynes manual.
Als hij er af is ga ik op mijn gemak eens proberen of ik hem gereviseerd had kunnen krijgen, heb dat nog nooit gedaan en zag op tegen de 4 moersleutel aanduiding in de Haynes manual.
-
Roger B.
rubbertjes is niet lastig, alleen de ring die de stofrubber op zijn plek houdt moet je even voorzichtig mee zijn...
lastigst is het verwijderen van de zuiger(s) die vastzit(ten)
rubbers liggen in een groef, wip je er makkelijk uit en leg je er zo in, oude stofrubber met knelring gaat relatief simpel eruit. groef heeeeeel goed schoonmaken en de nieuwe er goed indrukken met een dikke strip staal oid zonder de ring te knikken.
gebruik ATEvet of ander merk van dat spul voor de montage.
NOOIT de twee helften van de remklauw van elkaar halen, dat blijft ie daar bijna altijd lekken.
heb het niet zo op haynes... als het nodig wordt in de documentatie te kijken staat er bij hun dat je het bij de dealer moet laten doen... gebruik zelf een CD met RAVE voor diverse modellen landrover
lastigst is het verwijderen van de zuiger(s) die vastzit(ten)
rubbers liggen in een groef, wip je er makkelijk uit en leg je er zo in, oude stofrubber met knelring gaat relatief simpel eruit. groef heeeeeel goed schoonmaken en de nieuwe er goed indrukken met een dikke strip staal oid zonder de ring te knikken.
gebruik ATEvet of ander merk van dat spul voor de montage.
NOOIT de twee helften van de remklauw van elkaar halen, dat blijft ie daar bijna altijd lekken.
heb het niet zo op haynes... als het nodig wordt in de documentatie te kijken staat er bij hun dat je het bij de dealer moet laten doen... gebruik zelf een CD met RAVE voor diverse modellen landrover
gone
-
Ben Gerrits
Bestel als je je remtangen gaat reviseren orginele rep-setjes.
Imitatie is vaak moeilijker te monteren.Dat is is mijn ervaring.
Gr Ben
Imitatie is vaak moeilijker te monteren.Dat is is mijn ervaring.
Gr Ben
-
Roger B.
ik weet het niet anders als met "origineel" spul, en dan is het goed te doen
gone
-
Arthur 110
OK, bedankt voor de tips. Ik ga het met een 'Genuine' setje proberen.
-
Ben Gerrits
Ik heb het ooit lang geleden eens geprobeerd omdat ik niets anders kom bestellen.
Zins dien begin ik er niet meer aan als het niet orgineel is.
Haal wel de borgringen er voorzichtig af mocht je er toch een slopen heb je nog reserve ringen.
Gr Ben
Zins dien begin ik er niet meer aan als het niet orgineel is.
Haal wel de borgringen er voorzichtig af mocht je er toch een slopen heb je nog reserve ringen.
Gr Ben