Hallo mensen,
Even een vraagje aan degene die heavy duty steekasdeksels op hun auto hebben zitten.
Ik moet de aandrijfassen uit mijn vooras van 110 gaan halenen op die as heb ik HD steekas deksels zitten.
Die zijn er een paar jaar geleden door een garagebedrijf hier voor me opgezet.
Om die steekassen eruit te krijgen zal ik om te beginnen de borgveer los moeten halen die onder de centrale moer van de HD Deksels zitten (bij de gewone uitvoering zitten die onder de rubbere stofkapjes)
Probleem is nu dat die centrale moeren muurvast zitten en ik ze met geen mogelijkheid los krijg.
Omdat ik ze er zelf niet opgezet heb ben ik dus nu aan het twijfelen gegaan of er een gewone draad op die moer zit of een linkse draad
Is er iemand die me dit kan vertellen?
gr
Luke
Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Ik heb geen idee.
Ik zou ze gewoon inspuiten met zo iets als WD40 en dan een nachtje laten staan.
Dan proberen lost te draaien(rechts). Mocht dat nog niet lukken dan proberen links te draaien.
Mocht het dan zo zijn dat links draaien hem vaster zet (merk je vanzelf) dan krijg je hem meestal daarna wel los naar rechts.
(ps, alleen proberen als de bout niet het afdraai formaat heeft)
Ik zou ze gewoon inspuiten met zo iets als WD40 en dan een nachtje laten staan.
Dan proberen lost te draaien(rechts). Mocht dat nog niet lukken dan proberen links te draaien.
Mocht het dan zo zijn dat links draaien hem vaster zet (merk je vanzelf) dan krijg je hem meestal daarna wel los naar rechts.
(ps, alleen proberen als de bout niet het afdraai formaat heeft)
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
gewoon met goede sleutel en gepast geweld proberen?? kan ook werken om de andere kant op daarna wel los te krijgen.....
gone
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
flink inspuiten met wd40 of met diesel insrijken, wil ook nog wel helpen. voor zover ik weet is het wel normale (rechtse) draad. heb je niet een slagsleutel tot je beschikking? daar willen ze nog wel eens wat eerder mee los gaan, of de moer proberen te verhitten (denk wel aan je afdichtingen!)
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Ik weet niet welk merk je hebt, maar die ik ken hebben gewone draad. Wringijzer met een buis van 3 meter en rustig hangen. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Inderdaad normaal draad. En als dat niet past slijptol!
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
In plaats van WD40 kun je beter kruipolie gebruiken. WD40 Staat voor Water Displacement - 40th attempt.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Ja, of gewoon effe vluchtig met de brander er over.. Want het is een moer met een wand dikte van nix.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Hoewel je gelijk hebt dat kruipolie beter is voor deze specifieke taak. Gebruik ik zelf toch vaak WD-40 werkt meestal ook. WD-40 is alleen voor meer dingen te gebruiken en daarom heb ik het meestal wel staan.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)
Hallo mensen,
Hoewel ik absoluut geebn onbeleefd kereltje ben wil ik ook niet de indruk wekken dat wel te zijn dus even nog een stukje feedback.
(was nl even niet eerder in de gelegenheid....braziliaans carnaval enzo je kent het wel
)
Anyway.......
Moeren zijn , met heel veel moeite welliswaar , losgekomen.
Operatie heeft een paar dagen in beslag genomen, maar ze zijn losgekomen met een combinatie van: elke dag inspuiten met wd40 / kruipolie varianten, ook elke dag warm stoken, en vervolgens met een pijp erop, tot 2 meter verlengen
dit had nul tot gevolg, maar tenslotte met een langere pijp (ik hing ongeveer bij het achterwiel) kwam het los.
Overigens gewone (dus rechtse) draad
Bedankt voor meedenken
Luke
Hoewel ik absoluut geebn onbeleefd kereltje ben wil ik ook niet de indruk wekken dat wel te zijn dus even nog een stukje feedback.
(was nl even niet eerder in de gelegenheid....braziliaans carnaval enzo je kent het wel
Anyway.......
Moeren zijn , met heel veel moeite welliswaar , losgekomen.
Operatie heeft een paar dagen in beslag genomen, maar ze zijn losgekomen met een combinatie van: elke dag inspuiten met wd40 / kruipolie varianten, ook elke dag warm stoken, en vervolgens met een pijp erop, tot 2 meter verlengen
dit had nul tot gevolg, maar tenslotte met een langere pijp (ik hing ongeveer bij het achterwiel) kwam het los.
Overigens gewone (dus rechtse) draad
Bedankt voor meedenken
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten