Het ziet er toch naar uit dat ik de cilinderkop van mijn Td5 Defender moet gaan lichten.
Het oliepeil is weer gestegen (zie het andere topic over stijgend oliepeil Td5).
Hoewel ik nog niet zeker weet of de kop gescheurd is en vervangen moet worden wil ik alvast enig advies inwinnen.
Voor zover ik kan vinden is de 'goedkoopste' optie is een nieuwe 'Spaanse AMC' kop van Turner Engineering in de UK.
Heeft iemand hier ervaring mee of is er een andere/betere optie in Nederland/UK te krijgen?
Als ik een bestelling ga doen moet ik dan nog rekening houden met andere onderdelen dan de kop, (kop)pakkingen en kopbouten?
Alvast bedankt, Jan
Advies vervangen en aanschaf nieuwe Td5 cilinderkop
Re: Advies vervangen en aanschaf nieuwe Td5 cilinderkop
Licht er aan waar in Nl je zoekt,
Je zou in het noorden eens kunnen informeren bij Simon, elephant offroad of woon je zuidelijker zou je bij bas4cars kunnen informeren.
Verder weinig ervaring met andere, of negatieve ervaring waar je ook niets aan heb.
Je zou in het noorden eens kunnen informeren bij Simon, elephant offroad of woon je zuidelijker zou je bij bas4cars kunnen informeren.
Verder weinig ervaring met andere, of negatieve ervaring waar je ook niets aan heb.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Hallo Jan,
Heb je al eens geinformeerd bij je lokale motoren revisie bedrijf?
groetjes, Fenna
Heb je al eens geinformeerd bij je lokale motoren revisie bedrijf?
groetjes, Fenna

Ha Johnny,
Ik woon in Zaanstad NH en wil de klus zelf klaren dus zoek onderdelen en advies/ervaring.
Bedankt, Jan
Ik woon in Zaanstad NH en wil de klus zelf klaren dus zoek onderdelen en advies/ervaring.
Bedankt, Jan
- RobStewart
Seagull schreef:Als ik een bestelling ga doen moet ik dan nog rekening houden met andere onderdelen dan de kop, (kop)pakkingen en kopbouten?
The Parts List (and it's the same for Discovery or Defender) you need to check which size of koppakking you have 1, 2, 3 or no hole.
Other items like a nieuwe watermondje, boven koelwater slang enzo you will need to check.
If you are considering the head from Richard and Freda (Freda is Dutch btw) then they do a kit with most of the parts in it
http://www.turnerengineering.co.uk/acat ... o_445.html
Placement of the O Rings and the brandplaatjes on the injectors is critical on this job, as is a workshop manual. I've done the job hundreds of times and I still have the manual by my side when I do it.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Ha Fenna,
Ik ben inderdaad n.a.v een advertentie op MP gaan kijken bij een revisie bedrijf in Alkmaar.
De eigenaar was naar mijn idee erg eerlijk over de kwaliteit van hedendaagse motoren en niet erg negatief over Engelse motoren (dit in tegenstelling tot revisie bedrijfen die meteen gaan zuchten als je met Engels vernuft aankomt).
Ik hou dit bedrijf dan ook in mijn achterhoofd.
Jan
Ik ben inderdaad n.a.v een advertentie op MP gaan kijken bij een revisie bedrijf in Alkmaar.
De eigenaar was naar mijn idee erg eerlijk over de kwaliteit van hedendaagse motoren en niet erg negatief over Engelse motoren (dit in tegenstelling tot revisie bedrijfen die meteen gaan zuchten als je met Engels vernuft aankomt).
Ik hou dit bedrijf dan ook in mijn achterhoofd.
Jan
jan, was dat toevallig in de buurt van de noorderkade?, beetje sjovel zaakje vol met motoronderdelen en wat machines en werkbanken?

Ik ben onbekend in Alkmaar maar heb net de lokatie op GE bekeken en het is inderdaad bij de Noorderkade.
Eigenaar in een ketelpak en inderdaad een rommelige werkplaats.
Ik ben geen liefhebber van opgeruimde werkplaatsen met personeel in fancy overhemden met geborduurde logo's.
Het is voor mij in ieder geval een adres om mee in zee te gaan, ik heb alle vertrouwen in dat bedrijf.
Jan
Eigenaar in een ketelpak en inderdaad een rommelige werkplaats.
Ik ben geen liefhebber van opgeruimde werkplaatsen met personeel in fancy overhemden met geborduurde logo's.
Het is voor mij in ieder geval een adres om mee in zee te gaan, ik heb alle vertrouwen in dat bedrijf.
Jan
Hallo Jan,
Dat bedrijf heeft 4 maanden geleden de kop van mijn peugje gevlakt en gelijk alle nodige pakkingen en nieuwe kopbouten meegeleverd voor een prettige prijs.
Na 12000km doet de kop het nog steeds erg goed en zal zonder aarzeling zo weer bij ze aankloppen.
(heb 2 2,25d blokken op de revisie lijst staan hier, dus gaat zeker gebeuren)
groetjes, Fenna
Dat bedrijf heeft 4 maanden geleden de kop van mijn peugje gevlakt en gelijk alle nodige pakkingen en nieuwe kopbouten meegeleverd voor een prettige prijs.
Na 12000km doet de kop het nog steeds erg goed en zal zonder aarzeling zo weer bij ze aankloppen.
(heb 2 2,25d blokken op de revisie lijst staan hier, dus gaat zeker gebeuren)
groetjes, Fenna

Rob,
Bedankt voor de info.
Ik heb de brandplaatjes en O-ringen nu voor de 2de keer vervangen en er blijft diesel naar de motorolie lekken.
Het demonteren van de kop zal waarschijnlijk wel uitsluitsel geven over de diesel lekkage .
Jan
Bedankt voor de info.
Ik heb de brandplaatjes en O-ringen nu voor de 2de keer vervangen en er blijft diesel naar de motorolie lekken.
Het demonteren van de kop zal waarschijnlijk wel uitsluitsel geven over de diesel lekkage .
Jan