Raamlijst Disco3 oxideert
Raamlijst Disco3 oxideert
De zwarte lijst die bovenop de onderkant (volgt u me nog) van de deur van mijn Disco3 zit is aan het oxideren geslagen onder de zwarte laag. Iemand een idee of dit eenvoudig te vervangen is, of moet de halve deur worden gedemonteerd?
-
Roger B.
Re: Raamlijst Disco3 oxideert
doorgaans is zo'n raamrubber relaief eenvoudig te verwijderen, geen idee hoe het bij de D3 zit
gone
Lijst is eenvoudig te verwijderen en te vervangen. (gewoon omhoog eraf rukken) Blijft bijzonder dat de D1 hier last van had, de D2 ook en dat het bij de D3 lekker vertrouwd net zo hard rot. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward, is dat in de categorie "vastgeplakt" of "vastgeklikt"?
Ray schreef:Edward, is dat in de categorie "vastgeplakt" of "vastgeklikt"?
Met klemmen in de strip.
Edward van Vugt
-
Roger B.
Edward schreef:Lijst is eenvoudig te verwijderen en te vervangen. (gewoon omhoog eraf rukken) Blijft bijzonder dat de D1 hier last van had, de D2 ook en dat het bij de D3 lekker vertrouwd net zo hard rot.
niet alleen een land rover kwaal... fransozen, vw, bmw, mercedes... heb het bij zo ongeveer elke auto al gezien denk ik..
mbt bevestiging...
bij de P38 zit ervan binnenuit een parkertje in de hoek, de rest klemt op de deurrand
bij de D2 is het hoekje de hoek om gelijmd, de rest geklemd
bij de D1 kan ik me niet herinneren, maar waarschijnlijk gelijk aan de D2
gone
Hmm, volgens mij zit er ook een torx schroefje aan de achterkant van de deur ter hoogte van deze strip. Zou dus een borg-torx-parkertje kunnen zijn. Eerst maar eens losdraaien en dan voorzichtig friemelen. Lijkt er dus in ieder geval op dat mijn eerste angst (deurpanelen demonteren) niet gegrond is.
-
Roger B.
zit dat torx schroefje aan de slotzijde, ter hoogte van de strip, in het "dunne deel" van de deurstijl?? dan is het waarschijnlijk het zelfde systeem als bij de P38, bij de P38 moet eigenlijk wel ook de spiegel van de deur af om de strip netjes te de- en monteren.
als ik het onderdelen boek (http://www.lrparts.ru) bekijk zit het schroefje vooraan?
als ik het onderdelen boek (http://www.lrparts.ru) bekijk zit het schroefje vooraan?
gone
Check, inderdaad achteraan bij het slot zit een torxje. Vooraan kan ik niet kijken, want daar zit het binnenpaneel voor. "bij de P38 moet eigenlijk wel ook de spiegel van de deur af om de strip netjes te de- en monteren": hoe noodzakelijk is jouw "eigenlijk" ? 
-
Roger B.
ik zou het wel doen, maar ik ken de D3 niet, en weet niet hoe het daar exact zit, ik neem aan dat er aan de binnenzijde een driehoekig kapje zit waaronder de boutjes van de spiegel zitten, die losdraaien en je pakt de spiegel er buiten zo af.
de voet van de spiegel zit doorgaans een aardig stukje en vrij dicht over de lijst, die er tussenuit, en de nieuwe er tussenin wurmen geeft kans op schade aan lak en lijst
de voet van de spiegel zit doorgaans een aardig stukje en vrij dicht over de lijst, die er tussenuit, en de nieuwe er tussenin wurmen geeft kans op schade aan lak en lijst
gone