Hitteschiltje TD5 jaar 2000
Hitteschiltje TD5 jaar 2000
het derde bevestigingspunt,schroef in spruitstuk zit muurvast.Is dit schiltje van belang ,zoniet sloop ik dit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
heeeel duidelijke vraag, is ook direct duidelijk over welk hitteschildje het gaat en wat jij daarvan het DERDE bevestigingspunt vindt....
maar vermoed dat het om het hitteschild bij de turbo gaat dat oa je hoofdremcilinder(reservoir) beschermt tegen teveel warmte... dus ja, dat is redelijk van belang
maar vermoed dat het om het hitteschild bij de turbo gaat dat oa je hoofdremcilinder(reservoir) beschermt tegen teveel warmte... dus ja, dat is redelijk van belang
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
Def130 schreef:zoniet sloop ik dit.
Don't do that
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
schiltje naast motor isolatiekap,om beter bij de beide oliefilters te kunnen komen
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
Ok ROB ik ga dit dus niet slopen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
bij centrifugaal kom je ook met dat schildje op zijn plek, potfilter moet je niet proberen van bovenaf, dat doe je van onderaf.....als je graag demonteerd, neem de downpipe eraf, dan kom je goed bij het filter.
centrifugaalfilter... doe jezelf een lol, draai de boutjes niet uit het deksel, als er een valt ..... en het zijn geen standaard boutjes... Bij vastdraaien, hou je aan het moment, de schroefdraad in het huis is heel snel aan gort
centrifugaalfilter... doe jezelf een lol, draai de boutjes niet uit het deksel, als er een valt ..... en het zijn geen standaard boutjes... Bij vastdraaien, hou je aan het moment, de schroefdraad in het huis is heel snel aan gort
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
Roger B. schreef:potfilter moet je niet proberen van bovenaf, dat doe je van onderaf.....als je graag demonteerd, neem de downpipe eraf, dan kom je goed bij het filter.
I have never ever ever no not never taken the full flow filter off from below always from above and never ever had a problem in doing so.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
Ok Roger daar heb ik wat aan
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
nou moet ik zeggen dat ik dit vanuit de D2 bekijk, daar kom ik echt niet van bovenaf aan het filter.... een defender heeft opzij wel iets meer plaats natuurlijk....dus het zou kunnen dat je daar van bovenaf bij komt in dat geval ben ik iets te voorbarig geweest met mijn opmerking
gone
Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000
Zowel bij mijn D2 als Defender is het filter redelijk van boven te wisselen zonder hitteschild of iets anders te verwijderen.
Wel zelf een stukje gereedschap gemaakt van een fietsketting met een wringijzer eraan gelast.
De fietsketting trek ik dan met behulp van een ijzerdraadje om het filter heen.
Dit werkt beter dan de speciale oliefiltertang die ik er ooit voor gekocht heb.
Het blijft natuurlijk wel een waardeloze plek om een filter te plaatsen.
Jan
Wel zelf een stukje gereedschap gemaakt van een fietsketting met een wringijzer eraan gelast.
De fietsketting trek ik dan met behulp van een ijzerdraadje om het filter heen.
Dit werkt beter dan de speciale oliefiltertang die ik er ooit voor gekocht heb.
Het blijft natuurlijk wel een waardeloze plek om een filter te plaatsen.
Jan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten