Heren (en dames ook),
Vandaag een nieuwe alternator binnen gekregen en gelijk de oude maar gaan vervangen. Ik had al wat zitten grasduinen op internet en daar al de tip gezien om de alternator te laten zitten, v snaar goed te spannen en dan de moer los te draaien waarmee de puli vast zit. Dit is goed gelukt, maar nu krijg ik de puli niet van de as af. Is hier een truc voor?
Herman
puli losmaken van alternator
Re: puli losmaken van alternator
een poelietrekker met eventueel een hoeveelheid kruipolie..
en een hamer om een tik te kunnen geven als de poelie dan nog niet komt. even alles wat laten schrikken.
en een hamer om een tik te kunnen geven als de poelie dan nog niet komt. even alles wat laten schrikken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Ik was er al bang voor.Ik had al eens ergen een "trekker"voor langs zien komen, maar ik had het verband nog niet gelegd. Bij de bouwmarkt te koop? of moet ik naar Brezan oid?
Herman
Herman
Bouwmarkt weet ik niet. maar een beetje auto gereedschap handelaar heeft hem wel. en anders zijn er op internet ook genoeg adressen waarbij je hem morgen ook in huis kunt hebben.. (mits op tijd besteld natuurlijk
) Zo heb ik het nodige aan gereedschap bij datona besteld. dat is een online winkel ergens in friesland geloof ik. (te ver om even te rijden voor mij
)
of je moet even bij dat bedrijf vragen of ze poelie er even voor je afhalen.. geen idee of dat veel meer zou kosten dan die trekker
of je moet even bij dat bedrijf vragen of ze poelie er even voor je afhalen.. geen idee of dat veel meer zou kosten dan die trekker
------
Kijk eerst een wat voor trekker je nodig hebt. Want een poulie trekker trekt aan de randen, en dat kan meninge riemschijf niet hebben. Er zijn er genoeg die op het hart losgetrokken moeten worden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Net maar even een poelitrekker bij automaterialen zaak gehaald (net zo duur als een nieuwe dynamo
)
Bestellen had ook gekund, maar als het even meezit wil ik morgen naar Heerde........ Hopelijk gaat dat nu lukken.
Herman
Bestellen had ook gekund, maar als het even meezit wil ik morgen naar Heerde........ Hopelijk gaat dat nu lukken.
Herman
Edward schreef:Kijk eerst een wat voor trekker je nodig hebt. Want een poulie trekker trekt aan de randen, en dat kan meninge riemschijf niet hebben. Er zijn er genoeg die op het hart losgetrokken moeten worden.
oei, dan is het te hopen dat ik de goede heb. Hoe kun je zien wat voor een trekker je nodig hebt?
Herman
-
Roger B.
een blikken pulley kan het waarschijnlijk niet hebben als je aan de rand trekt.
had je al geprobeerd met strip staal ofzo tussen pulley en dynamo en de strip dicht bij de dynamo ondersteunen (dynamo dus vruj hangend) of je hem los krijgt met een klap met hamer op de as (moertje op as om as te beschermen)
had je al geprobeerd met strip staal ofzo tussen pulley en dynamo en de strip dicht bij de dynamo ondersteunen (dynamo dus vruj hangend) of je hem los krijgt met een klap met hamer op de as (moertje op as om as te beschermen)
gone
Roger B. schreef:een blikken pulley kan het waarschijnlijk niet hebben als je aan de rand trekt.
had ik nog niet geprobeerd, wel aan gedacht. Mijn eerste gedacht was dat dit mogelijk weer te lomp van gedacht was, denk ik (rja ja le penseur/de denker).
Ik ga het straks maar eens proberen met de trekker.
Herman
Hetis allemaal gelukt! ZOjuist het eerste proefritje gemaakt, en nu op weg naar Heerde voor de echte test