Beste mensen,
Wij hebben een Def. 90 td5 uit 2004, in mei 2011 waren de originele veren en schokbrekers op.
Ik heb deze toen laten vervangen door Old Man EMU veren/schokbrekers medium load 2 inch verhoogd.
Omdat in het dagelijkse de auto is voorzien van een roofrack/een dubbele bodemplaat in de auto, en als we op vakantie gaan komen daarnaast de gebruikelijke spullen: een daktent, luifel, koelkast, 20 liter diesel aan de zijkan enz.
Nu staat de auto binnen 2 jaar “zonder vakantie spul” al iets achterover (Ruimte tussen achteras en bumpstop : ongeveer 10 cm Ruimte tussen vooras en bumpstop: ongeveer 11 cm)
Na inspectie één veer achter al aardig aan het roesten zit geen coating meer op.
Nu willen we graag dat de auto zonder extra vakantie spulenl weer iets hoger achter staat als voor.
Welke veren moeten we dan gaan nemen, gewoon weer progressieve standaard Td5-veren ??
Ik hoor graag jullie ideeën.
Veren def. 90 td5 2004
Veren def. 90 td5 2004
Met vriendelijke groet, Aad & Marieke C.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
-
Landmarcs
Re: Veren def. 90 td5 2004
Aad,
Ik zou er de normale standaardveren onder zetten en lucht-hulpveren achter overwegen als je veel vakantiespullen wilt meenemen.
Een verhoging is niet bevorderlijk voor het alledaagse weggedrag, noch is het handig met een toch al iets topzware belading met daktent.
Luchtveren geven je de mogelijkheid de auto bij zware belasting toch recht te zetten - je krijgt dan bovendien een iets "stijvere"achtervering en dat laat de auto dus ook wat minder hellen in de bocht.
Groeten MarcS
Ik zou er de normale standaardveren onder zetten en lucht-hulpveren achter overwegen als je veel vakantiespullen wilt meenemen.
Een verhoging is niet bevorderlijk voor het alledaagse weggedrag, noch is het handig met een toch al iets topzware belading met daktent.
Luchtveren geven je de mogelijkheid de auto bij zware belasting toch recht te zetten - je krijgt dan bovendien een iets "stijvere"achtervering en dat laat de auto dus ook wat minder hellen in de bocht.
Groeten MarcS
Re: Veren def. 90 td5 2004
Wij gebruiken een setje hulp luchtbalgen in de (achter)veren (Airlift 1000) om onze Def90 rechtop te houden als deze zwaar beladen is.
Onze Def90 is ook 2" verhoogd maar de balgen werken desondanks perfect.
Onze Def90 is ook 2" verhoogd maar de balgen werken desondanks perfect.