Loshalen grijskenteken dak Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Laro Joost

Loshalen grijskenteken dak Defender

Berichtdoor Laro Joost » 30 Dec 2012, 13:18

Heeft iemand ervaring met het loshalen van het polyester grijskenteken dak. Voor het schilderen van het aluminium dak wil ik de verhoging loshalen,zeker omdat ook hier de kitnaden slecht van zijn.

Kan ik dit gewoon loshalen door de parkers uit het dak te schroeven, of zit het betere manier vast gezet?

gr. Joost
Land Rover Defender 110 ST WGN HR

Edward

Re:Loshalen grijskenteken dak Defender

Berichtdoor Edward » 30 Dec 2012, 13:24

Parkers eruitdraaien en de kitnaden met en dun lang mes doorsnijden. Dan pak je hem er zo af. Let er wel op dat als ie ook terug moet de oudere wel wat broos zijn en dus snel kapot getrokken worden als je niet op let. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Sj@rif

Re:Loshalen grijskenteken dak Defender

Berichtdoor Sj@rif » 30 Dec 2012, 14:10

Edward heeft gelijk, dat dakje is kwetsbaar voor scheuren bij buigen.
Ik heb de mijne eraf gehaald toen ik het verzakte interieur heb vernieuwd (en terugbouwen naar geel). Er zat 'enkele kilo's' kit tussen het dak en het glasvezel verhoogd dakje, vooral aan de voorkant. Het is mij toen niet gelukt 'm er heel af te krijgen, maar dat was ook niet echt het streven, met wat meer overleg en geduld was het ws wel gelukt. Er zit nu een plaat met een profiel balkje op die plek, vrijwel onzichtbaar weer als origineel.

Grr, Sj@rif
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

RobStewart

Re: Loshalen grijskenteken dak Defender

Berichtdoor RobStewart » 30 Dec 2012, 14:39

Whichever idiot that decided to cut a hole in a perfectly good roof and then attach a poorly fabricated piece of fiberglass to it with a bonding material that makes old corn flakes stuck to a bowl look like a Teflon coating, so that they could save a few pennies on road tax should be taken out and shot, very very very slowly.

I hate these buggers with a passion and believe you me I have had to remove a few in my time. The only way I have found to be successful is to use the same tool we use for removing windscreens which is basically 2 handles with a serrated wire between that you can saw the bugger off and use lots of masking tape to protect the surrounding paint work.

I hate the bloody roof on "Chardonnay" but the front edge is so bonded to the metal that the center section of roof would require a full respray for it to be removed successfully.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Dec 2012, 14:54

zou dat niet met zo'n trilmes losgesneden kunnen worden?? (bijv zo'n "fein" of hoe dat ding ook heet)
gone

tim

Berichtdoor tim » 30 Dec 2012, 15:02

RobStewart schrijft:
Whichever idiot that decided to cut a hole in a perfectly good roof and then attach a poorly fabricated piece of fiberglass to it with a bonding material that makes old corn flakes stuck to a bowl look like a Teflon coating, so that they could save a few pennies on road tax should be taken out and shot, very very very slowly.

Rob

Rob,

volgens de conventie van geneve kan dit toch echt niet hoor B)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim

Berichtdoor tim » 30 Dec 2012, 15:05

Roger B. schrijft:
zou dat niet met zo'n trilmes losgesneden kunnen worden?? (bijv zo'n "fein" of hoe dat ding ook heet)

Ik denk dat je zo'n adaptor ding bedoelt wat je idd op zo'n fein kan zetten, oa te gebruiken om lijmresten van tapijt te verwijderen.
Maar ivm risico zoals eerder gezegd , lijkt me zo trillingsvrij werken wel aan te raden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2012, 20:49

RobStewart schrijft:

I hate these buggers with a passion and believe you me I have had to remove a few in my time. The only way I have found to be successful is to use the same tool we use for removing windscreens which is basically 2 handles with a serrated wire between that you can saw the bugger off and use lots of masking tape to protect the surrounding paint work.

I hate the bloody roof on "Chardonnay" but the front edge is so bonded to the metal that the center section of roof would require a full respray for it to be removed successfully.

Rob

Goedenavond Rob,

Those idiots .... owh, sorry, back to the dutch mode ....

Die idioten zijn de bazen van jouw baas, dwz de LandRover importeur die te lui was om een betere oplossing te ontwikkelen.
Ik denk dat de startkosten wat hoger geweest waren maar het zou mij verbazen als Special Vehicles niet met een betere oplossing had kunnen komen.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Dec 2012, 21:11

sorry, maar ik denk niet dat de importeur (van landrover of welk merk dan ook) zelf een grijs kenteken versie ontwikkeld.... denk dat dat door bedrijven als terberg, snoecks en dergelijke ontwikkeld en geretaild wordt
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Dec 2012, 21:25

Alle grijskenteken ombouw wordt voor de NL importeur gedaan door Terberg.

Maar dat is allemaal niet relevant. Het dak is prima te verwijderen met een afbreekmes en wat geduld.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”