diesel druk regelaar

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
techniiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 Mar 2010, 17:24

diesel druk regelaar

Berichtdoor techniiek » 18 Dec 2012, 20:40

Zou het kunnen dat de FPR van een td5 stuk is zonder dat hij lekt?
De klachten zijn soms niet harder kunnen dan 100Km/H,motor maakt meer lawaai.
Bij optrekken geen power in hogere toeren.
Diesel filter vervangen 1000 km geleden,temperatuur sensor vervangen,iat sensor vervangen wegens slechte contacten.
Kan ik FPR testen door een drukmeter te plaatsen in plaats van de temperatuur sensor op de FPR?
De turbo druk bij optrekken is 1.05 bar,met de nanocom geen fouten te zien .
Iemand een idee hoe ik het best aan pak zonder nodeloze dingen te vervangen ?

Mvg

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: diesel druk regelaar

Berichtdoor Landmarcs » 18 Dec 2012, 20:53

Goedenavond techniiek,

D'r is meer mogelijk: Een zwakke opbrengst van de brandstofpomp, een vuil brandstof-filter, het "wiring-harness" (of gewoon olie nog verder, eventueel tot in de ECU), een vermoeide pompverstuiver,
Of aan de luchtzijde: luchtfilter vuil, slangen die gedélamineerd zijn, waste-gate blijft hangen, EGR blijft hangen, turbo moe ....(met name een gedélamineerde slang geeft soms wel en soms geen meetbare effecten).

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: diesel druk regelaar

Berichtdoor RobStewart » 18 Dec 2012, 20:59

Brandstof Pump in tank or Pump Relay ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

techniiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 Mar 2010, 17:24

Re: diesel druk regelaar

Berichtdoor techniiek » 18 Dec 2012, 21:40

Marc,

er zijn factoren die we kunnen uitsluiten turbo is 2jaar oud,darmen van intercooler zijn nieuw,
egr is afgestopt,ECU is vrij van olie.
Het rare is dat de storing na herstarten meestal weg is.

conny1
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 Jul 2010, 11:57

Re:diesel druk regelaar

Berichtdoor conny1 » 20 Dec 2012, 11:50

Afgelopen weekend opvoerpomp eruit gevist (disco luikje voor gemaakt) en daar zit aan de onderkant een soort gaas-filter-achtig iets van plastic. Dat zat dus bijna helemaal dicht met een soort vloeibaar, zwart asfalt, beetje kauwgum-achtig.
Dat kan van alles zijn, want vreemd materiaal langdurig onderdompelen in diesel veranderd van samenstelling. Misschien was het wel bagger, weet ik veel.

In ieder geval schoongemaakt en de Td5 gaat weer als de brandweer, gejank van de pomp is een stuk minder en het persoonlijk record staat nu op 153 km per uur (garmin). Met groot roofrack, 255-85-16 mudjes en de nodige, overbodige, rommel op en aan de auto.

techniiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 Mar 2010, 17:24

Re:diesel druk regelaar

Berichtdoor techniiek » 21 Dec 2012, 18:26

tis het proberen waard,zal de pomp een demonteren,zijn er onderdelen die je moet hebben bij het terug plaatsen van de pomp?
de defender heeft 240 dkm moet de pomp niet vervangen worden?

Mvg

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:diesel druk regelaar

Berichtdoor Roger B. » 21 Dec 2012, 18:31

conny1 schrijft:
Afgelopen weekend opvoerpomp eruit gevist (disco luikje voor gemaakt) en daar zit aan de onderkant een soort gaas-filter-achtig iets van plastic. Dat zat dus bijna helemaal dicht met een soort vloeibaar, zwart asfalt, beetje kauwgum-achtig.
Dat kan van alles zijn, want vreemd materiaal langdurig onderdompelen in diesel veranderd van samenstelling. Misschien was het wel bagger, weet ik veel.


of de beroemde bacterie/schimmel troep die je in (diesel met) biodiesel krijgt
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten